Stránka 1 z 2

Návod na stavbu služeb. vozu Ds/Daak od firmy LPH

PříspěvekNapsal: sob 16 čer, 2007 9:48 am
od Jan Kohout
Nevím, možná už to tu někde někdo sháněl, ale potřeboval bych návod na stavbu tohoto vozu (Ds/Daak) ze stavebnice LPH - koupil jsem ji bez návodu a bez krabičky, tak jak se dnes často pordávají. Kdybyste ho náhodou někdo měl,byl bych Vám velice vděčný, kdybyste mi ho mohli poslat naskenovaný na mail jankohout@centrum.cz. Případně, pokud je někde na netu ke stažení, tak samozřejmě stačí odkaz na něj. Děkuji

Re: Návod na stavbu služeb. vozu Ds/Daak od firmy LPH

PříspěvekNapsal: sob 16 čer, 2007 4:32 pm
od TT-maniac
Jan Kohout píše:Nevím, možná už to tu někde někdo sháněl, ale potřeboval bych návod na stavbu tohoto vozu (Ds/Daak) ze stavebnice LPH - koupil jsem ji bez návodu a bez krabičky, tak jak se dnes často pordávají. Kdybyste ho náhodou někdo měl,byl bych Vám velice vděčný, kdybyste mi ho mohli poslat naskenovaný na mail jankohout@centrum.cz. Případně, pokud je někde na netu ke stažení, tak samozřejmě stačí odkaz na něj. Děkuji
mas ho na mailu :D

PříspěvekNapsal: sob 16 čer, 2007 6:41 pm
od Jan Kohout
TT-maniac: díky moc za ten návod

Jinak, nemáte někdo vhodné foto tohoto služebáku, na kterém by bylo jasně vidět umístění vzduchojemu a baterie na podvozku vozu? Z návodu to není příliš zřejmé, z výkresů, které jsem na netu našel je to vidět jen dvourozměrně - tedy vidím v jaké pozici to má být vzhledem k přední/zadní části vozu, ale již se nedá poznat na které straně z hlediska pravá/levá...

A ještě jsem se chtěl zeptat - podle toho, co jsem našel na netu, tak samostatná kamna byla do tohoto vozu přidávána až po r. 1989/1990, když budu vůz stavět pro odobí 1. pol. 80. let, tak mu mám nebo nemám dělat komínek (podle oněch informací tedy v té době kamna neměl, komínek by tím pádem byl zbytečný...) ?

PříspěvekNapsal: sob 16 čer, 2007 8:05 pm
od TT-maniac
Jan Kohout píše:TT-maniac: díky moc za ten návod

Jinak, nemáte někdo vhodné foto tohoto služebáku, na kterém by bylo jasně vidět umístění vzduchojemu a baterie na podvozku vozu? Z návodu to není příliš zřejmé, z výkresů, které jsem na netu našel je to vidět jen dvourozměrně - tedy vidím v jaké pozici to má být vzhledem k přední/zadní části vozu, ale již se nedá poznat na které straně z hlediska pravá/levá...

A ještě jsem se chtěl zeptat - podle toho, co jsem našel na netu, tak samostatná kamna byla do tohoto vozu přidávána až po r. 1989/1990, když budu vůz stavět pro odobí 1. pol. 80. let, tak mu mám nebo nemám dělat komínek (podle oněch informací tedy v té době kamna neměl, komínek by tím pádem byl zbytečný...) ?
no asi to tak bylo ze se kamna pridelala az pak ale nevim me je 13 tak to nepamatuju :D

PříspěvekNapsal: ned 08 črc, 2007 7:11 pm
od Jan Kohout
Tak já ještě jednou trochu přeformuluji dotaz - byly některé tyto vozy vybavovány kamny ještě před přeznačením na řadu Daa , tzn. před rokem 1983 ? Studoval jsem několik fotografií nákladních vlaků tažených parními lokomotivami (většinou z konce 70. let) a v některých těchto vlacích byly vidět (tehdy ještě jako řada Ds) tyto služebáky s komínkem, někdy bez komínku, což by nasvědčovalo tomu, že se vyskytovaly vozy Ds s kamny i před ukončením parního provozu... Nevíte tedy někdo, jak to přesně s těmito vozy bylo ?

vůz Ds/Ds-k

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 9:23 am
od Čouda
Ahoj!

Stavím vůz Ds, 70. léta. Mám nějaké fotografie interieru i exterieru (možno nabídnout i ke stažení - velikost 109MB rozlišení cca 2600x1900). Můj problém spočívá v nedostatku dobových fotografií. Neměl byste prosím někdo ve své sbírce fotografie těchto vozů z oné doby? Moc by mě to pomohlo, hlavně co se týče počtu oken a jiných drobných detailů. Eventuelně bych byl moc rád i za výrobní fotografii. Můj e-mail je digitalni.ovoce@seznam.cz , ale za všechny bych prosil o zveřejnění fotografií zde na foru, pokud je to možné. Já naoplátku nabízím celkem pěkný technický výkres:

Obrázek

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 11:40 am
od Jarda H.
Jan Kohout píše: ..... v některých těchto vlacích byly vidět (tehdy ještě jako řada Ds) tyto služebáky s komínkem, někdy bez komínku, což by nasvědčovalo tomu, že se vyskytovaly vozy Ds s kamny i před ukončením parního provozu... Nevíte tedy někdo, jak to přesně s těmito vozy bylo ?


Co se týče komínku (kamen) ve vagonu, tak vím toto - čerpáno z výkresu "Služební vůz ř. Ds, Modela B, Miloš Kratochvíl" : vozy označené Ds-k mají kamna (tedy i komínek), ALE výrobce vagonů kamna nedodával a ta se dávala do vagonů dodatečně až při nějakých opravách ! Takže nějaký přesný termín doby, kdy jezdily vagony s komínkem nebo bez něj nelze stanovit ! Bylo to zkrátka individuální.

PříspěvekNapsal: sob 11 říj, 2008 9:34 pm
od Sandy
Jan Kohout píše:TT-maniac: díky moc za ten návod

Jinak, nemáte někdo vhodné foto tohoto služebáku, na kterém by bylo jasně vidět umístění vzduchojemu a baterie na podvozku vozu? Z návodu to není příliš zřejmé, z výkresů, které jsem na netu našel je to vidět jen dvourozměrně - tedy vidím v jaké pozici to má být vzhledem k přední/zadní části vozu, ale již se nedá poznat na které straně z hlediska pravá/levá...

A ještě jsem se chtěl zeptat - podle toho, co jsem našel na netu, tak samostatná kamna byla do tohoto vozu přidávána až po r. 1989/1990, když budu vůz stavět pro odobí 1. pol. 80. let, tak mu mám nebo nemám dělat komínek (podle oněch informací tedy v té době kamna neměl, komínek by tím pádem byl zbytečný...) ?

Dsku stavím v HO.
Komínek, nevím jestli i kamna, měly tyto vozy již na počátku 70.let - "Sergeje", str.74.
Podle vozu, který stojí ve stanici Kladno, byla schránka na baterie na pravé straně. Tedy na té, kde je i záchod. Na stejné straně bylo i dynamo. Vzduchojem byl vlevo.
Vybavení vozu bylo asi dost strohé. Ve voze byla prkená podlaha. Klasický záchod.
Vozy, které jsem viděl, měly vnitřek natřený šedou barvou.

PříspěvekNapsal: ned 12 říj, 2008 4:50 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: ned 12 říj, 2008 5:34 pm
od Jarda H.
To VoVo : dovolím si jen osobní názor, nemám to podepřený ze života :lol: - na parostroji je u služebáku Ds / Daa-k uveden tento výkres
http://www.parostroj.net/katalog/ov/ima ... s_1955.gif a jako zdroj je uvedena kniha Jindry a Frolíka "Osobní vozy ČSD 1967" ! Takže si myslím, že to je původní stav z výroby a ty okna začaly mizet v rámci oprav, přidávání kamínek apod ?! A tak opět přišel na řadu zřejmě individuální přístup u jednotlivých vagonů alias lidová tvořivost v dílnách ?!
Ale třeba se najde někdo z branže, kdo nám vysvětlí, jak to bylo doopravdy !!

PříspěvekNapsal: pon 13 říj, 2008 12:58 pm
od Čouda
Co je mi známo tak z výroby chodili vozy Ds bez kamen se šesti okny + dvěma vyhlídkovými. Vždy 1+3 na každé straně. Později byly do vozů dodávány kamna a bylo zaslepováno okno u kamínek. Vůz byl tedy přeznačen na řadu Ds-k. Při revizích byly různě zaslepovány i další okna. Časem se vůz přeznačil na Daa - bez kamíne a Daa-k - s kamínky. Ještě dodám, že vozy měli z výroby nízkotlaké parní vytápění a svítili pouze za jízdy - neexistovala bedna s bateriemi - ta se možná dosazovala až později, ale určitě ne u všech vozů. Konec konců na vozech je nápis: Svítí jen za jízdy.

Tuto jsou nastudovaná fakta a dostáváme se k mému příspěvku výše. Proč jsem chtěl fotografie či upřesnění když tohle všecko vím? Zkrátka nejsem si zcela jist a v případě nějakých sporů s přáteli nemohu ukázat solidní důkaz o tom, že to tak ve skutečnosti bylo.

PříspěvekNapsal: pon 13 říj, 2008 2:35 pm
od Jarda H.
Čouda píše: .... Zkrátka nejsem si zcela jist a v případě nějakých sporů s přáteli nemohu ukázat solidní důkaz o tom, že to tak ve skutečnosti bylo.


Po těch příspěvcích tady a po těch mini-informacích, co o Ds/Daak vím (a taky tuším ?! :lol: ), myslím že nějaké termíny či datumy od kdy tohle, od kdy tamto říct nelze - zkrátka jak to přišlo do dílen na nějakou opravu nebo instalaci kamen, tak tam Franta (Pepík, ...) zapojil lidovou tvořivost a bylo to :!:

Ds/Daa-k

PříspěvekNapsal: čtv 20 srp, 2009 2:10 pm
od Honza_S.
Prosím, poslal by mi někdo návod na postavení vozu Ds/Daak? Koupil jsem ho bez krabičky a návodu a nevím si s tím rady. Můj mail je jan.srom@centrum.cz díky moc za pomoc!

Re: Ds/Daa-k

PříspěvekNapsal: čtv 20 srp, 2009 5:15 pm
od Jarda H.
Honza_S. píše:Prosím, poslal by mi někdo návod na postavení vozu Ds/Daak? .....


Honzo, mrkni se na www stránky tt-maniaca (druhý příspěvek v tomto linku), tam v sekci OSTATNÍ najdeš návod :!:

PříspěvekNapsal: čtv 20 srp, 2009 9:01 pm
od Honza_S.
Jarda H. : Mockrát díky!!!!