Cisterny Ra

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Cisterny Ra

Příspěvekod TTmili » čtv 17 čer, 2010 3:29 pm

Delší dobu mi vrtá hlavou jestli ty cisterny co vyrábělo kdysy BTTB jsou podle originálu nebo jenom zplácaných několik do jedné (mám na mysli čtyřosé). Podle jisté fotky jsem zjistil že pravděpodobně vymyšlené nejsou, dokonce i jezdily u nás. Jediný rozdíl který jsem vypozoroval jsou lávky, jsou z plošiny (tak jako u modelu) avšak mají nízké zábradlí a je jen jedna (ta delší). Ta kratší lávka na voze není. Je tam ta díra v rámu (čelníky jsou nesené na kotly) a jsou tam i podobné podvozky. Pokud by bylo potřeba i foto mohu zaslat někomu na mail aby ho dal na nějaké internetové album, sám žádné zatím nemám a kvůli jedné fotce ho nebudu zakládat.
Zajímá mě několik věcí, první je odkud ty vozy vůbec byli, druhá pod jakým jezdili označením, třetí co to bylo za podvozky. Ideálně kdyby to zodpověděli pamětníci kteří je viděli, vpodstatě jsem kromě té fotky co mám nenašel jiný důkaz.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Cisterny Ra

Příspěvekod vorisekml » čtv 17 čer, 2010 6:25 pm

No jezdily, byl to DRG typ Deutz, popis na model dělá Parostroj ( prodává p.Kwasnica) i v TT. Měly by se vyměnit podvozky, ty co dělalo BTTB nejsou asi nic moc. Jinak se podívej na ten Parostroj na obrázky, jsou sice v HO ale názor si uděláš. Označení je standartní Ra, 6.skupina /kořistní/ víc se dá najít na K-reportu. Chce to ale hledat...
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Re: Cisterny Ra

Příspěvekod Tomáš » pát 18 čer, 2010 12:22 pm

a jak je to s dvouosými cisternami BTTB ?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Cisterny Ra

Příspěvekod TTmili » pát 18 čer, 2010 1:50 pm

Dvouosé cisterny jsem zjistil že byly vyráběný v Rumunsku nebo tam někde, fotky asi taky moc nejsou, ale třeba v Dynastii Nováků se ty cisterny občas objevily apod. Jsou taky na parostoji jak v katalogu tak v tom článku (viz. http:/ /www.parostroj.net/modely/popisy_vozu/Rt.jpg) Tyhle čtyřosé jsem nikde neviděl. Ale snad teda by to měli být tyhle (http:/ /www.parostroj.net/modely/popisy_vozu/Ra_1.jpg) podle napovězení. A jak dlouho jezdily?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Cisterny Ra

Příspěvekod Jarda H. » sob 19 čer, 2010 5:10 pm

TTmili píše: ..... dokonce i jezdily u nás. Jediný rozdíl který jsem vypozoroval jsou lávky, jsou z plošiny (tak jako u modelu) avšak mají nízké zábradlí a je jen jedna (ta delší). Ta kratší lávka na voze není..... .


No asi to není až tak 100% jak píšeš ?! Podle fotky, vložení na K-report v podobné diskuzi, cisterna "neměla" nízké zábradlí a byla tam i druhá kratší lávka. Z té jsou na fotce vidět stojny :
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=400772.jpg&httpref=28/186561
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Cisterny Ra

Příspěvekod TTmili » sob 19 čer, 2010 6:12 pm

No tak to vypadá že byli i ty i ty, akorát na těchto jsou podvozky 26-2 zatímco na těch s nízkým zábradlím, jednou-delší lávkou a pouze s jednou deskou na popisy se vyskytovali původní německé. A právě to by mě zajímalo jestli ty podvozky co na těch BTTB jsou odpovídají. Taky bych řekl že nebyli jen tyhle dva typy ale i kombinace (nízké zábradlí s oběma lávkama, vysoké s jednou, kombinace podvozků atd.) což by znamenalo že postavit takřka libovolnou cisternu z původní BTTB by nemuselo být proti realitě, jen bych rád věděl zda to tak bylo.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Cisterny Ra

Příspěvekod pepa_kox » sob 21 srp, 2010 1:59 pm

Zdravím,
sice je tento šuplík určen primárně čtyřnápravovým pohrobkům WWII., ale jejich menší dvounápravové verze jsou ještě na několika místech k vidění - konkrétně tento vyvěšený mou maličkostí na k-reportu v Lounech předměstí, další takový se nachází v Plzni hlavním nádraží.
http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=452099.jpg&httpref=28/191884
TT: V./VI. epocha
Uživatelský avatar
pepa_kox
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 21 srp, 2010 12:43 pm
Bydliště: Západ

Re: Cisterny Ra

Příspěvekod lachttan.bastr » sob 08 led, 2011 10:19 am

Ať hledám jak hledám, nikde jsem nic nenašel.
Jisté je, že dotazované čtyřnápravové kotle jezdily min. do roku 65. Uvedeny jsou v "Řady nákladních vozů ČSD" Nadas 1965. Podvozky jsou "středoevropské" typ 26-2.(-4 podle typu dvojkolí). Zajímavé, že jsou uváděny i verze s žebříkem z boku kotle.

Takže tyto vozy u nás jezdily min. do šedesátých let.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: Cisterny Ra

Příspěvekod Vladimír_B » sob 08 led, 2011 9:00 pm

Ahoj, kotlové vozy německé provenience jezdící u ČSD a jejich modely se řešili "nedávno" (to to uteklo...) na krepu. Konec toho prvního archivu a začátek toho následujícího - pro 4n. A 2n kotle se řešily v půlce toho prvého.
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1283694410
http://www.k-report.net/discus/messages ... 1286208076
Je to sice vztaženo k H0, ale je tam dost podkladů (doufám), abyste si to porovnali/převedli s/na TT... :wink: Upozorňuji předem než mě začnete kamenovat pro netrefení do měřítka. :D 8)
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků