PEHO sada pro "Y" a REKO

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod Tomáš » pon 19 bře, 2012 3:55 pm

Má prosím někdo zkušenost s touto sadou od Peho na repas "Y" BTTB??
http://maloseriovky.eu/components/com_v ... d06ea0.jpg
Co vše se tím dá opravit??Předpokládám,že ty šroubky jsou jako náhrada za původní plíšek uchycení podvozků.Co jsou ty černý čtyři čtverečky?
Pokud to má někdo doma,mohl by prozradit velikost šroubků a matek?? Možná by šly sehnat v železářství levněji než od Peho
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod peter_vy » pon 19 bře, 2012 6:36 pm

Skrutky a matice majú závit M3. Dĺžku skrutky so zapustenou hlavou si typnem na 15-20 mm (použitý materál vrátane podložiek je mosadz). Čierne štvorčeky by mali byť dištančné podložky pod odrezané čelníky so schodíkmi.

Zdravím,
P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod Tomáš » úte 20 bře, 2012 5:15 pm

Hm zajímavé.Takže pokud si seženu šroubky M3, délky kolem 15-20mm tak to bude to stejný co nabízí Peho za 40kč? v železářství by to mohlo stát pár halířů
Ještě tohle,ten závit M3...předpokládám,že jde o typ závitu.Prodavač v železářství už dle toho pozná že to je takovej mikro šroubek?,nebo se udává ještě nějaká jiná hodnota ( X x 15 ,nebo X x 20) :oops:
S matičkama to bude asi podobné že.?
Ty čtverečky tedy využiju pouze a jen pokud odřežu předek vagonku při instalace šachty Peho ?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod peter_vy » úte 20 bře, 2012 7:07 pm

V železiarstve si treba pýtať skrutky M3x15 alebo M3x20 so zapustenou hlavou, ktorá je na tento účel asi najvhodnejšia. M3 znamená normovaný metrický závit s vonkajším priemerom 3 mm. Matice mávajú obyčajne šesťhranný tvar ale na tento účel by asi poslúžila akákoľvek. Plus treba je ešte dobré počítať aj s podložkami (priemer otvoru tuším 3,1 mm). Čo sa týka tých dištančných štvorčekov ich účelnosť použitia sa mi javý ako dosť diskutabilná - je ich možné v podstate pri inštaláci kinematiky nahradiť čímkoľvek vhodným.

Prajem veľa zdaru pri bádaní,
P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod rawen » úte 20 bře, 2012 8:02 pm

Problémem může být to sehnání. Ne všude vedou mosazný sortiment a jen zřídkakdy menší než M4, M5. - Takže než jsem se zásobil obr dodávkou z internetu, bylo rychlejší šrouby M2 valit na soustruhu...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod peter_vy » stř 21 bře, 2012 6:03 am

Ja som v Hornbachu svojho času dokonca zohnal aj skrutky/matice M2.

Čosa týka materiálu, tak na uvedený účel snáď postačí aj oceľ. Ale mosadz sa javí vhodnejšia kôli inštalácii osvetlenia do vozu (síce mierne oxiduje ale nehrdzavie tak ako bežná oceľ, má dobrú elektrickú vodivosť a ľahko sa pájkuje).
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod Tomáš » stř 21 bře, 2012 3:07 pm

"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod peter_vy » stř 21 bře, 2012 6:32 pm

Áno to by malo byť ono, akurát treba overiť (napr. odmeraním), či 16 mm dĺžka skrutky bude stačiť.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod Tomáš » sob 24 bře, 2012 6:48 pm

peter_vy píše:Áno to by malo byť ono, akurát treba overiť (napr. odmeraním), či 16 mm dĺžka skrutky bude stačiť.


Ty tu sadu Peho máš ? narazil jsem totiž na jeden problém.
z které strany se tam ten šroubek strká? s matičkou od spodu (v podvozku) nebo z podkastle?
Numím to moc popsat,asi bych to spíš chtěl vidět,proto pokud máš nějaké obr.budu rád
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod peter_vy » sob 24 bře, 2012 8:08 pm

Sada mi svojho času len prešla rukami. Hlava skrutky ide zospodu podvozku (preto treba aby mala zapustenú hlavu), a na vrchu rámu podložka s maticou (prípadne aj s kontramaticou).
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pon 26 bře, 2012 7:23 am

jo jo je to od peho pěkná zlodějna ty sady šroubků já koupil M 3 a M2 po 60 kusech k tomu podložky a matičky za 70 kč
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod rawen » pon 26 bře, 2012 7:25 am

Můžete prosím nafotit úpravu?

Dík, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1700
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: PEHO sada pro "Y" a REKO

Příspěvekod Tomáš » stř 18 dub, 2012 8:57 am

Tak jsem testoval :
Koupil jsem šroubky M3 s metrickým závitem a zapuštěnou hlavou délky 5kusů 16mm a 5kusů 20mm,několik podložek a matíček po 10kusech.Za toto jsem zaplatil neuvěřitelné 3kč. :lol: Nepodařilo se mi sehnat mosaz,takže klasika..zinek?..Snad by to vadit nemuselo.
Doma jsem našel dva typy podvozků.Jeden asi Zeuke,druhý už BTTB.Byl bych rád kdyby mohl někdo nafotit všechny typy co se dělaly.Já si nejsem jist.Zeuke měl "pevné zpřáhlo" a z podvozku trčel vzhůru malej plíšek.Bohužel se mi nepovedlo plíšek demontovat,abych mohl protáhnout šroubek.Navíc to pevné staré spřáhlo Zeuke...nic nebudu to řešit,asi to fakt nemá cenu.Řekl bych,že jde o nejstarší typ.
Druhý typ..asi BTTB (spřáhlo na strunu)..byl na první pohled modernější.Z podvozku trčel čep..(na obr vidět) ale protože měl zlomenou jednu nožku vypadl ven.Místo čepu jsem tedy protáhl šroubek. VYHOVOVAT BUDE TEN 20mm. 16mm už je dost krátký.Hlava ve spodku pěkně lícuje,jako kdyby tam měla být.Pak už to je jednoduchý.Nasadit podložku,protáhnout rámem vozu.Další podložka,matička.Nechal jsem tam rozumnou vůli a dotáhl další "kontra matkou". Hotovo,funguje to ..
Cena za jeden podvozek 00 nic
Přílohy
P1010003.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků