Snežný pluh Riga H0

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » stř 25 bře, 2015 9:07 pm

Dnes mi urobila zásielka od DK-Modelu veľkú radosť kde okrem Tu47.0, Balm/u bol aj snežný pluh Riga v H0 aj TT
DSC_0046.JPG

Tak v tomto vlákne budem dokumentovať priebeh stavby a deliť sa s Vami o radosť z tohto pekného modelu od Cekula :)

P.S. pre znalcov, bola Riga aj v Bratislave? Ak áno aké mala číslo?
Prípadne boli vôbec umiestnené na Slovensku?
ďakujem Vám za informácie :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod Tempotaxi » stř 25 bře, 2015 10:31 pm

Stavba sněžného pluhu Riga - článek
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?naz ... 2013050001
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » stř 25 bře, 2015 10:40 pm

Ďakujem, poznám, práve preto som si ho kúpil, pekná recenzia až reklama :lol:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » pát 27 bře, 2015 11:14 pm

Neodolal som a pustil som sa dnes do stavby Rigi,
spočiatku je stavba úplne oddychová a osobne by som na karosérii vytkol jedine tupé spoje na čelách, a tupý spoj pri dverách kde sa spájkujú čelníky. Keby tam boli aspoň náznaky západiek bolo by to fajn. Jednoducho by sa to pritlačilo a nemalo by to šancu uhnúť či sa rozpojiť.
Dnes som ani nevytiahol klasickú pájkovačku všetko som robil plameňom. Systémom ktorý popisuje Pavel Gulich, hroudička, kvapalina, plamen, krásne sa s tým pracuje.
Naviac som si vyžíhal strechu aby sa dobre ohýbala :)
Postupujem teraz k rámu ktorý sa mi veľmi zle ohýba, ale zrejme sa to nedá spraviť spájkovaním 3 profilov k sebe natupo, škoda. Len by som mal otázočku, v stavebnici sú dve dlžky dlhých nosníkov, neviem ktorá je správna???
Obe sú označené rovnakým číslom (7) a v návode sa nespomína prečo sú 2 rôzne dlžky. Na internete sa o tom tiež nič nepíše.
V každom prípade chválim návod ktorý sa snaží podať pomocnú ruku kde by si človek náhodou nevedel dať rady, myslím že ho veľmi ocením pri pluhoch.
Rámy okien som letoval, neverím ich lepeniu na hotový model, naviac takto som ich len usadil presne ako majú byť dal hroudičky, kvapalinu a plameň a šup 3 okná boli priletované :)

pridávam odkaz na galériu a pár fotiek :)
http://a2c.rajce.idnes.cz/Snezny_pluh_Riga_H0/
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » pát 03 dub, 2015 8:54 am

Takže budem si písať sám so sebou :lol:
so stavbou som pokročil, defakto vyčerpal som diely z leptového aršíku :lol:
Teraz budem ešte osadzovať madlá prípadne jemne korigovať nedokonalosti ktoré na modely nájdem :)
Celkovo musím pochváliť detailnosť modelu avšak pri konci som už dajako strácal chuť na stavbu, asi som narazil na limit obtiažnosti? :lol:
Dvojkolia som použil Luck priemer 10,4mm a vyzerá to že perfektne sedia, len som musel zväčšiť diery pre hrotové upevnenie dvojkolí. teraz sa krásne odvaľujú. Pluh dosadím ešte odpruženými nárazníkmi a imitáciou skrutkovice s hákom pre očkové spriahla. Model ešte dovážim na 80g aby nemal tendenciu sa vykoľajovať, pri tlačení pred lokomotívou.
pridávam fotografie
http://a2c.rajce.idnes.cz/Snezny_pluh_Riga_H0
Obrázek
Obrázek

Keďže neviem nájsť podklady, zrejme len dosadím na model depo Bratislava a číslo pluhu nechám, namiesto Trutnova a Martinic
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod Tempotaxi » pát 03 dub, 2015 9:20 am

Sehnat podklady zda byla Riga v Bratislavě bude asi těžké. Jedině zajít do depa a požádat o nějakého pamětníka, zda si vůbec něco pamatuje. Nebo zda mají nějaké poznatky muzeu. Jinak bych to neřešil. Většině lidí je to stejně putna. Použij obtisky, které se tam dávají, jen na domovskou stanici se použije jiný obtisk a máš klid. Model dělej, tak jako to dělá každý výrobce železnice. Na jednu skříň se zapatlá mnoho popisu. Ale jinak práce pěkná.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » pát 03 dub, 2015 9:41 am

Ďakujem :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod Tempotaxi » pát 10 dub, 2015 10:55 am

Lužná u Rakovníka
Naposledy upravil Tempotaxi dne úte 16 čer, 2015 10:33 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » úte 14 dub, 2015 7:00 pm

Ďakujem veľmi pekne za fotky :)
teraz riešim nárazníky, chcem na model dať odpružené, prišli mi od Brawy, ale vyzerajú, že sú väčšie, zrejme na T200.3 sa dosadzovali väčšie taniere, budem teda pátrať po správnych :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » úte 12 dub, 2016 4:16 pm

Už je to dávno ale nepodelil som sa s výsledkom
nech sa páči :)
Obrázek
Staval som ich viac :)))
Obrázek
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » ned 29 kvě, 2016 1:59 pm

Riga DR
Obrázek
Obrázek
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod tusakvlasta » úte 07 úno, 2017 9:07 pm

Ahoj. To se divím že ti tu finální práci nikdo nepochválil, většinou se tu obecně chválí každý prd. Tak za mě 100 bodou a hlavně v barvách to pěkně vynikne a vypadají výborně zpracovaný. Taky jsem Rize uvažoval, ale netrouf jsem si, možná později až bude víc zkušeností.
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod Radek » stř 08 úno, 2017 6:54 pm

tusakvlasta píše:Ahoj. To se divím že ti tu finální práci nikdo nepochválil, ...


Má pravdu, předsedo. Povedl se ti.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod Bw_Ig » stř 08 úno, 2017 7:34 pm

Po roku 1945 zůstalo značné množství těchto pluhů DR na tratích ČSD, kde byly zabaveny jako kořistní majetek, nebo předány po sovětské okupační správě. Tedy měly evidenční čísla po DR v systému „700 000“. Jednoznačně lze konstatovat, že u ČSD tvořily pluhy soustavy Riga více jak 40 % z celého stavu všech sněhových pluhů. Vlastní hmotnost pluhu Riga nebyla zas tak moc jednotná, většinou od 16,2 do 17,0 tun.
Stejně k 1. 7. 1954 byly všechny pojízdné sněhové pluhy a sněhomety převedeny z lokomotivních dep pod správu tratového hospodářství. U ČSD bylo ve stavu roku 1954 evidováno 15 pluhů Riga (evidenčního čísla SP 04, 24, 26, 41, 42, 44, 45, 46, 48, 49, 51, 78, 91, 95, 96).

Pluh SP 95 ČSD
Typ pluhu Riga
Původní číslo ? DRB
Počet náprav 2
Rozvor krajních náprav ?
Délka vozidla ?
Vlastní hmotnost 17,00 t
Hmotnost na nápravu (služební) 8,50 t
Provedení pluhu 4 křídla, 2 radlice
Výstroj pluhu tlaková brzda
Jednalo se o normalizovaný pluh DRB „Riga“. Výrobce a rok výroby není znám. Jeho původní působení pod DRB není známo ani jeho provozní číslo. Bylo možné jej táhnou i tlačit, měl spřahovací ústrojí z obou stran. Největší provozní rychlost 40 km/h. Tento pluh patřil do kategorie kořistních, které zůstaly po květnu 1945 na kolejích ČSD. Největší rychlost při tažení byla 40 km/h. V roce 1955 byl evidován u TD Trnava s odstavením ve stanici Leopoldov. Roku 1962 evidován pod TD Trnava s uložením ve stanici Trnava.

Pluh SP 96 ČSD
Typ pluhu Riga
Původní číslo ? DRB
Počet náprav 2
Rozvor krajních náprav ?
Délka vozidla ?
Vlastní hmotnost 17,00 t
Hmotnost na nápravu (služební) 8,50 t
Provedení pluhu 4 křídla, 2 radlice
Výstroj pluhu tlaková brzda
Jednalo se o normalizovaný pluh DRB „Riga“. Výrobce a rok výroby není znám. Jeho původní působení pod DRB není známo ani jeho provozní číslo. Bylo možné jej táhnou i tlačit, měl spřahovací ústrojí z obou stran. Největší provozní rychlost 40 km/h. Tento pluh patřil do kategorie kořistních, které zůstaly po květnu 1945 na kolejích ČSD. Největší rychlost při tažení byla 40 km/h. V roce 1955 a 1962 byl evidován u TD Trenčín s odstavením ve stanici Trenčianská Teplá.

Na Slovensku se více po válce dochovalo sněhových pojezdových pluhů madarské konstrukce než německých, typ Riga či Königsberg pův. DR byly v Čechách a Moravě.
Čím vyšší evidenční číslo pluhu ČSD - tím dále od Prahy, tedy Slovenské pluhy začínaly na číslech od č. 92 a končilo celkovým posledním číslem 116 (?).
Bw_Ig
 
Příspěvky: 213
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Snežný pluh Riga H0

Příspěvekod A2C » sob 11 úno, 2017 12:04 pm

Ďakujem :) Už som si dal spraviť obtisky pre Slovensko, takže cca tak 92-93 bude Bratislava :)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1669
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Další

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků