Osobní vozy ČD / 1:120, 1:87

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod štefíno » čtv 07 led, 2010 8:14 pm

Jo, proč ne. Pokud by byl čas, rád bych zavítal mezi kolegy modeláře.
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod TTmili » čtv 07 led, 2010 8:26 pm

No rozhodně je to zajímavý počin, a opravdu bych se zaměřil na ty "typický" Y pro nás, což jsou Bt, Bdt, a jiné (samozřejmě i přívěšáky a tak, z hlavy ale nedám všechny označení). Jde o to vycházet z toho co na trhu je, nebo bude. Jaro (v sekci TT-vozy typu Y nebo tak je pár odkazů na jeho zatím pokusy, brzy snad i malosérii vozů) by měl mít standartní Ba, ABa, Aa, BDa. Kuehn model má zatim na stránkách vpodstatě Ba, Aa a ABa (9 a 10 oken, ovšem je nutno přestříkat). Pan Číž nám odlévá Bh (maďarské) v origo délce, ovšem je širší, ale dá se to přežít, mám ho doma tak až budou venku Kuehny tak porovnám. Tudíž nám v TT kromě Bh chybí veškeré velkoprostorové vozy, a také vozy speciálního určení (možná je to trochu nadnesené) a to jídeláky, spací a poštovní/služební vozy. Myslím že pokud chceš s těmi vozy nějak obchodovat (jestli jsem to dobře pochopil) tak bych se zaměřil právě na ty velkoprostorové vozy už jen z důvodu jejich rozšíření na osobních vlacích.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod štefíno » čtv 07 led, 2010 9:36 pm

Chtěl bych obchodovat, pochopil jsi to správně. Ikdyž už je toho na trhu požehnaně, tak bych řek že mám stále z čeho vybírat. Jak už zde bylo psáno, tak třeba ty velkoprostoráky, Bc, WLAB, WR, Ds, Beer a tak dále. Budu se snažit zaměřit na vozy, které nejsou k sehnání, avšak první příjde na řadu ,jak jsem psal, předělávka 2 vozů od BTTB. Nevím ještě co z toho udělat za typ, jestli B nebo A. Možná udělám oba dva.

U modernizovaných vozů bych měl teoreticky ulehčenou práci s interiérem, protože mají zatmavené okna, takže dovnitř vidět nejpujde. U osvětlené verze by interiér být musel. Ale výroba těchto vozů je ještě v nedohlednu.

Stále však přemýšlím, jak na červené světla vagonů. Nejjednoduší by bylo udělat jeden typ bez světel a druhý typ s funkcí koncového vozu. Nejlepší by asi bylo dát na spodek vozu nějaký vypínač světel.
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod TTmili » čtv 07 led, 2010 10:17 pm

Jedna možnost je vypínač, a druhá dekodér. Ovšem pouze pro digitál. Co se týče analogu tak bych nic nevymýšlel a normálně bych dal koncová světla pouze na 2 koncové vozy a nechal bych je ovládat směrem proudu. Je zbytečné aby měli všechny vozy koncová světla, a když tak vypínatelné pomocí toho vypínače, třeba pod podvozkem.
Jenom dotaz. Budeš nabízet podobně jako Jaro stavebnice (ten má pokud vím odlitou střechu s čely a leptané bočnice) a nebo kompletní vozy?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod štefíno » čtv 07 led, 2010 10:44 pm

Já budu defakto stavebnice stavět. Podvozky budou od Hekttora spolu s dvoukolími a bočnicemi. Bočnice jsou leptané avšak jen na vozy ČD A a B. Takže bočnice na ostatní vozy budu dělat sám z plastových desek Evergreen. Střechu budu lisovat taktéž z plastových desek. Interiér bude opět vlatní tvorba. Některé detaily budou lept, např. držáky na zavazadla.

Co se týče těch světel. Do digitálu se pouštět nebudu. Nic moc mi to neříká. Jako co je to digitál zhruba vím, ale nemám s tím žádné zkušenosti.
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod nadkachna » pát 08 led, 2010 8:01 am

štefíno píše:No on ten model od BTTB bude přepracovaný komplet. budou použity leptané boky od Hekttora, čímž se změní délka na správnou a čela se snad budou dat použít, když se zmenší šířka. ING.


Nikde jsem ty leptané bočnice na stránkách Herkttora neviděl, to je nějaká tajná novinka?
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Příspěvekod George V. » pát 08 led, 2010 9:34 am

štefíno píše:Co si mám představit pod pojmem "ostré" hrany na čelech?


....zatím všechny modely vozů Y, co jsem viděl, jak v TT tak v HO mělo svislě hrany na čelech i přechod střecha - čelo velmi oblé, což odpovídá pouze vozům z NDR prvních sérií ze šedesátých let, vozům maďarské výroby a vozům z nich vzniklých rekonstrukcí (Apee, Bpee). Obzvláště "blbě" to vypadá na ypsilonkách v HO od Sachsenmodelle (Tillig HO), které mají zárověň už teplovzdušné vytápění (mřížka na boku)a modernizovaná dynama, takže odpovídají spíše vozům z produkce z konce 70-tých let. A ještě hůř to vypadá na vozech X typu Halberstadt a Bautzen téhož výrobce...

Vozy, které jsou dnes běžně v provozu k vidění mají tyhle hrany podstatně "ostřejší" a to jak Y z NDR, tak vozy Bt a klony.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod štefíno » pát 08 led, 2010 1:16 pm

O těch bočnicích. Není to nějaká novinka. Si myslím. Podle mě je to práce, která není určena k prodeji. Ale to líp řekne přímo Hekttor.

Jinak s těma čelama se budu snažit , aby byla co nejostřejší :wink:
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod TTmili » pát 08 led, 2010 1:53 pm

Ono s těmi přechody na čelech je to trochu složitější, je třeba zvolit konkrétní vůz z konkrétního roku. Všechny série z německa až na poslední a první měli čela totožná, mírné zaoblení. Poslední série (r.1982-1984) má zcela ostré přechody a tři stupačky (ty však byli již dříve) a první série (r.1965-1966) má čela oblejší.
U nás vyráběné vozy odpovídají z větší části standartním německým vozům, mají však svá specifika, ovšem čela jsou stejná, tj. s mírným zaoblením.
Vozy z maďarska to je naprosto něco jiného, ať už co se týká čel nebo jejich zaoblení. Dají se poznat hlavně díky obrovskému zaoblení přechodu od dveří a po to vybrání ve kterém jsou kabely el. topení. Dále nejsou zakončeny nad schůdky ale to zaoblení pokračuje dále na úroveň spodku bočnice vozu. Zaoblením a vůbec celou podobou vypadají spíš jako prototyp z Vagonky Studénky z r.1960.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod štefíno » ned 10 led, 2010 12:49 pm

Dnes jsem si udělal model podvozku na PC a následně vytvořil plán, podle kterého budu stavět. Tady náhled na podvozek :wink:
http://img248.imageshack.us/img248/6696/podvozek.jpg
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod Pavel Dryml » ned 10 led, 2010 3:08 pm

Dovolím si k podvozku několik poznámek - Je to podvozek Gorlitz V - pod Aee, Bee, Bpee, Apee jsou podvozky Gorlitz Va - nemají špalkovou brzdu, ale kotoučovou, mají jiné čidla protismyku. A V i Va mají rozvor 2,5m

Pod Bt jsou podvozky VUŽ - mají rozvor 2,4 metry, podvozky nemají čelníky a jsou složeny "ze dvou T, takže jsou mmalinko více zkrutné.

Nemyslím to jako kritiku, ale chci aby Vaše modely měli úroveň.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod štefíno » ned 10 led, 2010 3:58 pm

Dík za připomínku. Já vím, že pod těmito vozy jsou brzdy kotoučové, toto je záměrně Görlitz V, protože první dělám 2 vozy právě s těmito podvozky :wink:
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod George V. » ned 10 led, 2010 4:33 pm

...v HO chystá Y-vozy Roco, zatím A, AB, B, BDs a WLAB, takže bych v HO doporučil orientovat se na jiné řady. Já osobně bych se přimlouval za české Bt a klony...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod štefíno » ned 10 led, 2010 5:18 pm

Hmm, paráda...to slovíčko "zatím" mě uklidňuje :lol:
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod George V. » ned 10 led, 2010 5:39 pm

...verze ČD a ČSD nejdříve příští rok. Letos jenom verze DR a MÁV. Takže máš ještě prostor :) . Neboj Bt a český reka Bee, Bpee a spol. Roco nikdy dělat nebude, tak se můžeš vyřádit. :D
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků