Stránka 22 z 30

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: pát 11 pro, 2015 4:32 pm
od Tempotaxi
Přidám ještě plánek vozu Raj typu 451.
Obrázek

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: pát 11 pro, 2015 5:55 pm
od Mcx
Tempotaxi píše:Na žádném plánku nebo náčrtku není míra šířky rakve. Dále není míra na podélníku, výztuha nad podvozkem.

Protože typové výkresy nejsou žádné plánky.... jsou tyto rozměry pro typový výkres nepotřebné :D Rakev typu 495 má spodní příčný rozměr 2300 mm, spodek vozu přes podélníky má 2480 mm a podélník má pouze 260 mm na výšku - tím lze získat prostor k natočení podvozku.
Povstalec píše:Zaráží mě na něm tvar vany u brzdové plošiny a na druhé straně. Je tam dost výrazný rozdíl u zkosení.

Je to pouze opět typový výkres, na výkresech jsou rozhodující kótované rozměry není podstatné jak to je nakreslené, v dokumentaci typu 495 na výkrese 4-495-9 Skriňa je to stejně, výška skříně alias rakve 810 mm a horní šířka 1728, zkosení rakve z čela je 630 mm, na straně bez plošiny je rakev posunuta o 200 m od vnější hrany čelníku.
Takže možná nepůjde dodržet úplně rozměr, ale určitě se mu více přiblížit. Prostě pokud ten model vypadá stejně je ho zbytečné dělat. :D

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: pát 18 bře, 2016 5:16 pm
od Tempotaxi
Stavba dalšího modelu.
Uacs 84 54 930 9 116-7 Vodní stavby Praha.
Obrázek

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: pon 21 bře, 2016 4:57 pm
od Tempotaxi
Uacs 84 54 930 9 116-7 Vodní stavby Praha.
Obrázek
Obrázek

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: úte 30 srp, 2016 10:52 am
od Sandy
Vyhrabal jsem ze starých zásob tyto dva obtisky na Rajky
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Uacs_Raj_z_polotovaru_Bramos/#P8302331.jpg
Zajímalo by mě:
Jakou barvu mohly mít cibule a rakev.
Jaký mohly mít vozy rám.
Mohly se tyto vozy vyskytovat na kolejích ve stejnou dobu (1.polovina 70.let)
"Drobné" odchylky (tvar a šíře rakve, apod.) neřeším, stavba bude z polotovarů Bramos.
Další postřehy ke stavbě vítám.

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: pon 27 úno, 2017 11:19 am
od A2C
Prepáčte že to budem pleveliť všeobecnou otázkou, ale napadlo ma či farba rakve na Rajke mala akýsi zmysel u ČSD, dnes je to vec korporátneho náteru.
Teda videl som klasické hnedočervené, potom zelené, modré rakvy. Súčasne aj farba cibulí značí prevážaný materiál?
Riešili sa takéto odlišnosti?
Lebo pochybujem že by sa v jednom vagóne vozil cement, potom vápno, potom múka potom kalcit či niečo iné sypké.
Niečo mi našepkáva že sa to mohlo triediť nie len podľa podnikov ale aj podľa prevážaného materiálu rovnako ako sa odlišovala diesel motorová, striedavá elektrická, jednosmerná elektrická či dvojsystémová lokomotíva podľa náteru.
Ďakujem za odpovede :)

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: pon 27 úno, 2017 12:49 pm
od Tempotaxi
Já myslím, že barva vozů byla rozdílná, ale dokázat to nemohu. Nejsou příslušné fotky, a pokud jsou, tak jsou jen černobílé. A zde určovat barvu nelze. Podle technického předpisu se v cibulích dopravovalo vše, co splnilo podmínky na plnění a vyfoukání. Důraz je kladen na zrnitost substrátu.
Já pamatuji vozy v podniku POLDI, ale co se přepravovalo, to bych pak lhal (možná vápenec do elektrárny nebo popílek). Je pár fotek, kde zemědělci přefukují substrát do silničních cisteren. Ale zase co konkrétního je zase otázka.

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: ned 05 bře, 2017 3:07 pm
od Mcx
I pro modeláře může být zajímavým počtením a pokoukáním článek na webu Parostroj u vozech řady Raj http://parostroj.net/katalog/nv/clanky/Raj/Raj.php

Obrázek

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: pon 06 bře, 2017 9:15 am
od A2C
Ďakujem :) Konečne som videl to tvarovanie výbuchom ako mi o ňom hovoril myslím Zdenek Valter minulý rok v Bojniciach.
Veľmi pekný článok.
Pre istotu sa spýtam, ak zelené rakvy boli pre súkromníkov a hnedočervené pre ČSD. Pre koho boli modré ktoré robí Bramos?
http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... raj-csd-2/
Je to len fikcia?

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: úte 07 bře, 2017 10:35 am
od TTmili
No ty modré rakve mě také zajímají. Odlišení červených a zelených je jasné (ač teda trochu tápu v tom podle čeho se vlastně odlišovaly "soukromé" vozy od státních, když všechny Rajky měly za číslem P), stejně tak odlišení žlutých a šedých/krémových nádrží. Ale modré rakve, to snad ještě nikdo nezodpověděl, ač se ví že existovaly.
Nicméně překvapením pro mě je ta barevná fotka prototypu Raj, modrý rám a ozdobný nápis Přeprava cementu dávají tomu vozu ještě úplně jiný šmrnc, delší dobu si na něj brousím zuby, dokonce na něj už mám připravený materiál, ale doteď bych jej tvořil s červenou rakví.

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: úte 07 bře, 2017 11:55 am
od Vladimír_B
Mcx: moc pěkný článek.
A taky existovali výjimky, např. Dimitrovka (Blava) měla černé rakve a světlé nádoby (sedmdesátky). Neměli Prachovice taky nějakou jinou kombinaci?

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: úte 07 bře, 2017 1:20 pm
od A2C
Vladimír_B píše:Mcx: moc pěkný článek.
A taky existovali výjimky, např. Dimitrovka (Blava) měla černé rakve a světlé nádoby (sedmdesátky)...

Prosím bolo by k tomu viac informácii, fotky?
Ďakujem

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: úte 07 bře, 2017 5:08 pm
od Tempotaxi
Obrázek

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: úte 07 bře, 2017 5:15 pm
od Tempotaxi
V článku je tato pěkná fotka. Nekvalitní fotografie barevného provedení prototypu Raj 8-87000, později 27 54 932 1 002-3.
Obrázek
Pro porovnání automobilová přeprava cementu. Prosím porovnejte nápis „přeprava cementu“.
Obrázek
T138 přepravník cementu prezentovaný na strojírenském veletrhu v Brně (roku 1958?)

Re: Uacs (Raj ) H0

PříspěvekNapsal: stř 08 bře, 2017 9:16 am
od Vladimír_B
Rajky z Dimitrovky:
Raj4.jpg

Raj3.jpg

Raj1.jpg

Z.K.Z. n.p. H.B., kaolinka Kaznějov. Otázkou je, jestli ty rakve jsou tmavě zelené nebo černé. Film je natočený v roce 1975 - to tvrdí titulky, ale vlečka měla být hotová v roce 1976...
Po T148 se na přepravy cementu používala souprava T815 tahač 6*6 na balónech s návěsem "jitrnice/banán" (ZVVZ Milevsko).