Stránka 1 z 1

nové spřáhlo Tillig na starých vozech

PříspěvekNapsal: úte 11 zář, 2007 5:23 pm
od PetrL
Máte někdo prosím zkušenost s použitím nového typu spřáhel Tillig na starých vozech TT? Jedná se o typ TI08848 k připevnění strunkou. Zatím jsem zkoušel různé typy BTTB, ale došel jsem k závěru, že spolehnout se na ně nelze. Na některé víc, na jiné míň, ale stejně po čase se u plastových oček změní výškové nastavení a je to víc k vzteku, než užitku. Přesného a dlouhodobě stálého nastavení výšky jakéhokoliv spřáhla uchyceného strunkou asi není dost dobře možné, ale podle obrázků, které jsem viděl, mám dojem, že nová spřáhla by na odchylky ve výškovém nastavení tak citlivá nemusela být. Můžete výměnu doporučit?

PříspěvekNapsal: úte 11 zář, 2007 6:20 pm
od boy.rough
Možná, že když se podíváš na stránky trainmanie, tak uvidíš, že to asi za tu výměnu stojí. Autor tam má pěkné video právě na ty nový spřáhla.
Také bych přezbrojil, ale budu kupovat byt, takže teď finance potřebuji někde jinde.
Na to video se určitě podívej.
Ahoj a ať se Ti daří.

PříspěvekNapsal: úte 11 zář, 2007 7:37 pm
od PetrL
Jo, jo, to jsem viděl, právě že se mi to líbí, ale to je všechno pro montáž podle NEM 358. A mně by zajímalo, jestli to také tak dobře funguje se starým upevněním strunkou - bez kinematiky. BTTB spřáhlo na tom drátku klidně ustřelí výškově i víc než 1mm :cry: Stranové nepřesnosti bych se nebál. Myslím, že naváděcí bočnice to jistí.

PříspěvekNapsal: úte 11 zář, 2007 7:44 pm
od boy.rough
A nevíš náhodou kolik asi tak stojí jeden kousek toho spřáhla?

PříspěvekNapsal: úte 11 zář, 2007 7:55 pm
od PetrL
Nijak zvlášť jsem nehledal, první zdroj 22,-/ks, druhý 910,-/50ks. Pro mne by byl zajímavý ten druhý. Potřebuji jich víc a tak by to vyšlo levněji. Jen jestli to má smysl. No, snad to má někdo vyzkoušené a ozve se.

PříspěvekNapsal: úte 11 zář, 2007 7:59 pm
od boy.rough
No, možná jo. Někde tady na fóru jsem četl příspěvek Daniela z "domácí modulovky", že pátrá jak přidělat nové spřáhlo na rosničku. Ten by možná věděl jak to funguje(pokud ovšem používá vozový park z doby BTTB).

PříspěvekNapsal: stř 12 zář, 2007 9:29 pm
od dan
Nová spřáhla na vagony BTTB existují a dají se snadno vyměnit nicméně nové spřáhlo musí být o poznání přesněji přiděláno než třmenové aby nedocházelo k problémům, dále je spřáhlo citlivé na nerovnosti tratě hlavně na lomy při stoupání. Jinak nové spřáhla jsou perfektní hlavně při posunu kdy se do vagonů nemusí najíždět velkou rychlostí.
Ve vozech mám přezbrojeno a zatím to funguje jak má jen se musí hlídat kolmost. Postupně budu instalovat do všech starších vozů leptanou kinematiku od DK - Model, která se chystá na podzim do výroby a bude mít šachtu na spřáhlo. Již jsem testoval starší verzi ještě ze třmenem a nemá to chybu spřáhlo se konečně chová tak jak má a nemusí se neustále kontrolovat kolmost. Do rosničky se pokusím vyrobit nějakou vlastní kinematiku abych mohl používat nové spřáhlo i v ní.

PříspěvekNapsal: čtv 13 zář, 2007 8:53 am
od PetrL
dan píše:Postupně budu instalovat do všech starších vozů leptanou kinematiku od DK - Model, která se chystá na podzim do výroby a bude mít šachtu na spřáhlo.


Tak to si ještě raději počkám na provedení se šachtou. Vyzkoušíme - uvidíme... Díky