Pane kolego,
z vašeho příspěvku jsem docela silně nemoudrý, protože jste zřejmě smíchal dvě řady vozů najednou...
Tyto vozy od Fuggerthu jsou silně podobné československým vozům Ba/Bai/Bac, což je poslední konstrukční typ vozů z Tatry Smíchov, viz katalog Parostroje:
http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... =0&odkud=0 - Ba
http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... =0&odkud=0 - Ba s rozhlasem
http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... =0&odkud=0 - Bac
http://www.parostroj.net/katalog/ov/for ... =0&odkud=0 - Bai
Základní úpravou na ČSD je výměna podvozků za pensylvánské, pak záleží na vašem "rejpalství", jak moc to chcete předělat, po porovnání s výkresem by se asi něco našlo, třeba ty výše zmíněné dveře...
Ten druhý typ vozu, co máte na mysli je tento:
https://www.parostroj.net/katalog/ov/fo ... 0&obdobi=3Tyto vozy byly dovezeny z Maďarska v počtu 50 kusů, protože tuzemská Tatra Smíchov nedokázala zvládnout naše objednávky + objednávky BDŽ. Jsou stejné s vozy dodávané MÁV, takže mají klasickou maďarskou konstrukci, jako podvozky Rónai s kluznicemi bez otočného čepu. Ty byly nejen u těchto vozů příčinou mnoha chodových problémů, proto byly záhy odveleny z rychlíkového provozu a předány do osobní dopravy, kdy jim bylo rekonstruováno uložení na zmíněné otočné čepy. Díky této rekonstrukci se udržely v provozu déle než Ganzy, avšak díky své atypičnosti, malému počtu a dodávkám nových vozů byly na začátku 70. let vyřazeny. Tento typ vozu je v historii poměrně neznámý, např. za celou dobu co se o osobní vozy zajímám jsem našel jen jednu jejich fotku na vlaku, dokonce ucelené soupravy (normální byly v té době míchanice z toho, co se po stanici sesbíralo) v knize Železnice objektivem A. Lufta a H. Navého (2), kdy je táhla jako osobák pětasedma do Bratislavy. Tento typ vozu je něco úplně jiného a vozům od Fuggerthu, potažmo "smíchovákům" moc podobný není.
Ze zvědavosti jsem se snažil tyto maďarské vozy najít a našel jsem - vozy vznikly už během 2. světové války a od té doby se začaly dodávat MÁV až do poloviny 50. let v počtu několika set kusů. Během let byly taktéž rekonstruovány na otočný čep, na rozdíl od nás s novými podvozky. Dojezdily na přelomu 70. a 80. let. V modelu je nikdo nedělá, narazil jsem jen na článek, jak to někdo vysochal z bůhvíčeho, maďarsky neumím a Google to taky přeložil všelijak, takže nemůžu říct jak. Kdyby někdo chtěl, tak se může podívat:
https://iho.hu/hirek/bak-121210