Podklady pro stavbu vozů Uacs (Raj )

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 10 kvě, 2015 8:16 am

Uacs 83 54 9308 264-7 Cement Hranice foto: belohorskattodnoz
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:49 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 10 kvě, 2015 8:25 am

Asi Uacs 84 56 932 2 466-7 Mogul Koramo a.s. Kolín. foto: belohorskattodnoz
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod E27 » ned 10 kvě, 2015 8:26 am

Tak tie sklarske rajky nemaju chybu.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 10 kvě, 2015 4:08 pm

Bohužel už nejsou žádné informace na internetu na firmu Slovglass a.s. Poltár.
Těch pár fotek co jsem našel jsou v horší kvalitě a je to jediné co se dá zatím najít na internetu. Možná, že časem něco vypluje.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Svratka » ned 10 kvě, 2015 10:03 pm

Stále čekám, že to někdo nakousne, tak tedy zkusím to sám...

Když srovnáme fotografie skutečných vozů Uacs (Raj) a model Bramos, všimněme si zásadní chyby, které se Bramos dopouští. Jde o horní poklop - dekl každé cibule. Podíváme - li se na vůz typu 451 a 451.1 ze strany. kdy vlevo je bzd.plošina, dekly mají na naší pohledové straně jakoby zajišťovací páčku. Z druhé strany se nachází pouze panty. Vůz typu 495 má dekl proveden jinak, zajišťovací páčka úplně chybí, zřejmě je zajištění provedeno dvěma malými úchytkami, ovšem při pohledu, kdy brzd.plošina je vlevo jsou k nám otočeny panty a páčky jsou na opačné straně! Tedy o 180´ obráceně! Ve všech případech mají všechny cibule vždy stejnou orientaci.

A jak to mají modely? Výrobce Zerba to u modelů vozů řady 451.1 lepil jak jej napadlo. Jednou dvě cibule tak a dvě opačně, jindy všechny stejně ovšem už nevím zda správně, jednou na střídačku. Bramos to u svých vozů typu 451 lepí na střídačku, což je samozřejmě špatně. Jedna cibule tak a sousední o 180´opačně. Mohl by jim někdo vysvětlit třeba dle fotky, jak to správně patří? Když se sestaví vlak z vozů třeba obou výrobců, vypadá to jak pivní zátky v base piv, taky každá jinak... No, kráse to zrovna nepřidá...
Svratka
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Sandy » pon 11 kvě, 2015 2:45 pm

Svratka píše:Stále čekám, že to někdo nakousne, tak tedy zkusím to sám...

Když srovnáme fotografie skutečných vozů Uacs (Raj) a model Bramos, všimněme si zásadní chyby, které se Bramos dopouští. Jde o horní poklop - dekl každé cibule. Podíváme - li se na vůz typu 451 a 451.1 ze strany. kdy vlevo je bzd.plošina, dekly mají na naší pohledové straně jakoby zajišťovací páčku. Z druhé strany se nachází pouze panty. Vůz typu 495 má dekl proveden jinak, zajišťovací páčka úplně chybí, zřejmě je zajištění provedeno dvěma malými úchytkami, ovšem při pohledu, kdy brzd.plošina je vlevo jsou k nám otočeny panty a páčky jsou na opačné straně! Tedy o 180´ obráceně! Ve všech případech mají všechny cibule vždy stejnou orientaci.

A jak to mají modely? Výrobce Zerba to u modelů vozů řady 451.1 lepil jak jej napadlo. Jednou dvě cibule tak a dvě opačně, jindy všechny stejně ovšem už nevím zda správně, jednou na střídačku. Bramos to u svých vozů typu 451 lepí na střídačku, což je samozřejmě špatně. Jedna cibule tak a sousední o 180´opačně. Mohl by jim někdo vysvětlit třeba dle fotky, jak to správně patří? Když se sestaví vlak z vozů třeba obou výrobců, vypadá to jak pivní zátky v base piv, taky každá jinak... No, kráse to zrovna nepřidá...

A co tahle?
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Uacs_Raj#P1010316.jpg
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » pon 11 kvě, 2015 4:40 pm

Při prohlížení fotek jsem zjistil následující objev. :mrgreen: :lol:
Tam kde je výstupný žebřík, tak na této straně je pant od deklu u většiny vozů. Ale našel jsem pár fotek, kde je dekl obráceně. Zajišťovací páčka je na straně vstupného žebříku na plošinku.
Ale je zde jen jedna fotka, kterou udělal sandy.
Dále na náčrtcích, které mám, tak tam většinou není nic namalováno.
Ani knížka „Nové nákladní vozy ČSD“ nic neuvádí.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod E27 » úte 19 kvě, 2015 8:49 pm

Vápenka Žirany,

je škoda, že popisy na Raj vozňoch už nie je vidno. Bolo tam napísané, Kameňolom a vápenka Žirany a.s.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » stř 20 kvě, 2015 8:41 am

Parádní fotky. Hlavně dvounápravový jímkový vůz, údajně se tvrdí, že zde žádný nejezdil. A hned je fotka dvou vozů. Jen ještě najít to logo podniku a může se tovární model předělat.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod E27 » stř 20 kvě, 2015 10:26 am

Logo podniku Glassner? Uff, to je ťažký boj..
V súčasnosti je majiteľ Calmit Žirany, ktorý odkúpil aj vápenku Gombasek a vápenku Žirany a odstavil a zrušil vápenku Nové Mesto nad Váhom.

Obrázek
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » stř 20 kvě, 2015 1:01 pm

Najstaršie údaje o ťažbe vápenca sú z 30. rokov 19. storočia z Margecian, kde bolo v roku 1839 vypálené aj prvé vápno v primitívnych poľných peciach.

V roku 1870 bola začatá priemyselná výroba vápna v Tisovci, v kruhových peciach systému Hoffman. V roku 1893 bol v Margecanoch postavený závod, najprv s jednou a neskôr s ďalšími dvoma šachtovými pecami. Dve šachtové pece Ignis boli postavené v roku 1954. Koncom šesťdesiatych rokov 20. storočia zaznamenávame výstavbu vápenky v Žiranoch (1959) so štyrmi šachtovými pecami a s mlynicou vápna a vápenca. Výstavba vápenky Tisovec prebiehala paralelne s vápenkou Žirany aj s použitím rovnakej technológie výpalu generátorovým plynom v období rokov 1958-1960. Zároveň boli vybudované dve hydratizačné stanice.

Okrem výstavby vápeniek, ktoré sú v súčasnosti výrobnými závodmi spoločnosti Calmit, pokračovala v nasledujúcom období i výstavba ďalších významných slovenských vápeniek, ako napríklad vápenky v Novom Meste nad Váhom, Turni nad Bodvou, Varíne, Plaveckom Podhradí, Gombaseku či Rohožníku.

Záver 20. storočia je vo vývoji vápenkárskeho priemyslu na Slovensku poznamenaný privatizáciou vápeniek a vstupom zahraničných majiteľov.
Zdroj: http://www.calmit.sk.

Dnes se uvádí jen tohle logo vápenky.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » stř 20 kvě, 2015 1:12 pm

Glassner vápenka Žírany zdroj http://www.vlaky.net. Duuso.
Na dvounápravových vozech je právě zamazán název Glassner.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » stř 20 kvě, 2015 5:13 pm

Calmit Žírany spol. s.r.o.
Datum vzniku 1.7.1992
Datum zániku 6.4.2004

Podle obchodního registru v Nitře má podnik v zápisu toto obchodní jméno.
Calmit Žirany, spol. s r.o. (od: 18.09.2003)
Kameňolom a vápenka, a.s. (od: 01.02.2001 do: 17.09.2003)
Kameňolom a vápenka Glassner a.s. od: 01.07.1992 do: 31.01.2001)

Podnikatelské tahanice :lol: :D :lol: :D
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod E27 » čtv 21 kvě, 2015 5:23 am

Tempotaxi,

nepamätám si, že by vápenka Žirany mala takýto typ farebného prevedenia. Je to len výmysel. Vápenka Žirany mala Raj vozne v kombinácií slonová kosť a čierna rakva.
Dvojnápravové vozne typu Ucs patrili vápenke Nové Mesto nad Váhom. Jediné svojho druhu v rámci Slovenska!
Následne vápenky odkúpila firma Glassner a osadila tam svoj znak. Vápenku dali do mínusu a ostala len Žiranská vápenka.

Obrázek
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 21 kvě, 2015 7:40 am

E27 píše:nepamätám si, že by vápenka Žirany mala takýto typ farebného prevedenia. Je to len výmysel. Vápenka Žirany mala Raj vozne v kombinácií slonová kosť a čierna rakva.
Obrázek


Když se udělá výřez, tak je tam podobné nebo stejné logo.
Podle informací kolem vozů jsem zjistil, že vozy jsou údajně už záležitost Slovenských železnic. Pod logem ČSD se vozy pravděpodobně neprovozovaly.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Cendam a 15 návštevníků