Stránka 1 z 2

přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: ned 01 bře, 2015 2:07 pm
od stoupa
Ahoj stavím přípojný vůz řady CDlm r.v.1933 fa.Cekul.Nemáte prosím přehled o barevném řešení těchto vozů ve 40 - 50 letech(resp.epocha 3a)? Jinak výborná stavebnice i s přípravou osvětlení vozu , pohodová stavba tak na 5 hodin práce.

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: ned 01 bře, 2015 4:17 pm
od vmucha
Jsem přesvědčený, že to kopíruje barevné schéma M120.4
http://www.parostroj.net/vozidla/M120/M120.htm

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: ned 01 bře, 2015 6:21 pm
od hank
stoupa píše:Ahoj stavím přípojný vůz řady CDlm r.v.1933 fa.Cekul.Nemáte prosím přehled o barevném řešení těchto vozů ve 40 - 50 letech(resp.epocha 3a)? Jinak výborná stavebnice i s přípravou osvětlení vozu , pohodová stavba tak na 5 hodin práce.


V epoše IIIa (1945 - 49) už bylo skoro všechno červené. Možná několik málo odstavených vozů přežilo válku v původních odstínech, ale to byla spíš vzácnost, protože když se za války zastavil kvůli nedostatku pohonných hmot motorový provoz, tak většina přípojných vozů přešla do parní trakce a při běžných opravách byly už za války natírány podle předpisů platných od r. 1939, tj. červeně. To už spíš bylo v letech 1945 až (řekněme) 47 vidět v původních barvách motory, protože ty většinou odstavené byly, ale po r. 1945 se vrhlo do provozu vše, co mělo kola, a řekl bych, že v r. 1948 už bylo vše (snad kromě Modrých šípů...) červené, a pozor, s bílým písmem, žluté písmo přišlo až v r. 1950, tj. na začátku epochy IIIb.

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: ned 01 bře, 2015 10:20 pm
od stoupa
hank píše:
stoupa píše:Ahoj stavím přípojný vůz řady CDlm r.v.1933 fa.Cekul.Nemáte prosím přehled o barevném řešení těchto vozů ve 40 - 50 letech(resp.epocha 3a)? Jinak výborná stavebnice i s přípravou osvětlení vozu , pohodová stavba tak na 5 hodin práce.


V epoše IIIa (1945 - 49) už bylo skoro všechno červené. Možná několik málo odstavených vozů přežilo válku v původních odstínech, ale to byla spíš vzácnost, protože když se za války zastavil kvůli nedostatku pohonných hmot motorový provoz, tak většina přípojných vozů přešla do parní trakce a při běžných opravách byly už za války natírány podle předpisů platných od r. 1939, tj. červeně. To už spíš bylo v letech 1945 až (řekněme) 47 vidět v původních barvách motory, protože ty většinou odstavené byly, ale po r. 1945 se vrhlo do provozu vše, co mělo kola, a řekl bych, že v r. 1948 už bylo vše (snad kromě Modrých šípů...) červené, a pozor, s bílým písmem, žluté písmo přišlo až v r. 1950, tj. na začátku epochy IIIb.


Děkuji za odpověď,ve stavebnici je právě několik verzí popisů. CDlm s červeným stínováním,CDlm bílá, CDlm žlutá a BDlm žlutá.
Nebudete mít prosím přehled jaké barvy, resp.odstíny byly používány v tomto období pro přípojné vozy(střecha,skříň rám) ?

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2015 10:28 am
od Jarda H.
Pro 40.léta najdeš něco ještě tady (ve spodní části textu) ...
http://www.parostroj.net/katalog/ov/cla ... opisy.php3

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2015 10:36 am
od stoupa
To jsem četl bohužel barva dle vzorníku z roku 1935mi moc neřekne...chtělo by to RAL odstin..

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2015 5:33 pm
od hank
stoupa píše:
hank píše:
stoupa píše:Ahoj stavím přípojný vůz řady CDlm r.v.1933 fa.Cekul.Nemáte prosím přehled o barevném řešení těchto vozů ve 40 - 50 letech(resp.epocha 3a)? Jinak výborná stavebnice i s přípravou osvětlení vozu , pohodová stavba tak na 5 hodin práce.


V epoše IIIa (1945 - 49) už bylo skoro všechno červené. Možná několik málo odstavených vozů přežilo válku v původních odstínech, ale to byla spíš vzácnost, protože když se za války zastavil kvůli nedostatku pohonných hmot motorový provoz, tak většina přípojných vozů přešla do parní trakce a při běžných opravách byly už za války natírány podle předpisů platných od r. 1939, tj. červeně. To už spíš bylo v letech 1945 až (řekněme) 47 vidět v původních barvách motory, protože ty většinou odstavené byly, ale po r. 1945 se vrhlo do provozu vše, co mělo kola, a řekl bych, že v r. 1948 už bylo vše (snad kromě Modrých šípů...) červené, a pozor, s bílým písmem, žluté písmo přišlo až v r. 1950, tj. na začátku epochy IIIb.


Děkuji za odpověď,ve stavebnici je právě několik verzí popisů. CDlm s červeným stínováním,CDlm bílá, CDlm žlutá a BDlm žlutá.
Nebudete mít prosím přehled jaké barvy, resp.odstíny byly používány v tomto období pro přípojné vozy(střecha,skříň rám) ?


Věčné téma... :mrgreen:

V době platnosti ČSN 67 3067 se uvádělo, že skříně jednobarevných přívěsných vozů mají mít odstín 8440/8445 podle citované ČSN, což je spíš červenohnědá. Nejbližší odstín RAL je prý 8012 - neumím posoudit. Upozorňuji, že M 131.1 měly z výroby odstín označený jako tzv. červeň JAWA, který se zřejmě vymykal všem platným normám, my starší si pamatujeme, čím se natíraly československé motocykly v 50. letech - taky byly šmrncnuté do červenohněda. Mrzuté ale je, že k ní neumím dohledat žádný pozdější ekvivalent. I ty přívěsy se později ve III. epoše natíraly jinak - stejně jako spodky skříní "polomáčených" vozů, tj. karmínovou barvou, ČSN 8320/RAL 3002. (Edit: Dodatečně jsem našel, že se to uvádí už v klasické knize pp. Kotnauera a Maruny Železniční modelářství z roku 1959, takže se dá s dost velkou mírou jistoty usoudit, že to platilo zhruba od zrušení 3. vozové třídy, tj. od r. 1956.) A ještě později, v letech 1977 - 1987, se mohla používat i barva ČSN 8300/RAL 3004 - červeň višňová. Opět stejná jako na spodky těch "polomáčených" skříní. Při zavádění nového předpisu koncem 70. let se navíc uvádělo, že M 131.1 a staré přívěsy se mají nechat dožít v původních nátěrech.

Pokud jde o střechy a spodky, tak na střechy je v epoše IIIa možno použít různé odstíny šedé podle zastaralosti nátěru - v době parního provozu světle šedá moc dlouho světlá nevydržela. Od r. 1977 to byla šeď střední 1100/RAL 7005. A spodky by sice měly být teoreticky černé, ale platí totéž jako pro střechy.

Nápisy byly do r. 1950 bílé, vlastnická značka a označení vozové třídy červeně stínované, od r. 1950 žluté bez stínování.

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2015 9:55 pm
od stoupa
:idea: Děkuji mnohokrát

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: pát 06 bře, 2015 10:17 am
od ladino1
Jestli mě paměť dobře slouží tak červenou JAWA dělá AGAMA přímo pod tímto názvem.

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: pát 06 bře, 2015 10:21 am
od MirekTT
Stejně tak APA má jawu v nabídce.

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: sob 07 bře, 2015 7:49 am
od Vladimír_B
Já jenom připomenu mnohokrát opakované, že přesný odstín barvy je záležitostí posledních cca 20 let. Tzn. za první republiky třeba vagónová zelená nebyla stejná u všech výrobců, každý měl své odstíny. A ani v pozdějších letech nebyla každá šarže barvy stejná. Viz. vzpomínky některých pamětníku, když se v Maloměřicích lakovali jednotky a brejlovci, tak se plechovky s barvou vylévali do 200 litrového sudu a míchali, aby dosáhli jednotného odstínu barvy. A nakonec barvy dle ČSN nemají přesný ekvivalent v RALu. Jen pro zajímavost někde jsem se dočetl, že pro získání Jawy musíte smíchat dvě sousední RALky... :D V neposlední řadě se taky nedá odhadovat barva dle fotky, protože na fotce se může odstín barvy taky trochu posunout při zpracování... atd...

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: stř 18 bře, 2015 8:49 pm
od stoupa
Několik fotek v "poločase" stavby ...... http://gmeinder.rajce.idnes.cz/CDlm_1933_H0_fa.Cekul
Dvojkolí Luck 9,7 RP 25 ( tímto bych rád poděkoval fa. pojezdy.eu ) hrotově uložené v mosazných domcích. Stavebnice je přesná bez záludností. Chystám se alespoň zjednodušeně doplnit interiér vozu a osvětlení. V měřítku H0 je i příprava osvětlení .

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2015 8:03 pm
od stoupa
.....a přibyly odpružené nárazníky "HOME MADE" šroubek pakfong 1.4 mm stočený na průměr 1.2 mm v mosazné trubičce.
Odpruženo a zároveň aretováno kytarovou strunou procházející otvorem 0.3 mm .....http://gmeinder.rajce.idnes.cz/CDlm_193 ... 010140.jpg
...http://youtu.be/xtB50-bH52Y



Jednoduché,snadné a levné.

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2015 9:02 pm
od TTmili
Vcelku dobrá inspirace i pro menší meřítka, kde se obvykle používané malé vinuté pružiny špatně shání. A při kvalitním hudebním pozadí se vždy dobře staví a přemýšlí.

Re: přípojný vůz řady CDlm r.v.1933

PříspěvekNapsal: pon 06 dub, 2015 7:08 pm
od stoupa
Přátelé mám dotaz. Měli tyto vozy kovové rámy oken? :roll: Jaká v se v té době (1933) používala povrchová úprava? Niklování ?