Překopávky dřeváků od LPH

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod hank » pon 09 kvě, 2011 7:47 pm

Střelec: Tak jsem to přenesl do fóra Podklady.

Jestli o takhle navrženou brožuru bude zájem, klidně se na ní za předem dohodnutých podmínek budu podílet. Ještě bych k tomu přidal i normálie pozemních staveb.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6109
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod Střelec » stř 18 kvě, 2011 11:46 am

Tak jsem postoupil se stavbou - pokusil jsem se o BCi "šestiokno", předchozí Ci šestiokno bude jen technologický vzorek (zmršená střecha, zapomenutá zátěž - dodatečně vecpaná dírou v podlaze a zalitá disperzí, příliš tlustý drát na uchycení spřáhel). Po dlouhém pižlání, lepení a dalším pižlání mám celkem použitelnou skříň, střecha schne na šabloně (lahvi) a podvozek na první pohled nešmajdá....
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod Želva » stř 25 kvě, 2011 5:24 am

Ahoj, nevíte prosím někdo ohledně dřeváků takový detail - co bylo uvedeno na červených tabulkách, které byly na vozech umístěny na rámu nad schůdkami do vozu (pod vstupními dveřmi u variante Be)? Bylo na všech čtyřech logo ČSD nebo něco jiného, byly všechny 4 stejné a byly vždy červené? Řešili jste to někdo u stavebnice LPH? Na dostupných fotografiích na netu to není i při zvětšení k přečtení, tak jestli by nějaký znalec nevěděl... :)

Díky, Želva
TT, digitál, 4.epocha ČSD
Želva
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 22 led, 2010 9:46 am
Bydliště: Olomouc

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod vojtas » stř 25 kvě, 2011 5:52 am

Měly by být úhlopříčně,na dvou logo čsd,na dvou dalších popis:
váha vozu:
sedadel:
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod Colonel32 » stř 25 kvě, 2011 9:43 am

Při pohledu z boku vždy logo ČSD vlevo a údaje vpravo.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod Střelec » stř 18 dub, 2012 11:33 am

Tak jsem se po roce dokopal k dokončení loni na jaře načatejch dřeváků. Dost věcí se mi nepovedlo, popisky jsou z obtisků na něco jiného, ale aspoň to je jakž takž pojízdné. Dva vlevo jsou letitější (cca 10 let staré), Ci a BCi vpravo "čerstvé":
Přílohy
Souprava 2.JPG
souprava 1.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod maryn375 » úte 28 srp, 2012 5:55 pm

Našel jsem další přestavbu ze stavebnice Be/Bi od LPH.
Jen nevím jestli tyto čtyřnápravové vozy jezdily u ČSD. Když jsem přepočítal délku skříně tak by přicházela v úvahu varianta vozu se vzdáleností otočných čepů 12000 mm nebo 12450 mm.
Vozy se vzdáleností otočných čepů 12000 mm se vyráběly v letech 1900 až 1902 pro K.k.St.B 23 ks, v roce 1906 pro KBD 2 ks, v roce 1900, 1902 a 1906 pro BD 7 ks.
Vozy se vzdáleností otočných čepů 12450 mm se vyráběly v letech 1905 až 1908 pro K.k.St.B 11 ks. Neměl by někdo fotografii těchto vozů?
Něco jiného jsou třínápravové vozy Cey. Ty jezdily jako dědictví po KFNB rok výroby 1899 až 1906 53 ks a pro BD rok výroby 1898 18 ks.
Přílohy
čtyřnápravový vůz Ca.jpg
Cey.jpg
maryn375
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 15 bře, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod maryn375 » stř 29 srp, 2012 5:10 am

Jen malé upřesnění, vozů Cey se pro KFNB v letech 1899 až 1906 vyrobilo 202 ks. K ČSD přešlo 53 ks. Jeden je zachovaný v depozitáři MDC Topoľčany http://www.mdc.sk/katalog-predmet/335/.
maryn375
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 15 bře, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod Jacek » stř 29 srp, 2012 10:45 am

Zbylo mi pár obtisků pro vozy Be, Bi a Ce, Ci různých čísel, kdyby někdo chtěl.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 888
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod ladino1 » stř 29 srp, 2012 3:57 pm

Ty návody na přestavbu co poskytl maryn jsou super a inspirativní. Jenom mně není zcela jasné uchycení podvozků u čtyřnápravového rychlíkáče a hlavně pak u toho trojosého toho prostředního povozku. Ten by snad (podle mě) měl být také alespoń posuvný nebo natáčecí. Máte někdo s tímto zkušenosti a poradíte?
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod milan ferdián » stř 29 srp, 2012 7:25 pm

ladino1 píše:Ty návody na přestavbu co poskytl maryn jsou super a inspirativní. Jenom mně není zcela jasné uchycení podvozků u čtyřnápravového rychlíkáče a hlavně pak u toho trojosého toho prostředního povozku. Ten by snad (podle mě) měl být také alespoń posuvný nebo natáčecí. Máte někdo s tímto zkušenosti a poradíte?


Je to kapku složitější u trojosého.V brožuře MODELY OSOBNÍCH VOZŮ/Vladimír Zuska/1971 je v příloze krásně nakreslen celý funkční trojosý podvozek.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod ladino1 » čtv 30 srp, 2012 7:28 am

Díky za zprávu, ale bylo by možné materiás oscanovat a poslat nebo zveřejnit?
ladino1
 
Příspěvky: 111
Registrován: úte 13 led, 2009 5:12 pm
Bydliště: Fialková 450, 541 02 Trutnov

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod Střelec » pát 31 srp, 2012 5:49 am

Oba uvedené typy vozů (čtyřosý i tříosý) svého času dělalo (překopáním LPH) BDDP. Tříosáky jsem měl, ale na minimálním "plechovém (NDR) poloměru neběhaly, takže po lehké úpravě skončily jako dvouosá šestiokna. Rychlíkový čtyřosý vůz silně připomíná něco, so se mihlo na jednom či dvou záběrech ve filmu "Železný dědek".
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod hank » pát 31 srp, 2012 9:49 am

Jestli to někdo nestihne dřív, tak o víkendu něco pošlu. (Přes týden nemám ke svému archívu přístup.)

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6109
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Překopávky dřeváků od LPH

Příspěvekod Radek Strnad » pát 31 srp, 2012 10:59 am

K té třetí nápravě(středové),tak u nás téčkařů to má vyřešeno Tillig u vozu Cey(býv.pruský tříosák),kde podvozek se posunuje do boku a je přitom držen v plastových výřezech.Je to spolehlivé,mám jich několik i na mých utažených obloucích i přes výhybkyEW1.Lorenz toto vyřešil u vozu na prachové uhlí ještě jednodušeji.Prostě uprostřed rámu je cca 5mm široký plastový nálitek s dírou a v ní se točí střední náprava.Má lehký výkyv všemi směry.Také naprosto spolehlivé,ač jsem tomu zpočátku nevěřil.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků