Stavba dvounápravových kotlových vozů

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pát 22 kvě, 2015 9:17 am

Zde je prosím pár článku o stavbě dvounápravových kotlových vozů.
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009030007
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009030008
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009030009
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2009040006
Dalším kotlovým vozem, který je postaven na beranovým podvozku je vůz řady R 21 54 072 1465-3, Spolana n.p. Neratovice.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pát 22 kvě, 2015 9:23 am

Na dvoře vagonky Studenky jsou stejné kotlové vozy, ale pro Chemické závody Juraja Dimitrova.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod milan ferdián » pát 22 kvě, 2015 9:27 am

Tempotaxi,půjde určit přibližně o jaké vozy jde nebo náznak?Předem díky za odpověď.
Přílohy
16E1_03j.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pát 22 kvě, 2015 9:28 am

Nejprve postavíme základní rám, do kterého vlepíme papírové lepty, který mají tvar čelních plechů.
Natřeme barvou, aby se papír dal dále opracovávat, vlepíme kinematiku a zajistíme podélnou vnitřní výztuhou.
Naposledy upravil Tempotaxi dne úte 16 čer, 2015 10:37 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod E27 » pát 22 kvě, 2015 10:20 am

Vladino paráda ako vždy :)

Tám dimitrovka je fenomenálna.. Už sa teším na výsledok
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pát 22 kvě, 2015 5:18 pm

milan ferdián píše:Tempotaxi,půjde určit přibližně o jaké vozy jde nebo náznak?Předem díky za odpověď.


Nejsem odborník na kotlové vozy. Na to jsou daleko lepší odborníci. Ale pokusím se.
Za el. lokomotivou bude asi něco podobného jako je vůz řady Rt (obrázek). Ta bočnice rámu mně právě láká na tento typ kotlového vozu.
Další vůz je beranova konstrukce. Ale zde je problém. Podle poznámek a počítání je tak asi kolem 60 kusů vozů v různém provedení. Nejedná se většinou o typy vozů, ale o výstroj vozu.
Další vůz je dost zajímavý. Plošinka na kotli má tři pole zábradlí. Většinou u kotlových vozů je jedno nebo dvě pole zábradlí. Počítám, že výstup na plošinku je od čela vozu. Také se může jednat o vůz řady Rt jako je na obrázku. Ale vše zase záleží jen na průměru kotle.
Prosím je to můj názor a nemusí se shodovat názorem jiným.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod E27 » pát 22 kvě, 2015 6:35 pm

K cisternám Dimitrovka, ktoré majú dva otvory na krajoch a v strede ventil na vypúšťanie a ventil na púšťanie plynov som zistil, že sa v nich vozil jedovatý fosfín.

Na boku mal ložný tovar Fosfín PH3.
Fosfín sa označoval aj ako Fosfán, je to plyn s vôňou cesnaku alebo skazených rýb. Na cisternách sa používal aj slangový výraz Fosforvodík.
Tento produkt sa využíval hlavne pri výrobe kyseliny fosforečnej (Fosfa Poštorná) a fosfátov. Teda fosforečné hnojivá.
Cisterny s fosfínom sa využívali dvojnápravové, 4n som v podniku nevidel. Skončením výroby fosfátov v Dimitrovke alias Chemické závody Juraja Dimitrova tieto cisterny tiež skončili svoju etapu.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod milan ferdián » sob 23 kvě, 2015 6:29 am

Tempotaxi,děkuji.Vaši nebo tvojí práci sleduju dlouhodobě a žasnu,co šikovné české modelářské ručičky dokážou vytvořit.Bylo by dobre,kdyby jste/jsi vytvořil další téma k vašim stavbám zde,protože máte/máš z vaší/tvé strany co nám modelářům nabídnout.

P.S.Já teď nevím,zda vykat/tykat takovému mistru.?
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Sandy » sob 23 kvě, 2015 3:17 pm

milan ferdián píše:Tempotaxi,děkuji.Vaši nebo tvojí práci sleduju dlouhodobě a žasnu,co šikovné české modelářské ručičky dokážou vytvořit.Bylo by dobre,kdyby jste/jsi vytvořil další téma k vašim stavbám zde,protože máte/máš z vaší/tvé strany co nám modelářům nabídnout.

P.S.Já teď nevím,zda vykat/tykat takovému mistru.?

Hele, ten člověk nás jenom dráždí...... :(
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » sob 23 kvě, 2015 3:42 pm

Další pokračování stavby rámu. Vlepíme do rámu vzpěry, přilepíme papírové bočnice, držáky kotle, nárazník a nakonec vlepíme rozsochy. :wink:
Naposledy upravil Tempotaxi dne úte 16 čer, 2015 10:37 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » ned 24 kvě, 2015 8:09 pm

Ještě pro úplnost přidám starší článek o stavbě a přestavbě starších modelů Piko.
Zdroj: http://www.mo-na-ko.net/php/portal/view ... zidel-v-ho.
Je to jen příklad jak staré poškozené tovární modely lze zachránit a vdechnout starému poškozenému modelu nový vzhled a nové přepravní použití.
Dvounápravový kotlový vůz řady R 556003, Kolínská rafinerie petroleje.
Kotlový nákladní vůz řady R 557012, M. Fischla a synové Praha
Kotlový dvounápravový vůz STAPRO řady R 554281, Státní prodejna báňských a hutních výrobků v Praze
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » ned 24 kvě, 2015 8:30 pm

Na podobně postaveném rámu vozu, jako je beranův rám vozu je postaven model dvounápravového kotlového vozu R 21 54 072 1497-6 Slovnaft n.p. Bratislava.
Naposledy upravil Tempotaxi dne úte 16 čer, 2015 10:39 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod E27 » ned 24 kvě, 2015 9:01 pm

Vladino, k tej Slovnaft cisterne, mas original fotku? Potreboval by som ju k publikacii Slovnaft, ktoru pisem.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pon 25 kvě, 2015 8:48 am

R 21 54 072 1497-6 Slovnaft n.p. Bratislava - fotku jsem koupil na pražské burze.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stavba dvounápravových kotlových vozů

Příspěvekod Tempotaxi » pon 25 kvě, 2015 4:36 pm

Dále jsem pokračoval na rámu kotlového vozu.
Naposledy upravil Tempotaxi dne úte 16 čer, 2015 10:40 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků