Stránka 1 z 1
Cisterny Ra

Napsal:
čtv 17 čer, 2010 3:29 pm
od TTmili
Delší dobu mi vrtá hlavou jestli ty cisterny co vyrábělo kdysy BTTB jsou podle originálu nebo jenom zplácaných několik do jedné (mám na mysli čtyřosé). Podle jisté fotky jsem zjistil že pravděpodobně vymyšlené nejsou, dokonce i jezdily u nás. Jediný rozdíl který jsem vypozoroval jsou lávky, jsou z plošiny (tak jako u modelu) avšak mají nízké zábradlí a je jen jedna (ta delší). Ta kratší lávka na voze není. Je tam ta díra v rámu (čelníky jsou nesené na kotly) a jsou tam i podobné podvozky. Pokud by bylo potřeba i foto mohu zaslat někomu na mail aby ho dal na nějaké internetové album, sám žádné zatím nemám a kvůli jedné fotce ho nebudu zakládat.
Zajímá mě několik věcí, první je odkud ty vozy vůbec byli, druhá pod jakým jezdili označením, třetí co to bylo za podvozky. Ideálně kdyby to zodpověděli pamětníci kteří je viděli, vpodstatě jsem kromě té fotky co mám nenašel jiný důkaz.
Re: Cisterny Ra

Napsal:
čtv 17 čer, 2010 6:25 pm
od vorisekml
No jezdily, byl to DRG typ Deutz, popis na model dělá Parostroj ( prodává p.Kwasnica) i v TT. Měly by se vyměnit podvozky, ty co dělalo BTTB nejsou asi nic moc. Jinak se podívej na ten Parostroj na obrázky, jsou sice v HO ale názor si uděláš. Označení je standartní Ra, 6.skupina /kořistní/ víc se dá najít na K-reportu. Chce to ale hledat...
Re: Cisterny Ra

Napsal:
pát 18 čer, 2010 12:22 pm
od Tomáš
a jak je to s dvouosými cisternami BTTB ?
Re: Cisterny Ra

Napsal:
pát 18 čer, 2010 1:50 pm
od TTmili
Dvouosé cisterny jsem zjistil že byly vyráběný v Rumunsku nebo tam někde, fotky asi taky moc nejsou, ale třeba v Dynastii Nováků se ty cisterny občas objevily apod. Jsou taky na parostoji jak v katalogu tak v tom článku (viz. http:/ /www.parostroj.net/modely/popisy_vozu/Rt.jpg) Tyhle čtyřosé jsem nikde neviděl. Ale snad teda by to měli být tyhle (http:/ /www.parostroj.net/modely/popisy_vozu/Ra_1.jpg) podle napovězení. A jak dlouho jezdily?
Re: Cisterny Ra

Napsal:
sob 19 čer, 2010 5:10 pm
od Jarda H.
TTmili píše: ..... dokonce i jezdily u nás. Jediný rozdíl který jsem vypozoroval jsou lávky, jsou z plošiny (tak jako u modelu) avšak mají nízké zábradlí a je jen jedna (ta delší). Ta kratší lávka na voze není..... .
No asi to není až tak 100% jak píšeš ?! Podle fotky, vložení na K-report v podobné diskuzi, cisterna "neměla" nízké zábradlí a byla tam i druhá kratší lávka. Z té jsou na fotce vidět stojny :
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=400772.jpg&httpref=28/186561
Re: Cisterny Ra

Napsal:
sob 19 čer, 2010 6:12 pm
od TTmili
No tak to vypadá že byli i ty i ty, akorát na těchto jsou podvozky 26-2 zatímco na těch s nízkým zábradlím, jednou-delší lávkou a pouze s jednou deskou na popisy se vyskytovali původní německé. A právě to by mě zajímalo jestli ty podvozky co na těch BTTB jsou odpovídají. Taky bych řekl že nebyli jen tyhle dva typy ale i kombinace (nízké zábradlí s oběma lávkama, vysoké s jednou, kombinace podvozků atd.) což by znamenalo že postavit takřka libovolnou cisternu z původní BTTB by nemuselo být proti realitě, jen bych rád věděl zda to tak bylo.
Re: Cisterny Ra

Napsal:
sob 21 srp, 2010 1:59 pm
od pepa_kox
Zdravím,
sice je tento šuplík určen primárně čtyřnápravovým pohrobkům WWII., ale jejich menší dvounápravové verze jsou ještě na několika místech k vidění - konkrétně tento vyvěšený mou maličkostí na k-reportu v Lounech předměstí, další takový se nachází v Plzni hlavním nádraží.
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=452099.jpg&httpref=28/191884
Re: Cisterny Ra

Napsal:
sob 08 led, 2011 10:19 am
od lachttan.bastr
Ať hledám jak hledám, nikde jsem nic nenašel.
Jisté je, že dotazované čtyřnápravové kotle jezdily min. do roku 65. Uvedeny jsou v "Řady nákladních vozů ČSD" Nadas 1965. Podvozky jsou "středoevropské" typ 26-2.(-4 podle typu dvojkolí). Zajímavé, že jsou uváděny i verze s žebříkem z boku kotle.
Takže tyto vozy u nás jezdily min. do šedesátých let.
Re: Cisterny Ra

Napsal:
sob 08 led, 2011 9:00 pm
od Vladimír_B
Ahoj, kotlové vozy německé provenience jezdící u ČSD a jejich modely se řešili "nedávno" (to to uteklo...) na
krepu. Konec toho prvního archivu a začátek toho následujícího - pro 4n. A 2n kotle se řešily v půlce toho prvého.
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1283694410http://www.k-report.net/discus/messages ... 1286208076Je to sice vztaženo k H0, ale je tam dost podkladů (doufám), abyste si to porovnali/převedli s/na TT...

Upozorňuji předem než mě začnete kamenovat pro netrefení do měřítka.
