od E27 » čtv 21 kvě, 2015 10:57 am
Je to možné, že sa jednalo o vozne z Nemecka. Predsa len zahraničná firma, doviezla si svoje vozy. Tie vozy patrili len Kameňolomu a vápenke Nové mesto nad Váhom. Akonáhle prišla firma Calmit, vápenka skončila a obajvili sa v Žiranoch. Vápenka bola konkurenciou vápenky v Žiranoch, predsa len, rajky zo Žirian sa objavovali na vozebnom ramene Bratislava-Leopoldov-Žilina presne tak ako aj z vápenky v Novom Meste. Keď do toho zahrnieme aj Ladce, Horné Sŕnie, máme na malom územií obrovský počet vápeniek a cementární plus kameňolomov a konkurencia je značná.
Tak či onak, som rád, že vozne ostali zachované a do doby, pokým bude určitý človek v Žiranoch, tak do tej doby tie vozne budú existovať a budú pokusy o obnovu železničnej dopravy zo Žirian. Železnice Cargo na čele s našim ministrom nemá záujem o rozvoj železničnej dopravy a robí všetko preto, aby sa to vozilo v kamiónoch. Jasné, keď ľudia na vedúcich postoch majú kamiónovú dopravu a špedičky. Vápenka Žirany nemá na výber a musí voziť suroviny v autách, ktoré nevlastní... Vozne ostávajú v podniku, sú v dobrom stave, síce prešlé revízie, ale je ochota a snaha vlečku udržať. Na vlečke posunuje T211 ka stále a vozne v rámci podniku prestavuje, slúžia ako sklad produktov. Vlečka je napojená na železničnú sieť, je v dobrom stave, ale ako som písal, kým nebude ochota zo strany železníc voziť tovar, tak nie je šanca, že aj tieto vozne uvidíte na sieti po Slovensku...