od radeksindy » ned 02 kvě, 2010 7:40 pm
Nějak nevidím důvod, proč stavět modely modely podle jiných modelů, když zrovna K.P.E.V. byla největší železniční železniční společností v Německu. Vozy stavěné v Německu od roku 1910 (Verbandsbauart) jsou stavěny podle výkresů K.P.E.V. Takže najít literaturu o vozech pruských vozech není problém. Třeba nákladní vozy K.P.E.V. lze nají i v sérii knih Güterwagen od S. Carstense vydané u nakladatelství MIBA. V současné době je dostupných všech 5 dosud vyšlých dílů. Jsou i další knihy, ale to chce trochu trpělivosti a hledání v antikvariátech. O lokomotivách se ani nezmiňuji, tam toho lze sehnat mnohem víc, i antikvariátní knihy. Snad o každé lokomotivní řadě existuje kniha.
Jinak kvalita vozů se nedá popsat jako celek, záležet bude na tom, jak moc velký puntíčkář člověk bude. Má smysl se bavit pouze nad konkrétním typem vozu. Obrovským problémem jsou kotlové a chladicí vozy, které většinou neodpovídají typem. Obvykle výrobce vyrobí jeden dva kusy, ke kterým má podklady a pak se na stejný typ vozu mrskají nápisy z více či méně podobných vozů. Ale ve srovnání s TT je to o 10000% lepší.
A jedno menší doporučení na závěr. Pokud se chceš opravdu věnovat I. epoše a K.P.E.V, tak hodně rychle opusť TT. Sám jsem to z podobných důvodů udělal a lituji jen toho, že jsem to neudělal dřív.