Blm/Btax

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Blm/Btax

Příspěvekod Patrik Novák » stř 08 dub, 2015 12:39 pm

odstín bych nechal na každým , jak se mu to bude líbit jaký má vzpomínky ...... atd ,
protže jsme zase u barev , předpis byl červeˇn višňová , to jak to přesně vypadalo nelze říct protože ostíny byly v té době dost nestabilní , prostě jak se to povedlo namíchat , a opět zmíním ŽELEZNIČNÍ MAGAZÍN ve kterém bylo v modelářské části pojednání-článek o barvách , ..................................
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Blm/Btax

Příspěvekod hank » stř 08 dub, 2015 4:11 pm

To je fakt never ending story, takže znovu a pořád dokolečka, odstíny jsou podle ČSN 67 30 67:

Předpisové nátěry přívěsů Blm/Btax od začátku až do r. 1993 a motorů M 152.0/810 od začátku až do r. 1986:
- skříň červeň višňová 8300 (ale u Blm jsem našel před rokem 1987 i možnost rumělka tmavá 8190, teď si nejsem jistý a nemůžu to dohledat přesně)
- okenní pruh krémová střední 6100
- střecha šedá pastelová 1010
- spodek šedá 1100
- nárazníky černá 1999

a motorů 810 v letech 1987 - 1993 podle ON 28 00 84:
- skříň červeň višňová 8300
- výstražný pruh po celém obvodu skříně šířky 600 mm žluť chomová střední 6200
- spodek a střecha hnědošedá 2179
- nárazníky a šroubovky černá 1999
Předpis z roku 1987 zavádí nové vlastnické označení - "stadiónek", u 810 je umístěn ve žlutém výstražném pruhu a je v barvě 8140 červeň rumělková střední.

Některé "polomáčené" M 152.0 mohly mít i úzký výstražný pruh (300 mm) na čelech, odstín zřejmě nebyl jednotný, ale většinou to asi byla zase žluť 6200, ale v provozu jsem viděl i oranžové pruhy, zřejmě odstínu 7550 návěstní oranž.

Tož tak. Teď musím se psem :mrgreen: , tak jestli někdo máte po ruce převod odstínů ČSN do RAL, dejte to prosím sem, jinak pokračování večer.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6117
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Blm/Btax

Příspěvekod Mafry » stř 08 dub, 2015 5:07 pm

http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0)
Mafry
 
Příspěvky: 141
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: Blm/Btax

Příspěvekod Patrik Novák » stř 08 dub, 2015 8:00 pm

já mám jen převodní tabulku ad agamy , ale nemám naskenováno , pokud hledám čsn<>ral tak se to ho dá nejít na netu dost

ta rumělka byla používána na vzor88 tj celočervená skříň a žlutý pruh 600mm ,
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Blm/Btax

Příspěvekod George V. » čtv 09 dub, 2015 3:40 am

No právě, že ten odstín červené se na M152 a Baafx hodně lišil, a to i po zavedení ´88 unifiku, který na začátku platil jen pro motoráky. Přípojňáky se ´88 unifikem natíraly až dlouho po roce 1990, a to až modifikací se slonovou kostí... Nevzpomínám si, že bych přípojňák kdy viděl se širokým žlutým pruhem.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Blm/Btax

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 09 dub, 2015 6:05 am

A co by na vlečňáku ten žlutý pruh asi tak hledal???
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Blm/Btax

Příspěvekod George V. » čtv 09 dub, 2015 6:08 am

To samé, co ten slonovinový... :)
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Blm/Btax

Příspěvekod Pavel-HP » čtv 09 dub, 2015 6:18 am

Aha, novinka, žlutý pruh se totiž doplňoval na HNACÍ vozidla z důvodu lepší viditelnosti po unifikaci nátěrů hnacích vozidel podle trakce. Na os.vozech, přívěsných i jiných vozech opravdu ne ... .
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Blm/Btax

Příspěvekod George V. » čtv 09 dub, 2015 6:26 am

Akorát že v 90-tých letech přešly přípojné vozy pod lokomotivní depa (obdržely dokonce číselné řadové označení - v našem případě 010) a unifikované nátěry přešly i na ně. Jenže v té době se ustupovalo od žluté barvy (neekologická - obsahuje chrom), takže byl pruh natírán slonovou kostí...

Ještě k nátěrům motorových vozů - v případě ´88 unifiku byl v ojedinělých případech používán i výrazně světlejší odstín červené (zřejmě z důvodu nedostatku správného odstínu - viz. plnění plánu oprav :mrgreen: ), pravděpodobně odstín, který se používal pro střídavé loko, které se tehdy v Šumperku také opravovaly.
Naposledy upravil George V. dne čtv 09 dub, 2015 6:53 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Blm/Btax

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 09 dub, 2015 6:51 am

Pavel-HP píše:Aha, novinka, žlutý pruh se totiž doplňoval na HNACÍ vozidla z důvodu lepší viditelnosti po unifikaci nátěrů hnacích vozidel podle trakce. Na os.vozech, přívěsných i jiných vozech opravdu ne ... .
Ale ano a přímo z fabriky. Vozy Bmee a Amee a některé BDmee. Dodávány byly na přelomu 80.-tých a 90.tých let. Souprava z těchto vozů(tehdy Ex Slovenská strela, Košičan, Gerlach, Tatran a Brněnský drak) společně se zelenožlutou loko vypadala suprově. Ale Btax červený se žlutým jsem tedy neviděl. Mám ale pocit(zkusím ověřit), že u některých BDtax (Btax)byl chromově žlutý pruh na čele ve verzi ODS(šedomodrá).
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Blm/Btax

Příspěvekod George V. » čtv 09 dub, 2015 6:56 am

No on ten pruh byl hodně široký a přecházel jakousi šipkou nahoru do sloupků - byl stylizován do celkového designu nátěru...

např. : http://www.loco.cz/Fotky/Limitovane/M1402.jpg
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Blm/Btax

Příspěvekod janiak » čtv 09 dub, 2015 8:18 am

Zdravím, v PC som našiel jednu fotku prívesného vozňa v unifiku, bohužial neviem už kto je autorom fotky a z ktorého je roku, ale je tam zretelné označenie ČSD.
http://janiak.rajce.net/fotky
janiak
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon 26 led, 2015 6:41 pm

Re: Blm/Btax

Příspěvekod George V. » čtv 09 dub, 2015 8:21 am

No tak to je teda fotka za všechny prachy :idea:.... LP bych tipnul 1990-1993...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Blm/Btax

Příspěvekod Svratka » čtv 09 dub, 2015 3:57 pm

k nátěrům vozů Blm/Baafx atd.:

V 90.letech skutečně ŽSR začaly natírat přívěšáky Baafx do nátěru unif., čili se širokým žlutým pruhem 60cm kolem dokola, ale bylo to jen přechodné období, pak se už zavedlo natírání do retro pův.nátěru..., tedy současně s motory 810.

V polovině 90.let, v době nátěrového nadšení, v LD Cheb místní nadšenci vymysleli nátěr v kombinaci modro-bílé, či slon.kost se žlutými širokými pruhy na čelech, přecházející ve svislý šíp. Postupně se tímto nátěrem vybavily snad všechny chebské motoráky a přívěšáky. Do jiných dep chodily z dílen v té době mot. a přívěsné vozy v "původním" červenokrémovém laku (motoráky s úzkými proužky na čelech). Až po čase došlo na aplikaci tohoto nátěru coby normou všechny vozy 810 a 010, 011,012, které v té době prošly žoskou v Šumperku. Nátěr si vysloužil přízvisko ODS, dle barev tehdy populární politické strany a souvislosti s ministrem dopravy Římanem - likvidátorem železnice. To však vydrželo jen do roku cca 1997, kdy se začaly všechny motorové a přívěsné vozy natírat do červeného laku se širokým pruhem dokola (slon.kost).

Ovšem, ve výše zmíněném období někdy po roce 1995 depo Karlovy Vary (ač patřilo služebně pod Cheb), natíralo svépomocí svoje přívěšáky do nátěru sice schématem stejném jako doposud (čili krémová nahoře), ovšem v zajímavé barevné kombinaci! Vzhledem k tehdejším turnusovým motorákům (např. 810.054 (?) a 055 a další, vybavené zpětnými zrcátky, pečlivě udržované ve "vylepšeném" pův.nátěru - omalované kde co) se přívěšáky 010 natíraly krémovo/červené, ovšem výraznějším červeným odstínem a 011 a 012 v kombinaci krémové/MODRÉ! Prý aby si cestující zvykli, že kola patří do modrého..., dle výkladu nápaditého lakýrníka... Tohle zajímavé provedení však vydrželo jen krátce, modrokrémové přívěšáky se řadily spolu s červenokrémovými i do souprav 714 + cca 5 přívěšáků na vlacích do Johanngeorgenstadtu... Natíralo se to štětkou a barva obyčejná syntetika.
Svratka
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Blm/Btax

Příspěvekod hank » čtv 09 dub, 2015 4:56 pm

Přátelé, nedělejte v tom hokej... :mrgreen: Nic o výstražných pruzích na přívěšácích přece nepíšu. Nejspíš proto, že se nepoužívaly... 8) A norma nátěrů hnacích vozidel byla jasná. Aspoň do roku 1993 určitě, neřeším období potom, protože to už spousta z vás pamatuje... takže Patrik Novák, když píše "na margo" přívěšáků
ta rumělka byla používána na vzor88 tj celočervená skříň a žlutý pruh 600mm
tak se mýlí.

Jediné, k čemu teď nemůžu dohledat spolehlivý podklad, tak je norma přívěšáků do r. 1987. Možná fakt ta rumělka, ale ruku do ohně za to nedám.

George V. správně píše:
v případě ´88 unifiku byl v ojedinělých případech používán i výrazně světlejší odstín červené (zřejmě z důvodu nedostatku správného odstínu - viz. plnění plánu oprav :mrgreen: ), pravděpodobně odstín, který se používal pro střídavé loko, které se tehdy v Šumperku také opravovaly


Ano, příslušný odstín na hnací vozidla střídavé elektrické trakce byl podle normy 8140 rumělka světlá.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6117
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků