Stavba dvounápravových kotlových vozů

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod JanoH0e » ned 23 srp, 2015 3:41 pm

E27 - nuž pokiaľ ti farba neprekáža, potom je to v poriadku, pre teba. Otázne je, ako pre ostatných. Ďalšia vec je "typické logo" a je ho postavenie. To, že niekto pochváli, nie je nič zlé, ale na rozdiel od veľkovýrobcov, by malovýrobci mali byť kvalitnejší. Hlavne v tom, čo sa dá jednoducho odstrániť. V podstate táto diskusia má zmysel, pretože "odhaľuje" rôzne netypické vozne, Tempotaxi ich ma rád, a tím obohacuje v podstate všetkých. Ďalšie modely by mali byť už správne. Je to možno Tempotaxiho "smola", že je priekopník atypických vozňov, ale v podstate zapája aj ostatných pamätníkov, či držiteľov fotografii, čím sa zase posúva obzor a vedomosti nás ostatných. Otázka remeselného spracovania je podľa vkusu každého iná, ale u predvádzaných modelov, by sa im nedostatky mali vytknúť. Autorovy alebo iným to pomôže možno vytvoriť kvalitný model.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1014
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » ned 23 srp, 2015 5:08 pm

Nejsem proti kritice, ale toto vlákno vzniklo 22. května a nikdo neměl žádné připomínky ke stavbě modelu. Přitom je model stavěn online. Každý se může vyjádřit, říci svůj názor, připomínku, ale během stavby každý drží ústa a až po stavbě je moc řečí.
Mám údajně špatnou přípravu informací. Kolega E27 může potvrdit, že oba dva hledáme vždy podklady ke stavbě pro jeho modely. Něco najít, sehnat, dopátrat se je stále těžší a těžší. A někdy jsou informace i opačné. A většina pamětníků si nic nepamatuje.
Dílenské zpracování. Jiný chodí do práce a postaví model za měsíc, za rok atd. Já chodím do své továrny ŽOS Kladno a co někdo dělá měsíce, Já to mám za pár dní. Pracuji, jak umím a nikomu nevnucuji svoje modely. Kdo je chce, máje a kdo je nechce, tak je nemá a musí je vyrobit sám.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2113
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod VD.CSD » ned 23 srp, 2015 6:15 pm

E27 píše:Vd.csd iba jedna otazka. Vedeli by ste mi postavit takyto model? Dvojnapravova cisterna s dvoma krajnymi reviznymi otvormi, sedej farby a zistit aj, co za chemikalie sa tam vozili?


Vedel, otázne je však či by ste mi to vedel aj zaplatiť.

P.S. Na farbu tej CHZJD cisterny som sa nepytal preto, aby som kritizoval Tempotaxiho produkty, ale aby som sa uistil pred totálnou (pre)stavbou tilligackej cisterny. Keď sa mi to niekedy podari aj dokončiť rád tu publikujem foto, každopádne moja latka je nastavená minimálne o 100cm vyššie.
VD.CSD
 
Příspěvky: 89
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » ned 23 srp, 2015 8:12 pm

VD.CSD píše:P.S. Na farbu tej CHZJD cisterny som sa nepytal preto, aby som kritizoval Tempotaxiho produkty, ale aby som sa uistil pred totálnou (pre)stavbou tilligackej cisterny. Keď sa mi to niekedy podari aj dokončiť rád tu publikujem foto, každopádne moja latka je nastavená minimálne o 100cm vyššie.


Tak už se těším na Váš model.
Barva vozu je jen jedna část problému. Dobře bude šedivá – jaký odstín.
Dále písmo.
Číslo, které tam mám, tak patřilo podniku CHZJD, ale úplně jinému beranovu vozu. To správné číslo vozu zatím nemám a možná, že nikdy nebude.
Dále co bylo vše na popisové tabuli napsáno a co na podélníku. Další problém je přesný název domovské stanice, které se názvem měnilo. Vůz mohl mít logo CHZJD a přitom byla třeba domovská stanice Šaľa.
Dále velikost a barva loga podniku.
Dále druhá popisová tabule, co tam bylo napsáno, tvar a velikost písma. Pod názvem podniku bylo většinou napsáno „národní podnik“, ale u některých slovenských podniků v určitém období bylo napsáno „státní podnik“.
Dále byl text na voze napsán česky nebo slovensky. Nebo levá tabule česky a název podniku slovensky.
Doufám, že vše máte připravené na stavbu Vašeho modelu, aby vše bylo o 100 cm výše.
Naposledy upravil Tempotaxi dne ned 23 srp, 2015 8:52 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2113
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod statistik » pon 24 srp, 2015 9:23 am

E27: Dimitrovacke vozy boli sede, ale mne osobne to neprekaza. A k teme zmatok? No neviem neviem, rozhodne je problem vo farbe, ale v nicom inom.<BR>
Tempotaxi: Barva vozu je jen jedna část problému. Dobře bude šedivá – jaký odstín.


Padesát odstínů šedi :D Teď vážně: proboha, i kdybych nevěděl odstín, což je zde častá snaha o výmluvu, tak furt je menší zlo ten kotel udělat "nějak šedý", než zrovna khaki. Ostatně konkrétní odstín u šedé? Podle mě je to celkem jedno. Kotle byly buď bílé, světle šedé až bílé, pak byly středně šedé, tmavě šedé a nějakým hodně tmavým odstínem šedé lze ztvárnit omšelý černý kotel. To snad i mírně inteligentnímu jedinci zcela stačí k tomu, aby se do nějakého "odstínu" trefil. Porovnáním i s tou nekvalitní fotkou se to dá celkem trefit. A pokud někdo touží vyloženě po odstínu, dá se vyjít i ze současných vozů, kde plejádu šedých odstínů, i různě vybledlých, můžete vidět. To snad k inspiraci stačí. Rozhodně u těch vozů CHZJD je to téměř stoprocentní pravděpodobnost, na rozdíl od khaki nebo jiné barvy, které bych dal tak jedno procento. Jakou barvu zvolil Tempotaxi?

E27: ...rozhodne je problem vo farbe, ale v nicom inom.


A co třeba tvar loga? To snad není na té fotce dostatečně vidět, že to je na špičku postavený čtverec? A když budu detailista, tak vůz je stejného typového provedení, jako ta "černá" Spolana R 072..., tedy R240 na vysokém spodku, používaném pro Rhi 200 hl. Jenže Tempotaxi použil jiný spodek, ze standardních "nízkých" R240 hl. I podle té mizerné fotky vozů CHZJD je to na první pohled vidět. A budu se opakovat: stačilo se na to zeptat. Ale žádný dotaz v tomto směru nepřišel. A i kdyby, tak ruku na srdce, bere si ta doporučení k srdci? Já bych řekl, že moc ne. A druhá věc je ta, že jak Vám člověk neodpoví pokud možno obratem, už na odpověď nečekáte. Myslíte si snad, že každej funguje na povel, všechno sype z rukávu o půlnoci a všechno má po ruce? Řada věcí se musí složitě dohledávat, poptávat u kolegů, nebo prostě konzultovat mezi sebou, ale vše má společný jmenovatel - čas. Když budete na všechno tak strašně kvaltovat a budete pořád tak netrpělivý, budeme tu podobné "přehmaty" řešit donekonečna.

Tempotaxi: Nejsem proti kritice, ale toto vlákno vzniklo 22. května a nikdo neměl žádné připomínky ke stavbě modelu. Přitom je model stavěn online.

Vláďo, uvědomte si, že ne každý s tímto webem vstává a chodí do hajan. A ne každý je taky v důchodu, ne každý tráví veškerý čas stavbou modelů...

Dílenské zpracování. Jiný chodí do práce a postaví model za měsíc, za rok atd. Já chodím do své továrny ŽOS Kladno a co někdo dělá měsíce, Já to mám za pár dní.

To vysvětluje spíš množství Vašich modelů. Ale někteří tu spíš naráželi na to, že by občas stálo za to nějaký ten nárazníček nalepit trochu méně nakřivo... To se podle mě dá i při takové frekvenci stavby, jakou máte Vy :wink:

Tempotaxi: Číslo, které tam mám, tak patřilo podniku CHZJD, ale úplně jinému beranovu vozu. To správné číslo vozu zatím nemám a možná, že nikdy nebude.

A právě proto je zbytečné to v tomto případě řešit. Zásadní chyba v označení není.

Dále druhá popisová tabule, co tam bylo napsáno, tvar a velikost písma. Pod názvem podniku bylo většinou napsáno „národní podnik“, ale u některých slovenských podniků v určitém období bylo napsáno „státní podnik“.

Vláďo, nezlobte se na mě, ale na to, jak ve svých článcích a diskuzích vykládáte historii kdejakého podniku, tak projevit takovouhle zásadní neznalost je šokující. tím spíš, že na téma národních a státních podniků jsme se x-krát už bavili. Státní podnik by tam být nemohl, protože zákon o státním podniku vznikl kdy? Byl by tam na stopro národní podnik. A i když to nejde přečíst, tak nějaký dobový název CHZJD z 50. a 60. let je snadno dohledatelný. A bude to autentické, i když na fotce popis vidět není - chybu neuděláte.

Dále byl text na voze napsán česky nebo slovensky. Nebo levá tabule česky a název podniku slovensky.

Opět naprosto podružný problém - rozdílnost jazyků většinou vznikala až v dílnách. Ale tady Vám těžko někdo bude vytýkat chybu, nelze to spolehlivě doložit, ani vyvrátit. Tak proč si s tím lámat hlavu. Prostě byste zvolil popis třeba ve slovenštině a tečka. Kdo Vám vyvrátí, že to na tom voze nebylo. Fakt naprosto zbytečné starosti a zcela malicherné v porovnání s tím zeleným nátěrem.

PS: budu se opakovat, ale neberte to prosím jako kritiku, ale jako drobné doporučení k snadným krokům, jak modely zlepšit. Stačí méně fantazie a trošku méně toho strašného spěchu kdovíproč a kdovíkam.
statistik
 
Příspěvky: 77
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pon 24 srp, 2015 3:01 pm

Není lepší toto povídání raději ukončit.
Ale mně to nedá.
Na tomto fóru není moc k vidění vlastní tvorba modeláře. Ale zde je plno předělávek továrních modelů. Neříkám, že předělávání modelů není modelařina, ale modelář se chlubí už cizím peřím, co jiný už udělal. Něco jiného je sestavení stavebnice, kde už je vidět svůj zásah do stavebnice. Každý si postaví stavebnici podle sebe a model tím pádem bude každý model jiný. Ale postavit něco od základu je úplně něco jiného.
Na toto vlákno chodí několik stovek modelářů a příznivců železnice. Toto množství lidí se může rozdělit do několika skupin.
Když postavím svůj model tak vznikne asi tahle tabulka.
1. Jedním se model líbí tak jak je postaven.
2. Druhý se zase nelíbí technicky zvládnutá práce modeláře.
3. Pokud je modelařina zvládnutá dobře, tak přesto tam něco nesedí.
4. Pokud je vše v pořádku, tak zase nesedí správný odstín barvy nebo špatně zvolená barva vozu.
5. Pokud je zase vše v pořádku, tak je špatné číslo a popis vozu neodpovídá dané době.
6. Když i popis projde, tak je špatně zvolený font písma.
7. Pokud je vše zvládnuto dobře, tak přesto to není ono, prostě je to ruční model, který nemá potřebné detaily.
Podle ohlasů, které mám na vláknech nebo v emailu, tak nesu svoje peří na prodej a tím pádem musím počítat, že mně jiní modeláři rozeberou až do posledního šroubku. Ale už se ptám, jako jiní má to vůbec nějaký smysl sem něco dávat a ukazovat svoje modely. Ptát se, dopisovat si, hledat informace, lozit kolem vraků a pak se pokoušet něco vlastnoručního vyrobit……. :?: .... :?: ...
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2113
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 srp, 2015 3:08 pm

Tempotaxi píše:Podle ohlasů, které mám na vláknech nebo v emailu, tak nesu svoje peří na prodej a tím pádem musím počítat, že mně jiní modeláři rozeberou až do posledního šroubku. Ale už se ptám, jako jiní má to vůbec nějaký smysl sem něco dávat a ukazovat svoje modely. Ptát se, dopisovat si, hledat informace, lozit kolem vraků a pak se pokoušet něco vlastnoručního vyrobit……. :?: .... :?: ...

Samozřejmě,že to smysl má,takže v pohodě pokračuj... :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 9242
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod mizl » pon 24 srp, 2015 3:12 pm

Tempotaxi, nezoufej. Ty jediný jsi mne přesvědčil, že stavět domácí vozy jde. Dlouho jsem se rozhodoval a přemýšlel zda stavět a jak. Ale ty jsi mne pořádně nakopal do zadele. Zacož ti velice děkuji. Osobně mi jsou sympatičtější modely stavěné od píky samo doma. a pokud jsou zvládnuté tak jako tvoje, pak musím smeknout svůj širák a s chutí ho sníst.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1670
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Most

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Dašek » pon 24 srp, 2015 5:31 pm

Tempotaxi smysl to má,minimálně inspirující.
Tím,že neseš skuru na trh,pomáháš druhým kteří staví,nebo chtějí stavět obdobný model vyvarovat se chyb. :D

Pro odlehčení-můj tříletý vnuk vyžaduje tvoje obrazové zpravodajství ze stavby vozů.
Dašek
 
Příspěvky: 489
Registrován: sob 31 říj, 2009 6:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod statistik » úte 25 srp, 2015 10:10 am

Smysl to samozřejmě má. Nikdo Vás od modelařiny a prezentace vlastních výtvorů přece neodrazuje (aspoň já ne). Já se taky rád podívám, co nového stavíte a Vaše modely se mi líbí. Asi by se našla a je spousta zručnějších lidí, nebo těch, kteří si víc lámou hlavu s věrností, nikam nespěchají, ale ti se tady až na vzácné výjimky s ničím nechlubí.

Už jsme to řešili na mnoha místech několikrát, tak si to dovolím zopakovat: smyslem těch "kritických" komentářů je, aspoň v mém případě, snah pomoct vyvarovat se zbytečných chyb. Jde o pouhou a nezištnou snahu poradit. Jak s tím naložíte, je už ale samozřejmě na Vás. Pokud v tom hledáte jen nějaké osobní útoky, jak tu či jinde několikrát zaznělo a bude asi zaznívat i nadále, pak je smysl celé diskuze zbytečný.

Na jedné straně se tu či onde Vy či jiní vysmíváte továrním modelům, o jaké jde paskvily, a přitom některé zde či jinde prezentované modely (samozřejmě nejen Vaše, na K-reportu jsem odkazoval třeba na přestavěné tovární modely na modelbazaru.cz) si s těmi továrními paskvily v ničem nezadají. Chyby z neznalosti samozřejmě dělá každý. Stejně tak je každý jinak zručný. Záleží ale, jestli Vám tam ty chyby vadí, či ne a jestli si necháte poradit, jak modely v tomhle ohledu vylepšit, aby byly věrnější realitě. Kvalita samotného sestavení modelu se dá samozřejmě taky zlepšovat a v tom na Vašich modelech určitý pokrok vidět je.

Zatím to na mě působí, že většině místních je ale vlastně šumák, jak model vypadá a jestli má nějakou oporu v realitě. Je to asi dáno tím, že rozlišovací schopnosti spousty lidí začínají a končí u vozů tím, že tak maximálně rozeznají, kolik to má "koleček" a jakou to má barvu. Mnozí mají snahu u vozů kvůli totální neznalosti problematiky všechno silně zjednodušovat a přehlížet naprosto zásadní věci, které by třeba u "mašinek" neprošly. Viz třeba "faux pas" s nátěrem, jakého se dopustilo Roco u modelu T478.2. V porovnání s Tempotaxiho "zelenou šedou" cisternou CHZJD hotová národní tragédie, že...

To je z mé strany asi vše, víc asi nemá smysl to stále dokola rozebírat.
statistik
 
Příspěvky: 77
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: cisterna pre vidiecky priemysel

Příspěvekod JanoH0e » sob 26 zář, 2015 9:49 am

Pustil som sa do prestavby cisterny v 0. Na začiatok som kúpil http://www.modellbahn-seyfried.de/o_sca ... ailks.html , odstrojil od všetkého, čo išlo dať preč - štíty, nárazniky, plošina, veko atď. Chcel by som urobiť cisternu, ktorá by bola vhodná do koľajiska s témou vidiecky priemysel, t.j. preprava "špiritusu a spol." alebo tukov a olejov v období 1924-38 ČSD. Ako najvhodnejší sa mi javí model Roco č. 56151
roco-56151-tartalykocsi-chrudimi-18634.jpg
- špiritusák Chrudim. Model je nezmysel s popismi a detailami, ktoré má. Označenie Ry - 3 napr., rúrkové nárazníky atď. Zase má detaily, ktoré si asi v Rocu nevymysleli a zrejme iba "hodili" na cisternu "cúlové" popisy. Chcel by som poprosiť, nemá niekto obrázky, výkresy alebo náčrty skutočného vozňa na lieh, tuky a pod. ? Cisternu by som chcel zaradiť pod firmu Holásek Jan a spol., Mezinárodní doprava, Bratislava, Dunajská 2, ktorá by vozeň prenajímala. Pokiaľ by niekoho zaujímali fotky odstrojenej cisterny, môžem sem niečo dať.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1014
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » sob 26 zář, 2015 7:32 pm

Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2113
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » ned 27 zář, 2015 7:42 am

Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2113
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod JanoH0e » ned 27 zář, 2015 8:04 am

Tempotaxi - vďaka za výkres. Dám aj ja jeden. Len neviem na koľko je reálny.
Přílohy
Ro060410.jpg
JanoH0e
 
Příspěvky: 1014
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Gulda » pon 28 zář, 2015 5:23 pm

Tempotaxi, přestříkni to na šedo, nebo odborníci nebudou spat a budou řešit hovna, místo aby poradili. Mě se tvoje výtvory líbí.
guli
Gulda
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned 21 zář, 2008 11:54 am
Bydliště: Bučovice

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků