od hank » pon 04 úno, 2013 11:36 am
Vladimír_B: Asi extrémní z toho, co pamatuju, byla v 80. letech přeprava kompenzátorů objemu primárního okruhu z Vítkovic pro reaktory VVER 440 v JE Jaslovské Bohunice, Dukovany a Paks. Ty se vyráběly vždy jako jeden kus o váze skoro 130 t a tak se i musely expedovat. Ale různých tlakových nebo reakčních nádob pro energetiku nebo těžkou chemii nebo jejich částí o objemech v řádu až stovek m3 se za bývalého režimu dráhou vezlo jistě víc a všechny na vozech Hx, vesměs instradované jako PLM (překročená ložná míra) - často nešlo ani tak o váhu jako právě o ty rozměry. Často se kvůli PLM na dráze mohutně blbnulo: Vylučovala se druhá kolej a/nebo se dělaly různé šachy s křižováním a předjížděním, někdy nešlo jet ani pod trolejí nebo se trolej vypínala, mezi Okříškami a Střelicemi se kvůli očekávaným přepravám pro Dukovany (nakonec se tento důvod ukázal jako zbytečný, ale to je jiná story...) preventivně měnily všechny příhradové ocelové mostní konstrukce apod.
Já jsem teď v práci, tak nemám moc času nad tím přemýšlet, ale třeba si večer doma ještě na něco vzpomenu.
zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.