Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
PetrL píše:Účelnost výměny dvoukolí u starých vagonů z NDR je jasná. Změna jízdních vlastností je nepřehlédnutelná. Bez problémů je výměna u vozů, které jsou osazeny plechovou vložkou pro uložení hrotů osy kol. Co ale u vozů bez této vložky? Domnívám se, že ocelové hroty by v plastové jamce brzy způsobily problém. Zkoušel jsem výrobu plechové vložky, ale výsledek zatím nesplňoval mé představy. Napadlo mě použít fosforbronzový plech pro jeho tvrdost a pružnost při minimální tloušťce.
Má s tím někdo zkušenost, nebo jiné řešení?
PetrL píše:Účelnost výměny dvoukolí u starých vagonů z NDR je jasná. Změna jízdních vlastností je nepřehlédnutelná. Bez problémů je výměna u vozů, které jsou osazeny plechovou vložkou pro uložení hrotů osy kol. Co ale u vozů bez této vložky? Domnívám se, že ocelové hroty by v plastové jamce brzy způsobily problém. Zkoušel jsem výrobu plechové vložky, ale výsledek zatím nesplňoval mé představy. Napadlo mě použít fosforbronzový plech pro jeho tvrdost a pružnost při minimální tloušťce.
Má s tím někdo zkušenost, nebo jiné řešení?
Zdenek Valter píše:PetrL píše:Účelnost výměny dvoukolí u starých vagonů z NDR je jasná. Změna jízdních vlastností je nepřehlédnutelná. Bez problémů je výměna u vozů, které jsou osazeny plechovou vložkou pro uložení hrotů osy kol. Co ale u vozů bez této vložky? Domnívám se, že ocelové hroty by v plastové jamce brzy způsobily problém. Zkoušel jsem výrobu plechové vložky, ale výsledek zatím nesplňoval mé představy. Napadlo mě použít fosforbronzový plech pro jeho tvrdost a pružnost při minimální tloušťce.
Má s tím někdo zkušenost, nebo jiné řešení?
Myslím si, že pro normální provoz není nezbytně nutné vyvložkovávat.
Při výměně je ovšem velmi důležité zjistit si délku původní osy hrot - hrot a nahrazovat je pokud možno dvojkolím stejné délky.
Jednoduše řečeno nově vložené dvojkolí MUSÍ mít vůli. Nesmí být v jamkách na těsno
MaHa píše:Zdenek Valter píše:Myslím si, že pro normální provoz není nezbytně nutné vyvložkovávat.
Při výměně je ovšem velmi důležité zjistit si délku původní osy hrot - hrot a nahrazovat je pokud možno dvojkolím stejné délky.
Jednoduše řečeno nově vložené dvojkolí MUSÍ mít vůli. Nesmí být v jamkách na těsno
Zkušenost: Po cca 50 hodinách jízdy (1 týden výstavy) hrot osy vozu dvojkolí "vyfrézoval" do plastové rozsochy drážku
PS: Hrot měl "vůli" a nebyl mazán - model byl v té době "funglovka - nový"
takže hroty dvojkolí mazat a moc nejezdit, pokud nebudeš vložkovat.
MaHa píše:PetrL píše:Účelnost výměny dvoukolí u starých vagonů z NDR je jasná. Změna jízdních vlastností je nepřehlédnutelná. Bez problémů je výměna u vozů, které jsou osazeny plechovou vložkou pro uložení hrotů osy kol. Co ale u vozů bez této vložky? Domnívám se, že ocelové hroty by v plastové jamce brzy způsobily problém. Zkoušel jsem výrobu plechové vložky, ale výsledek zatím nesplňoval mé představy. Napadlo mě použít fosforbronzový plech pro jeho tvrdost a pružnost při minimální tloušťce.
Má s tím někdo zkušenost, nebo jiné řešení?
Je několik řešení: 1. Často mazat olejem a moc s takovým modelem nejezdit.
2. Plastové důlek odvrtat a nahradit jej kovovým - dodává tuším fa. PECO Lze to dostat zde: http://www.bekr.wz.cz/
Tomáš píše:když všici tvrdí,že je lepší nahradit původní plastová kolečka u vagonků z NDR kovovými kolečky, mohl by mě tu někdo zjednodušeně říct co teda koupit..koukal jsem po netu a našel jsem spoustu výrobců koleček,liší se průměrem taky cenou...takže co na TT vagony koupit?
Tomáš píše:když všici tvrdí,že je lepší nahradit původní plastová kolečka u vagonků z NDR kovovými kolečky, mohl by mě tu někdo zjednodušeně říct co teda koupit..koukal jsem po netu a našel jsem spoustu výrobců koleček,liší se průměrem taky cenou...takže co na TT vagony koupit?
juroH0 píše:no vagonove dvojkolia maju v skutocnosti 1m a to je v TT 8,3mm cize priemer uz vies a myslim si ze medzi vyrobcami myslim ze velke rozdiely niesu ale pozor na dlzku osy aby bola rovnaka ako u povodnych plastovych pretoze keby to bolo menej tak by tam to dvojkolie "lietalo"
juroH0 píše:no vagonove dvojkolia maju v skutocnosti 1m a to je v TT 8,3mm cize priemer uz vies a myslim si ze medzi vyrobcami myslim ze velke rozdiely niesu ale pozor na dlzku osy aby bola rovnaka ako u povodnych plastovych pretoze keby to bolo menej tak by tam to dvojkolie "lietalo"
Tomáš píše:dobrá tomu rozumím..průměr se prodává 8mm..tu délku osky asi myslíš to C viz obr.....hraje nějakou roli velikost A a B...hlavně ta B..protože velikost kolejnice je různá..já koupil 2,1mm
http://tauvec.rajce.idnes.cz/Obrazky/#kolecka.JPG
že bych si vybral u této firmy...kolečka jsou na poslední straně
http://detail.vyrobce.cz/produkty/index ... l=TT&str=5
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků