Výměna plastových dvoukolí za kovová

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 11 kvě, 2008 7:23 am

xxvojtikxx píše:Ohledně té výměny dvojkolí sem hodím můj momentální názor. Zrovna přestavuju starý BTTB vagón (TT), říkal jsem si: "když mám doma starý vagón který skoro nejede, tak ho trochu vyšperkuju... kinematiky mám taky, hodím tam nové spřáhlo a bude to paráda"

Jenže to celé se vyplatí jen do chvíle, dokud nekouknete po netu do obchodů (teď mluvím hlavně pro TT kutily, situaci v jiných měřítkách neznám). Chápu to, pokud máte doma starší vozy které už máte přestříkané / přetisknuté atd, ale jinak se to prostě nevyplatí pokud nebazírujete přímo na jednom určitém kusu!!!

Jako příklad (můj, čeho jsem se teď dopustil - ceny orientační):

Starý BTTB vagón z bazaru (otevřený Es), ve výsledku sem tam olámaný - 100 Kč
Dvě dvojkolí Šátek (ty nejlevnější co se dají sehnat) - 28 Kč
Čtyři mosazná ložiska PEHO - 40 Kč
Dvě kinematiky PEHO - 110 Kč

K tomu připočíst nové spřáhlo Tillig (2 ks cca 30 Kč) a hodinu práce s upgradem..

A teď juknout na net - nový start vagón Tillig (kovová kola v kovu uložená, kinematiky, jako bonus starší verze spřáhla, jistota že nic není ulomeno) - 190 Kč...

Případně varianta ČSD "nestartová" pod 300 Kč... Ostatní vozy co se nedělají ve startu stojí i tak většinou nové míň, než ruční upgrade z bazaru po načtení všech položek.

Jasně, místo kinematik PEHO se dají použít DK-model (poloviční cena), ale ne všude se vejdou (mě se třeba pod Es nevešly). Ložiska jsou při výměně téměř nutnost, protože všechny rozsochy jsou většinou vyjeté a efekt výměny jen dvojkolí je pak poloviční.

Takže tímto dnem končím s nákupem vraků a začínám kupovat (téměř) výhradně nové vozy (pokud nebude nějaká raritka co fakt chci). Aneb nejsme tak bohatí abychom si mohli dovolit levné věci. Ono to sice vypadá lákavě "vagón za stovku a doma si ho sám dodělám", ale když jsem to dneska načetl, nestačil jsem se divit. O lokomotivách ani nemluvě (snad jindy :) )

Stejně ty DR "kamufláže" v barvě plastu přijdou u mě všechny přestříkat tak je to fuk...

Snad jsem tím nikoho neurazil, třeba se to bude nováčkům hodit jako inspirace proč občas kupovat nové vozy než řešit složitě výměny všeho.


Nevím jestli zrovna Tillig dělá třeba Z-ka typicky česká.
Když se podíváš do katalogů např. v H0 (za tu teď mluvím) tak tam mnoho českých vozů není.
Můj názor je opačný = právě staré vozy pokud odpovídjí předloze je vhodné předělat, když je zkazíš tak tě to nemrzí a komponenty můžeš použít na voze jiném. Můžeš mít takhle třeba unikátní číslování na každém voze.

Co se týče KKK - nevím jaká je přesně situace v TT ale pokud se do sebe spřáhla pevně nezaklesnou, tak pozbývá jakýkoliv význam
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Proto, jelikož používám převážně třmenové spřáhlo NEM, kinematiku vyřazuji z provozu - krátké dvounápravové vozy, popřípadě omezuji její funkci - dlouhé, a čtyřnápravové vozy.
Součástí úprav je i zkrácení spřáhel a odpružení nárazníků.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vvitty » ned 29 čer, 2008 7:48 pm

Zdenek Valter píše:
Tomáš píše:
Zdenek Valter píše:
Tomáš píše:a můžu se tě zeptat Zdenku od koho ty kolečka kupuješ?nebo líp řečeno co to je za výrobce?...já koukal na tu f.Detail,dělají tam kolečka různých průměrů a za celkem solidní ceny...ovšem nějak vázne kontakt...pak sem si našel Tillig ti mají bohužel jen jeden průměr.

Detail kola určitě nedělá ;-) ale jako my kupuje kolečka od Luck Feinmechanik


díky za typ...takže se nemusím zdokonalovat v němčině :lol: :lol:


Respektive - Luck vyrábí kola pro celou Evropu


a daji se koupit nekde v CR? nechce se mi kvuli deseti kouskum platit za prevod a postovne z nemecka... :(
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 29 čer, 2008 9:29 pm

vvitty píše:a daji se koupit nekde v CR? nechce se mi kvuli deseti kouskum platit za prevod a postovne z nemecka... :(


Jak jsem psal - dováží Detail - zkus pana Žitného.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2685
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Tomáš » stř 02 črc, 2008 7:57 am

vvitty píše:
Zdenek Valter píše:
Tomáš píše:
Zdenek Valter píše:
Tomáš píše:a můžu se tě zeptat Zdenku od koho ty kolečka kupuješ?nebo líp řečeno co to je za výrobce?...já koukal na tu f.Detail,dělají tam kolečka různých průměrů a za celkem solidní ceny...ovšem nějak vázne kontakt...pak sem si našel Tillig ti mají bohužel jen jeden průměr.

Detail kola určitě nedělá ;-) ale jako my kupuje kolečka od Luck Feinmechanik


díky za typ...takže se nemusím zdokonalovat v němčině :lol: :lol:


Respektive - Luck vyrábí kola pro celou Evropu


a daji se koupit nekde v CR? nechce se mi kvuli deseti kouskum platit za prevod a postovne z nemecka... :(


je to tady strana 5 nahoře

http://detail.vyrobce.cz/produkty/index.php?vel=TT
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod vvitty » stř 02 črc, 2008 9:57 pm

ano, uz jsem jim psal. objednavaji z nemecka dvakrat rocne, nejblizsi uzaverka je zari.
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod vvitty » pát 15 srp, 2008 9:26 am

mimochodem, prodava nekdo taky RP25 loukotova kola pro vozy epochy I ?
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Tomáš » pát 10 črc, 2009 10:48 am

nevíte jestli se dají sehnat kolečka TT o průměru max 7,0mm ???? detail nabízí jen 7,7mm a to mi do 810 nevyhovuje dře mo to o špalky
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod jaryn » pát 10 črc, 2009 2:13 pm

Tomáš píše:nevíte jestli se dají sehnat kolečka TT o průměru max 7,0mm ???? detail nabízí jen 7,7mm a to mi do 810 nevyhovuje dře mo to o špalky


http://modmueller.de/

zde se daji objednat i 7,0 mm
TT, ep. IV-V
jaryn
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 13 říj, 2008 2:26 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 10 črc, 2009 5:02 pm

jaryn píše:
Tomáš píše:nevíte jestli se dají sehnat kolečka TT o průměru max 7,0mm ???? detail nabízí jen 7,7mm a to mi do 810 nevyhovuje dře mo to o špalky


http://modmueller.de/

zde se daji objednat i 7,0 mm


No a v ČR to zastoupení nemá? já jsem takhle nikdy neobjednával takže moc zkušeností nemám...navíc potřebuji jen 6ks
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Jarda H. » pát 10 črc, 2009 5:51 pm

Tomáš píše: ... No a v ČR to zastoupení nemá? já jsem takhle nikdy neobjednával takže moc zkušeností nemám...navíc potřebuji jen 6ks


Tomáši, zkus se dotázat na malosériovkách (www . maloseriovky . eu), sice slovenský e-shop, ale zboží do ČR rozesílají z Hodonína. Soukolí od Modmuellera mají běžně v nabídce - kromě toho průměru 7,0 mm - ale je vidět, že s Modmuellerem jsou v kontaktu. Věřím, že ti pomůžou :lol:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod George V. » pon 10 srp, 2009 9:35 am

Prodávají sedmičky:

http://www.maloseriovky.eu/component/pa ... Itemid,26/

P.S. Neexistují i nějaké "maloseriovky" pro HO?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Tomáš » pon 10 srp, 2009 1:28 pm

George V. píše:Prodávají sedmičky:

http://www.maloseriovky.eu/component/pa ... Itemid,26/

P.S. Neexistují i nějaké "maloseriovky" pro HO?


JJo už jsem kontaktoval maloseriovky a 7,0 raředili na moji výzvu :wink:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod PetrTT » pát 21 srp, 2009 5:46 pm

http://www.loco.cz/hotove.html

tady lze objednat dvojkolí o pr. 6,9 (sám od nich beru dvojkolí a 100% spokojenost) ,ceník je ve formátu pdf
PetrTT
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob 13 říj, 2007 10:19 am
Bydliště: Police nad Metují

Příspěvekod JM » sob 22 srp, 2009 8:32 am

Tomáš píše:nevíte jestli se dají sehnat kolečka TT o průměru max 7,0mm ???? detail nabízí jen 7,7mm a to mi do 810 nevyhovuje dře mo to o špalky

Tady máš od detailu 7,5 mm, ty tam jdou akorát. myslím, že je mají v nabídce nově..
http://detail.vyrobce.cz/produkty/produ ... cislo=4006
Uživatelský avatar
JM
 
Příspěvky: 232
Registrován: stř 07 úno, 2007 4:11 pm
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvekod Tomáš » sob 22 srp, 2009 12:16 pm

JM píše:
Tomáš píše:nevíte jestli se dají sehnat kolečka TT o průměru max 7,0mm ???? detail nabízí jen 7,7mm a to mi do 810 nevyhovuje dře mo to o špalky

Tady máš od detailu 7,5 mm, ty tam jdou akorát. myslím, že je mají v nabídce nově..
http://detail.vyrobce.cz/produkty/produ ... cislo=4006


vidíš to jsem si ještě nevšiml.Mimo jiné otázka přímo tobě na tělo :lol: když vyrábíš ty vozy ze stavebnic LPH jakákola používáš ???
Konečně jsem se teď dostal k cisternám LPH a původní kolečka jsou mimo.Při jízdě se spíš smykem pohybují po kolejnici než by se otáčely.Možná jsem udělal něco blbě,napadlo mě,že jsem ty boky co drží kolečka spasoval moc napevno a nenechal tam žádnou vůli.štve mě to :evil: a tojsem zkoušel už i ložiska Peho a moc slavnýto taky není.Snad to ty kovový kolečka vyřeší tím,že si časem vydřou dírky
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků