Stránka 1 z 4

Osobní vozy ČD / 1:120, 1:87

PříspěvekNapsal: ned 03 led, 2010 6:33 pm
od štefíno
Zdravím vás kolegové modeláři. Přihlásil jsem se na toto forum abych zde prezentoval stavby zatím osobních vozů, které budou určeny k prodeji. O železnici se zajímám už od mala , avšak kvůli penězům jsem byl nucen najít si jiného koníčka. Nakonec jsem zůstal u papírových modelů. Nyní se postupně vracím k železnici. Za těch 8 let se toho celkem dost změnilo, tak budu rád za jakékoli názory, rady k mé stavbě.

Jako první jsem začínám se stavbou rychlíkového vozu druhé třídy ve velikosti TT. Muj plán je takový, že kromě podvozků a kol bude vše vlastní výroba. Model v TT by měl býti osvětlen v interiéru, pokusím se i o červená světla menící se dle směru jízdy. V HO bude obojí. Fotky zatím žádné nemámm neboť ještě není co fotit. Jakmile bude něco k focení, hned to sem dám. To by bylo prozatím vše. Hezký zbytek večera...štefíno.

PříspěvekNapsal: ned 03 led, 2010 7:01 pm
od mlha
Tak tos nás trochu navnadil,spěchej s těma fotkama v H0,to mě zajímá :lol:

PříspěvekNapsal: úte 05 led, 2010 5:16 am
od George V.
to štefíno:

Určitě bych Ti doporučil porozhlédnout se po trhu, pokud chceš dělat modely na prodej. Určitě bych se nepokoušel dělat klasické vozy Y z výroby bývalé NDR. Ty jsou na trhu jak v HO, tak v TT (novinka roku 2010 od firmy Kuehn v nezkrácené délce a věřím i ve vynikající kvalitě). Spíše bych se zaměřil na vozy domácí produkce, tedy velkoprostory Bt, Bdt, Bp, popřípadě ještě přípojné Bnp.... Z ostatních vozů Y pak na trhu v HO chybí WLAB, Ds a WR

PříspěvekNapsal: úte 05 led, 2010 5:27 am
od štefíno
GeorgeV. Dík za informace :)

PříspěvekNapsal: úte 05 led, 2010 3:55 pm
od albatros.498
no já bych uvítal v TT velkoprostory Bt,Bdt

PříspěvekNapsal: úte 05 led, 2010 4:09 pm
od štefíno
Dnes jsem měl cestu do Břeclavi a samozřejmě že mi ujel vlak před nosem. Ještě že jsem si vzal foťák..jako bych to tušil. Takže jsem měl hodinu čas a zrovna tam odstavili vozy Bpee , Apee a WR, takže jsem měl jedinečnou možnost detailně nafotit tyto vozy, ikdyž zima byla přádná. Domů jsem jel osobákem, relativně prázdným, tak jsem si nafotil interiér abych měl podklady.

Co se týče mé práce, momentálně jsem domluvený, že mi budou poslány 2 vozy od firmy BTTM?..nazev nevím, jetli je takový :oops: ...ke kompletnímu přepracování. Poté bych uviděl jaký typ dál dělat.

Mimochodem jaký je rozdíl mezi Bt a Bdt ? Jsem to dnes zkoumal a přišel jsem jen na rozdíl co se týče brzd.

PříspěvekNapsal: úte 05 led, 2010 6:07 pm
od Krengor
Bt je klasický velkoprostrový
Bdt má na jednom představku zvětšenou plošinu na kola a kočárky

více na www.vagonweb.cz

PříspěvekNapsal: stř 06 led, 2010 5:31 am
od George V.
štefíno píše:Co se týče mé práce, momentálně jsem domluvený, že mi budou poslány 2 vozy od firmy BTTM?..nazev nevím, jetli je takový :oops: ...ke kompletnímu přepracování. Poté bych uviděl jaký typ dál dělat.


Firma se zřejmě jmenuje BTTB - no nevím, jestli je tohle zrovna nejvhodnější model k přepracování. V první řadě bych si ho přeměřil. Myslím, že tyto vozy jsou zkrácené. Správná DPN v TT je 204mm!

Krengor píše:Bt je klasický velkoprostrový
Bdt má na jednom představku zvětšenou plošinu na kola a kočárky

více na www.vagonweb.cz


Bdt má v první řadě podvozky GP200 s kotoučovou brzdou...

PříspěvekNapsal: stř 06 led, 2010 2:24 pm
od Norman
Pozor když píšete řadové označení vagonu tak je důležitý i koeficient protože Bdt a Bdt nemusí být vždy stejný vagon a co se týče modelů bych dal přednost modernizovaný Y –Aee,Apee,Bee,Bpee. :lol:

PříspěvekNapsal: stř 06 led, 2010 2:26 pm
od štefíno
No on ten model od BTTB bude přepracovaný komplet. budou použity leptané boky od Hekttora, čímž se změní délka na správnou a čela se snad budou dat použít, když se zmenší šířka. Střechu budu lisovat novou, vnitřek vagonu bude taky přepracovaný. Podvozky budou taky od Hekttora , takže sečteno podrtženo z původního vagonu nesůstane nic :lol:

Norman:Na Apee si dělám zálusk. Líbí se mi totiž červeno-bílé zbarvení ING.

PříspěvekNapsal: stř 06 led, 2010 2:58 pm
od Norman
Pro srovnání se koukněte na http://zeleznice.e-metro.cz/rady/rada_b_hpty_nov.htm a tam Bdt280 nebo Bdt279

PříspěvekNapsal: stř 06 led, 2010 9:15 pm
od George V.
No ono těch Bdt je trochu víc typů: KOV 252,261,262 - tyto vznikly různou úpravou vozů Bt pro přepravu kol, jsou ovšem počtem minoritní, pár kusů od každého...

štefíno píše:No on ten model od BTTB bude přepracovaný komplet. budou použity leptané boky od Hekttora, čímž se změní délka na správnou a čela se snad budou dat použít, když se zmenší šířka. Střechu budu lisovat novou, vnitřek vagonu bude taky přepracovaný. Podvozky budou taky od Hekttora , takže sečteno podrtženo z původního vagonu nesůstane nic :lol:


...tak doufám, že už uvidím konečně nějakou ypsilonku s pořádně "ostrýma" hranama na čelech :) .

PříspěvekNapsal: čtv 07 led, 2010 1:46 pm
od albatros.498
no tak já bych se přikláněl k Bt 278 a Bdt 279
a to A/B(p)ee taky neni špatnej nápad.

PříspěvekNapsal: čtv 07 led, 2010 3:41 pm
od štefíno
Co si mám představit pod pojmem "ostré" hrany na čelech?

Albatros.498: Uvidíme uvidíme. Momentálně se soustředím na aktuální verzi vozu. Pokusím se o co nejvíc typů...chce to čas, kterého je málo :( . Po pololetí to snad bude lepčí :)

PříspěvekNapsal: čtv 07 led, 2010 4:32 pm
od Irudzi
To Štefíno.: nechceš se na nás někdy přijet podívat, na nějaké stavební setkání :?: Vidím, že jsi ze Zlínského kraje, tož do Hradišťa to není taková dálka ne? :wink: