Kotlový vůz – páteřní rám

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Barbucha » pát 03 črc, 2015 9:42 am

Díky za tvé vlákno, hádky na novinkách roku 2015 se už nedají číst :-)
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod E27 » pát 03 črc, 2015 10:28 am

Vladino, nie je tá jímka kratšia? Pozerám, že by mala končiť nad prvou nápravou podvozku. Nie to zaoblenie, ale hlavný kotol.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Barbucha » pát 03 črc, 2015 11:24 am

Není to úplně ono, ale když jsem se čučel na podobné vozy, tak to má Vláďa dobře.
Obrázek
Možná je to jen úhlem pohledu.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod E27 » pát 03 črc, 2015 11:28 am

Obrázek

Obrázek

Cisterna na dopravu kvapalných uhľovodíkov má iné čelá ako na dopravu etylenoxidu. Preto je kotol dlhší a čelá kratšie.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Tempotaxi » pát 03 črc, 2015 11:56 am

Právě většina dostupných fotek podobných typů vozů je zhotovena příčně. Žádnou kolmé fotky nejsou. Má to jeden důvod. Že tak velké vozy se musí fotit z dálky. Bohužel pak při zvětšení jsou zase fotky nečitelné v detailech. Je opravdu jen pár lidí, kteří fotí tak velké vozy na několikráte a tak se získávají detaily. Nejlepší by byl plánek vozu nebo nějaká podniková dokumentace (třeba výrobní katalog), ale internet je slepí.
Rám vozu je dělaný podle popisů na voze. Od celkové délky se odpočítají nárazníky a dostaneme stavební délku rámu. Pak je zde ještě rozměr rozvoru. Šířka vozu je dána, ale zde se dá také ulítnout. Protože do šířky vozu se počítá vše, co zněj vyčnívá.
Dále dvounápravový podvozek, zde je také neznámý rozvor a délka podvozku.
Zde se právě dostáváme do problému, či stavět nebo nestavět. Pak se dostanu do problému, jako jsou tovární výrobci modelových železnic. Mně osobně se model libí a zatím ho žádný výrobce nedělá, tak si ho musím vyrobit sám.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Tempotaxi » pát 03 črc, 2015 12:56 pm

Zde jsem to raději nafotil jinak.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Twisster » pát 03 črc, 2015 1:48 pm

Vyborna praca. Niet co dodat. Super.
Twisster
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 14 zář, 2013 8:44 pm

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Tempotaxi » pát 03 črc, 2015 9:27 pm

I takové věci se v modelařině stávají. Vrtám a vrtám stále větším vrtákem, až jedna vrstevnice praskne. Co se odlouplo, tak přilepit, zatmelit a zítra se uvidí jak dál.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod E27 » sob 04 črc, 2015 5:08 pm

Stavias tazky vozen so specifickymi celami.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Tempotaxi » ned 05 črc, 2015 9:26 pm

A zde je problém. Při zvětšování děr se tmel rozpadal a nezbylo, než vše sundat a vlepit trubičku. Trubička se pak zatmelí. Chtěl jsem větší díru a pak vypilovat na jednom kraji zářez. V zářezu je právě pant, který bude přivařen asi na průleznou záslepku na kterou je ještě přidělaná nějaká bedna. Pod záslepkou je ještě přišroubován prstenec. Počítám, že vše je veliké jako o plynových vozů.
Obrázek
Obrázek
Zde je ale jiné provedení průlezného otvoru, ale velikostně to bude jistě stejné. Pod průlezem je ještě přivařený prstenec, který je ale u stavěného modelu přišroubovaný šrouby.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Tempotaxi » ned 05 črc, 2015 9:32 pm

Dále jsem hledal, jaký tvar a rádius má čelo u jímky. Přibližně asi takové.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod statistik » pon 06 črc, 2015 8:23 pm

Zde je ale jiné provedení průlezného otvoru, ale velikostně to bude jistě stejné.


Nesmysl. To by byla velká náhoda. Oba kotle jsou od jiného výrobce, na jiné látky, z jiného období, na jiné tlaky, jiné konstrukce...
Ale chápu, že bez výkresu se to blbě odhaduje, natož modeluje.
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod statistik » pon 06 črc, 2015 8:31 pm

Příspěvek od Barbucha » pát 03 črc, 2015 11:24 am
Není to úplně ono, ale když jsem se čučel na podobné vozy, tak to má Vláďa dobře.


A nevadí Vám, že na té fotce máte úplně jiný vůz? Srozumitelněji řečeno, to je jako byste srovnával třeba brejlovce s osmsetdesítkou. Probůh vždyť je to úplně jiný kotel (myšleno třeba i tvarově, to dno vypadá zcela jinak, než ten ethylenoxiďák), rám vozu zcela jiný...
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod Barbucha » pon 06 črc, 2015 8:56 pm

statistik píše:
Příspěvek od Barbucha » pát 03 črc, 2015 11:24 am
Není to úplně ono, ale když jsem se čučel na podobné vozy, tak to má Vláďa dobře.


A nevadí Vám, že na té fotce máte úplně jiný vůz? Srozumitelněji řečeno, to je jako byste srovnával třeba brejlovce s osmsetdesítkou. Probůh vždyť je to úplně jiný kotel (myšleno třeba i tvarově, to dno vypadá zcela jinak, než ten ethylenoxiďák), rám vozu zcela jiný...


Ani ne, tuším jsme se bavili o brzdových jímkách a ne o kotli.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Kotlový vůz – páteřní rám

Příspěvekod statistik » pon 06 črc, 2015 9:35 pm

No, E27 psal o jímce ve smyslu o kotli, ne o brzdové jímce (která, mimochodem, na té Vaší fotce taky zrovna moc vidět není - a to pomíjím celkem základní fakt, že na každém typu vozu nemusí být brzdová výstroj nutně udělaná stejně nebo podobně).
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků