Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Svratka píše:Stále čekám, že to někdo nakousne, tak tedy zkusím to sám...
Když srovnáme fotografie skutečných vozů Uacs (Raj) a model Bramos, všimněme si zásadní chyby, které se Bramos dopouští. Jde o horní poklop - dekl každé cibule. Podíváme - li se na vůz typu 451 a 451.1 ze strany. kdy vlevo je bzd.plošina, dekly mají na naší pohledové straně jakoby zajišťovací páčku. Z druhé strany se nachází pouze panty. Vůz typu 495 má dekl proveden jinak, zajišťovací páčka úplně chybí, zřejmě je zajištění provedeno dvěma malými úchytkami, ovšem při pohledu, kdy brzd.plošina je vlevo jsou k nám otočeny panty a páčky jsou na opačné straně! Tedy o 180´ obráceně! Ve všech případech mají všechny cibule vždy stejnou orientaci.
A jak to mají modely? Výrobce Zerba to u modelů vozů řady 451.1 lepil jak jej napadlo. Jednou dvě cibule tak a dvě opačně, jindy všechny stejně ovšem už nevím zda správně, jednou na střídačku. Bramos to u svých vozů typu 451 lepí na střídačku, což je samozřejmě špatně. Jedna cibule tak a sousední o 180´opačně. Mohl by jim někdo vysvětlit třeba dle fotky, jak to správně patří? Když se sestaví vlak z vozů třeba obou výrobců, vypadá to jak pivní zátky v base piv, taky každá jinak... No, kráse to zrovna nepřidá...
E27 píše:nepamätám si, že by vápenka Žirany mala takýto typ farebného prevedenia. Je to len výmysel. Vápenka Žirany mala Raj vozne v kombinácií slonová kosť a čierna rakva.
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Cendam a 15 návštevníků