Stránka 1 z 1

Heris 17012 vytápecí vúz 631 - dymový generátor?

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2015 4:23 pm
od A2C
Dnes sa mi podarilo s 50% zľavou kúpiť tento model Heris 17012 Vytápěcí Vúz 631 a hneď ma napadlo inštalovať dymový generátor, avšak chcem sa informovať, skúšal to niekto prerobiť predomnou? :) plánujem tam vraziť obyčajný dymový generátor, funkčný dekodér a možno aj osvetlenie aj keď tam sa asi väčšinou nesvietilo
Zberacie plechy na podvozky som nainštaloval takže na toto zrejme výrobca myslel avšak model parného kotla v interiéry vozu na to nie je pripravený samozrejme bude treba brúsiť upravovať... no ale prečo nie :)
Tak ak to niekto skúšal predomnou rád sa nechám inšpirovať

ďakujem :)

Re: Heris 17012 vytápecí vúz 631 - dymový generátor?

PříspěvekNapsal: ned 20 lis, 2016 9:02 am
od kokr
Jak se podařila zástavba generátoru kouře? Chtěl bych udělat to též ale zatím mám jen vůz. Jaký je potřeba dekodér a máte nějaký odzkoušený tip generátoru kouře?Předem děkuji.

Re: Heris 17012 vytápecí vúz 631 - dymový generátor?

PříspěvekNapsal: úte 07 úno, 2017 10:42 pm
od A2C
Ahoj,
nakoniec niako, nebudem to tam dávať a riskovať roztopenie strechy čo by sa mohlo stať ako pozerám na Brawa 422.0

Hold vystačím si s obyčajným osvetlením :)

Re: Heris 17012 vytápecí vúz 631 - dymový generátor?

PříspěvekNapsal: stř 08 úno, 2017 10:18 am
od Petr S.
Pokud vím , tak ve vytápěcích vozech byl Pegas ( parní generátor PG 500 ) s pomocným motorem . Teplo obstarávala spalovaná nafta . Hořela vždy v přebytku vzduchu . Okamžik kdy Pegas zakouřil byl krátký , hned po nastartování a potom vždy malý obláček kouře při zážehu v režimu " přerušovaný chod " .
Prohlédni si zimní fotky lokomotiv T 478.3 , T 478.1 , T 444.1 , T 679.0 a T 466.0 a hledej kouř z Pegasa.
Z Pegasa šly velmi horké plyny , nad komínem se tetelil vzduch .
Snad tě může zmást okamžik , kdy strojvedoucí nebo mechanik zkoušeli pojišťovací ventil . Byl vyvedený do výfuku a v okamžiku zkoušky z výfuku vycházela i pára . Byla bílá .
S kouřovým generátorem ve vytápěcím voze bych to nepřeháněl .
Petr S.

Re: Heris 17012 vytápecí vúz 631 - dymový generátor?

PříspěvekNapsal: úte 20 lis, 2018 8:26 am
od Jindřich Bek
Petr S. píše:Pokud vím , tak ve vytápěcích vozech byl Pegas ( parní generátor PG 500 ) s pomocným motorem . Teplo obstarávala spalovaná nafta . Hořela vždy v přebytku vzduchu . Okamžik kdy Pegas zakouřil byl krátký , hned po nastartování a potom vždy malý obláček kouře při zážehu v režimu " přerušovaný chod " .
Prohlédni si zimní fotky lokomotiv T 478.3 , T 478.1 , T 444.1 , T 679.0 a T 466.0 a hledej kouř z Pegasa.
Z Pegasa šly velmi horké plyny , nad komínem se tetelil vzduch .
Snad tě může zmást okamžik , kdy strojvedoucí nebo mechanik zkoušeli pojišťovací ventil . Byl vyvedený do výfuku a v okamžiku zkoušky z výfuku vycházela i pára . Byla bílá .
S kouřovým generátorem ve vytápěcím voze bych to nepřeháněl .
Petr S.

Petře, vytápěcí vůz s PG 500 až pozdější podoba vytápěcích vozů.S nasazením T679.1 na Západní expres byly v zimním období používány nejprve vytápěcí vozy v původním stavu, tj. klasický malý lokomotivní kotel na uhlí. Na známých záběrech z Pražského hl.n. je to jasně vidět.