Stránka 1 z 1

Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: sob 14 pro, 2013 11:56 am
od Mašinka
Zdravím nulkaře mezi námi.
Nedávno jsem zde ukázal vozy celé, či téměř celé postavené ze dřeva.Dnes něco, kde je opět použito, ale v kombinaci s přestavěným podvozkem od POLA MAXI.
Prodložen na jednom konci, kde bude brzdařská budka, oba čelníky odfrézovány a nahrazeny mosaznými.Podvozek z obou stran ofrézován a bude dosazen L profil, který vytvoří nově tvar základního podélníku.Rád bych postupně vše zdokumentoval a postupně, bude li zájem, zde ukázal.Zatím jen pro informaci jedna fotografie.
Obrázek
Až do příště zdraví
Mašinka

Re: Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: sob 14 pro, 2013 9:13 pm
od radeksindy
Paráda, už se těším na pokračování. Sám si vždycky říkám, jestli má smysl používat tovární pojezd, když nakonec z něj nic nezůstane. Resp. to co zůstane, se dá vyrobit ze všeho nejjednodušeji :D

Re: Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: stř 18 pro, 2013 4:29 pm
od Mašinka
Tak, vagon dostal bratříčka.Odlišnost budek je dána provedením podle epochy.Ono to není vidět, ale novější (vlevo) má na čele budky klasický U profil, zato testarší má specielní profil, který vypadá jako U, ale s kratší pásnicí na čelní straně.Takže, L profil a na něj napájet mosazný drát O.3 mm.Práce pro vraha.Zkusím to vyfotografovat, aby bylo jasné, jak to vypadá.Starší vůz bude bílo černý, novější je v HO k vidění zde:
http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=2409
Obrázek
Zdraví
Mašinka

Re: Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2013 6:55 am
od Mcx
Ten novější by neměl mít díry v čelníku pod nárazníky, protože měl již z výroby nárazníky trubkové. Na starší verzi je spodní okno v budce příliš velké (pokud to má být předválečný).
Samzřejmě obě provedení - předválečný - poválečný se liší pojezdem, poválečné je s lož. skříněmi 45V, 45 a s hraníky, jiné spony rozsoch, takže použití jednoho spodku na modelu má svá úskalí :)

Re: Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2013 7:57 am
od Mašinka
Takže, milý Mcx,
abych uvedl vše na pravou míru, díry v čelnících musí být, poněvadž v modelu funkční nárazníky mají krčky.Okénko je větší, ale bude zakryto podle výkresu krytem s menším otvorem.Pojezd novějšího vozu bude mít jiná víka ložiskových domků, ale ostatní detaily zůstávají.Stavím vozy pro provoz na kolejišti a jsou to spíš přestavby, jak novostavby.Se stoprocentně modelovým spodkem z profilů a ložisky i rozsochami individuálně vyrobenými počítám pro řadu předválečných krytých vozů.V každém případě děkuji za připomínky a těším se na fotografie Tvých vozidel, kterými budeš dokumentovat naprostou tvarovou a historickou věrnost předlohám.
Zdraví (poněkud jedovatý)
Mašinka

Re: Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2013 9:18 am
od poustva
Co prosím používáš za dřevo?

Re: Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2013 9:47 am
od Mašinka
Nuže, přátelé, vracím se k věci.
@ Poustva, používám destičky s reliefem prken u šířce 2.4 mm od firmy NWSL, od pana Litomyského.Šířka prken by sice měla bát 2.5 mm, ale po zkušenosti, s frézováním vlastních stěn na vůz Ds jsem oželel korektní počet prken ve stěně a dal přednost pohodlí :D
@ Mcx, neodolal jsem, sáhl do podkladů a zjistil že:
1)Ložiska 45a- pravda, ALE:
Výkres 89681 ze 3.3.1948 zřejmě řada A
Fotografie (nereprodukovatelná ze 70.let, vůz v desol.stavu) opět A
Foto na foru 45 a
2)Hraníky - ? Dle technického popisu Bar. 4.3.48 Tlumivé oblíky
Výkres jako výše Oblíky
Takže bych byl názoru, že v průběhu let mohlo dojít k tolika změnám, že by bylo nutno modelovat konkrétní vůz v časově přesně vymezeném období, aby historická i vzhledová a technická věrnost byl stoprocentní.Ale jsem, co se týče normálního rozchodu modelář, ne historik.Moje parketa je spíš úzký, přesněji 600 mm rozchod, což budiž omluvou pro mé hříchy :oops:
Mašinka

Re: Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2013 3:35 pm
od Mcx
Mašinko, proč ten plamenný projev?????

Jinak, pojezd s ložisky 45, 45V je vyráběn od roku 1946, vozy Vsr/Vtr a samozřejmě má hraníky viz ČSN 280004 z roku 1961, oblíky se u tohoto pojezdu nepoužívaly, Ložiskové skříně "A" - ČSD, hm... všechny typy od dob rakouských jsou s čísly, viz. Nápravová ložiska ČSD, seznam z roku 1967, 1936.
Vozy předválečné mají ploché závěsky.
Nakonec zde na fotkách na předmětných vozech s ložisky 45 a 45V na vozech R/Uh, upozorňuji, že je to nezměněný původní stav, jinak by tam byl pojezd UIC s dvojitými závěskami jak na vozech Zt 23.sk.:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Nákladní vozy nejen ze dřeva.

PříspěvekNapsal: pát 20 pro, 2013 4:14 pm
od Mašinka
Ale ale,jakýpak plamenný projev, milý Mcx ?
Je to jednoduché, já jsem vycházel z toho, co mám k dispozici.Nijak jsem to co píšeš nezpochybnil, jen jsem uvedl MOJE prameny.Proto ta douška o konkrétním voze v konkrétním čase.Za fotky děkuji, jistě nejen za sebe.Jinak, jak jsem napsal, jsem modelář a orientovaný na průmyslové, hlavně úzkorozchodné dráhy.Vozidla jsou určen pro mé kolejiště, respektive ten novější vůz pro mého německého kolegu, který je z mně nepochopitelných důvodů :D velkým přítelem českých drah.Vím, že moje modely mají daleko k maloseriovým výrobkům za stovky Eur, ale snažím se, v mezích možností, držet se reality.Drobné odchylky zde samozřejmě jsou, ale snažím se je minimalizovat.Navíc, jak možná ze zdejšího fora víš, stavím také budovy, či spíš celé kolejiště.V mém věku si nemohu dovolit VŠE stavět na úrovni muzejních modelů.Prostě mi modelování CELÉHO železničního milieu působí radost a domníval jsem se, že na zdejším foru (kde jsem viděl nejen mnoho lepších, ale také výrazně horších modelů) dáváme svoje modely k dobrému i jako inspiraci pro ostatní.Nikdo ale vám, odborně zdatnějším, nebrání v tom, abyste zde své modely prezentovali také a nám, méně zdatným šli příkladem.
Mašinka
P.S. Je to dost bezplamenné? :wink: