Modely H0 jako vzor

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Modely H0 jako vzor

Příspěvekod VladikC » pát 30 dub, 2010 7:19 am

Chtěl bych se odborníků na fóru zeptat do jaké míry lze OBECNĚ považovat modely lokomotiv a vozů v měřítku H0 firem TRIX, FLEISCHMANN, MÄRKLIN, ROCO a BRAWA za věrohodné a odpovídající svým velkým vzorům, co se týče značení, popisků apod.? Konkrétněji v případě K.P.E.V., pokud se o tuto epochu někdo zajímáte. Zda jich lze použít, při nedostatku či nedostupnosti jiných pramenů jako vzorů k přeznačení či přestavbě vlastních modelů v měřítku TT. Děkuji za názory.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod radeksindy » ned 02 kvě, 2010 7:40 pm

Nějak nevidím důvod, proč stavět modely modely podle jiných modelů, když zrovna K.P.E.V. byla největší železniční železniční společností v Německu. Vozy stavěné v Německu od roku 1910 (Verbandsbauart) jsou stavěny podle výkresů K.P.E.V. Takže najít literaturu o vozech pruských vozech není problém. Třeba nákladní vozy K.P.E.V. lze nají i v sérii knih Güterwagen od S. Carstense vydané u nakladatelství MIBA. V současné době je dostupných všech 5 dosud vyšlých dílů. Jsou i další knihy, ale to chce trochu trpělivosti a hledání v antikvariátech. O lokomotivách se ani nezmiňuji, tam toho lze sehnat mnohem víc, i antikvariátní knihy. Snad o každé lokomotivní řadě existuje kniha.

Jinak kvalita vozů se nedá popsat jako celek, záležet bude na tom, jak moc velký puntíčkář člověk bude. Má smysl se bavit pouze nad konkrétním typem vozu. Obrovským problémem jsou kotlové a chladicí vozy, které většinou neodpovídají typem. Obvykle výrobce vyrobí jeden dva kusy, ke kterým má podklady a pak se na stejný typ vozu mrskají nápisy z více či méně podobných vozů. Ale ve srovnání s TT je to o 10000% lepší.

A jedno menší doporučení na závěr. Pokud se chceš opravdu věnovat I. epoše a K.P.E.V, tak hodně rychle opusť TT. Sám jsem to z podobných důvodů udělal a lituji jen toho, že jsem to neudělal dřív.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod VladikC » ned 02 kvě, 2010 8:02 pm

Díky za "nápovědu" . :-) Po těch knížkách se určitě podívám. Nabídka modelů v měřítku H0 a N je pro K.P.E.V. nesrovnatelná s TT, to je bez diskuze, ale ač to může vypadat poněkud nesmyslně u TT hodlám zůstat. :) Je mi "sympatické" svojí velikostí, na H0 nemám prostředky ani prostor, na N zase oči. Díky za názor a radu.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků