Stránka 1 z 1

Stavba vozu R 1:87

PříspěvekNapsal: sob 19 bře, 2011 7:14 pm
od E27
Pozeral som veľa diskusných príspevkov na tému stavby cisternových vozňov a tak ma to zaujalo, že som si povedal, skúsim to tiež.
Námet som zobral vozne z roku 1943 typu R podniku Dynamit Nobel na prepravu Sirouhlíka.

Podkladov moc nemám, takže prichádza na rad moja fantázia a plániky novších dvojnápravových cisterien.
Nakoľko Dymitrovka je moja srdcová záležitosť, pretože som pri nej strávil celý život, ostalo mi v srdci niečo z toho smradlavého, ale niečím tajomného kolosu.

Rozhodol som sa ho stvárniť v modelovej veľkosti a k tomu patrí aj doprava surovín, ktoré sú ozaj rozmanité.

Začíname teda stavať. Fotku originálu dám až na koniec, aby ste vedeli porovnať výsledok.

Je potrebné si zohnať od evergreen profily. Nebudem rozpisovať, myslým si, že sú každému známe.

Obrázek

Hlavný rám.
Postupne som začal pridávať konštrukciu rámu plus nárazníky. Pre dvojkolie som použil zbytky zo starého kotláku firmy kleinmodelbahn, ale sú ľahko dostupné aj u českého výrobcu originál.. :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tie čierne nosiče na dvojkolie nakoniec skončia srkryté pod nosičom kotla..

Obrázek

Kotol je stočený z plastovej doštičky veľkosti 0,5 mm. Ešte nieje opracovaný samozrejme..

Obrázek

Podvozok alebo skorej rám dostane ešte vzduchové ústrojenstvo a hotovo..
Obrázek

V ďalšej etape je na rade kotol. Bočnice a leštenie a leštenie a leštenie.. Teraz mám v hlave ešte úvahu, či nakoniec nedoplním na boky vykurovacie hady pre prepravu ekrazitu alebo inej pochutiny :D

Re: Stavba vozu R 1:87

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2011 6:13 pm
od E27
Takže pokračujeme ďalej.

Rám som nastriekal čiernou matnou farbou a následne na ňu podoplňoval drobnosti ako sú madlá, vzduchové potrubia a tiahlá na odvzdušnenie "vydojenie".
Doplnil som originál z dreva prkná na ochoze. Tie sa znova nastriekajú čiernou farbou, nakoľko to budem musieť ešte raz prestriekať.
Obrázek

Trubka na výpust chemikálie bude priamo na ráme vozňa. Na rám sa posadí vozeň a bude to sedieť. :wink: Otestované.

Obrázek

Kotol. Tak na ňom som sa natrápil. Nevedel som, aký mám typ zvoliť, nakoniec som sa rozhodol pre prepravu chemikálií, ktoré je potrebné nahrievať pri vypúšťaní. Nakoľko sa jedná o dynamit nobel, ložné zboží bude zrejme Ekrazit (kyselina pyrkrová)

Na stavbu som využil profili od Evergreen, leptané doplnky z vagóna Raj. Hovorím tomu, pomôž si sám všetkým čo máš.

Obrázek

Obrázek

Tak na budúce zas o niečo viacej.

Re: Stavba vozu R 1:87

PříspěvekNapsal: čtv 24 bře, 2011 7:20 pm
od E27
Obrázek

No, už len dodať bočné tabule doladiť a bude to hotové.
Musím podotknúť, že model nieje typ top ako od skúsených modelárov, je urobený na kolene. Ale je vyrobený mnou a z toho mám naj radosť.

Re: Stavba vozu R 1:87

PříspěvekNapsal: čtv 24 bře, 2011 7:27 pm
od vojtas
Je parádní

Re: Stavba vozu R 1:87

PříspěvekNapsal: čtv 24 bře, 2011 9:32 pm
od saman55
Myslim že né každý počitá kolik tam má být nýtů, a nebo šroubů.Občas si upravím nějaký model podle předlohy a vím co s tim je práce.Mě se tvoje cisterna líbí.Popisky tomu ještě zvednou vzhled a bude OK.

Re: Stavba vozu R 1:87

PříspěvekNapsal: pát 25 bře, 2011 9:07 am
od E27
ďakujem, som rád, že existujú aj modelári, ktorý nemajú kritický pohľad na danú vec, ale berú prácu tak ako je.

Samozrejme popisky dodám, lenže musím na ne počkať (obejdnané z čiech).

Prikladám aspoň jednu foto z reálu.

Obrázek

Jedná sa o dodávku cisterien v roku 1943 pre podnik Dynamit Nobel. Ložné zboží Sirouhlík. Cisterny pendlovali v rámci podniku z jednej prevádzky do druhej, do cechu na výrobu "viskózová striž (Vistra)"