Výměna plastových dvoukolí za kovová

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod JM » sob 22 srp, 2009 12:31 pm

Tomáš píše:vidíš to jsem si ještě nevšiml.Mimo jiné otázka přímo tobě na tělo :lol: když vyrábíš ty vozy ze stavebnic LPH jakákola používáš ???
Konečně jsem se teď dostal k cisternám LPH a původní kolečka jsou mimo.Při jízdě se spíš smykem pohybují po kolejnici než by se otáčely.Možná jsem udělal něco blbě,napadlo mě,že jsem ty boky co drží kolečka spasoval moc napevno a nenechal tam žádnou vůli.štve mě to :evil: a tojsem zkoušel už i ložiska Peho a moc slavnýto taky není.Snad to ty kovový kolečka vyřeší tím,že si časem vydřou dírky

U motoráků používám právě ta 7,5 mm, u ostatních (cisterny atd...) jsou ideální ta 7,7 mm.
Ale ani s plastovýma kolečkama nemám u správně zatížených vagónků a dobře "spasovaných" dvojkolí problém. Možná si udělal tuhle chybu-ten nálitek uprostřed osy dvojkolí musí být úplně odstraněn, raději víc než míň :wink: . Když ho tam kousek zůstane, při otáčení potom zachytává o konstrkci podvozku která je nad nimi. Další problém může dělat také neúplně odstraněný nálitek koleček-ty pro změnu potom drhnou o krajní příčné spojky (trámky) podvozku. V obou případech potom nepomůžou ani ložiska-tedy myšleno při použití plastových dvojkolí. Ale ocelové jsou ocelové, tam jsou jízdní vlastnosti bez debat :wink:
Uživatelský avatar
JM
 
Příspěvky: 232
Registrován: stř 07 úno, 2007 4:11 pm
Bydliště: Plzeňsko

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod pekl024 » sob 15 led, 2011 7:42 pm

Po přečtaní této dizkuze jsem pochopil , vagónky BTTB dvojosé 8,3 mm a vagón LPH 7,7 mm ?
Je rozdíl mezi "normálními" a RP25, jde o průjezd vyhýbkou EW 1, tech. parametry RP25 vím, našel jsem diskuzi na DF.
Dík
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod Patrik Novák » sob 15 led, 2011 9:56 pm

do LPH dávám pr8 do 810/010 pr7,5
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 16 led, 2011 6:41 pm

pekl024 píše:Po přečtaní této dizkuze jsem pochopil , vagónky BTTB dvojosé 8,3 mm a vagón LPH 7,7 mm ?
Je rozdíl mezi "normálními" a RP25, jde o průjezd vyhýbkou EW 1, tech. parametry RP25 vím, našel jsem diskuzi na DF.
Dík


Proč se ptáš na RP 25 ?
V TT je používá jen pár lidí a to ještě v cizině.
Kola kovová například od Luck Feinmechanik jsou pro TT dle NEM.
Kola RP jsou choulostivější na vzdálenost přídržnice a srdcovky.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod pekl024 » ned 16 led, 2011 8:42 pm

Zdenek Valter píše:
pekl024 píše:Po přečtaní této dizkuze jsem pochopil , vagónky BTTB dvojosé 8,3 mm a vagón LPH 7,7 mm ?
Je rozdíl mezi "normálními" a RP25, jde o průjezd vyhýbkou EW 1, tech. parametry RP25 vím, našel jsem diskuzi na DF.
Dík


Proč se ptáš na RP 25 ?
....................Kola RP jsou choulostivější na vzdálenost přídržnice a srdcovky.


Je tu na DF na ně chvála tak jsem se chtěl zeptat jestli mi nepomůžou v EW1
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod Tomáš » sob 15 pro, 2012 4:21 pm

Přes zimu oživím opět pár vozů BTTB.Klasické dvounápravové takže kola 8,3.
Některé budou potřeba osadit ložisky PEHO.Mám k tomu dotaz.
Kdy použít tyto?
http://www.ttmodelar.cz/index.php?optio ... Itemid=190
A kdy tyto klasické
http://www.ttmodelar.cz/index.php?optio ... Itemid=190

Případně jsou ještě nějaké další možnosti?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod 2111 » sob 15 pro, 2012 5:08 pm

Ty první se používájí,když potřebuješ udělat osvětlení ve voze.Lepší se na to letují kontakty.
2111
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned 18 črc, 2010 10:53 am

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod Jirka1 » sob 15 pro, 2012 6:47 pm

2111 píše:Ty první se používájí,když potřebuješ udělat osvětlení ve voze.Lepší se na to letují kontakty.

Spíš si myslím, že ta s tím rantlíkem jsou pro náhradu původních ložisek na vozech firmy Lorenz, která vypadají stejně, jenom jsou plastová...
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod Bezmozek » stř 25 úno, 2015 9:36 pm

Jal jsem se sestavovat podvozky Gorlitz ale na rámečku je jeden díl kterej mi nějak přebejvá:
gorl.jpg
gorl.jpg (20.42 KiB) Zobrazeno 5693 krát

Tuší někdo nač je?
Díky
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod Jirka1 » čtv 26 úno, 2015 3:06 pm

Bezmozek píše:Tuší někdo nač je?
Díky
To bylo na připevnění spřáhel od Detailu přímo na podvozek... Lepilo se to na čelo podvozku, otvorem se protáhl kolíček držáku spřáhla, který se následně rozehřátím roznýtoval, aby nevypadl...
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod Bezmozek » čtv 26 úno, 2015 4:18 pm

díky moc, takže s klidem zahazuju :mrgreen:
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Výměna plastových dvoukolí za kovová

Příspěvekod nadler » čtv 26 úno, 2015 4:57 pm

no to ja som bol nútený postupovať práve naopak
kúpil som dvojset od rivarrosi HO, vagóny na prepravu automobilov
predpokladám, že s rivarossi je kompatibilné koľajivo hornby, nemám také koľajivo
no a vagón na výhybkách môjho koľajiska vykoľajoval, viac áno ako nie
skúšal som všemožné výmeny kolies, nakoniec sa osvedčili do stredu na spojovací kĺbik súkolie kovové ROCO, a po okrajoch ku spriahlam plastové PIKO
odvtedy žiadne vykoľajenie
nadler
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 17 úno, 2015 3:42 pm

Předchozí

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků