Osobní vozy ČD / 1:120, 1:87

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Osobní vozy ČD / 1:120, 1:87

Příspěvekod štefíno » ned 03 led, 2010 6:33 pm

Zdravím vás kolegové modeláři. Přihlásil jsem se na toto forum abych zde prezentoval stavby zatím osobních vozů, které budou určeny k prodeji. O železnici se zajímám už od mala , avšak kvůli penězům jsem byl nucen najít si jiného koníčka. Nakonec jsem zůstal u papírových modelů. Nyní se postupně vracím k železnici. Za těch 8 let se toho celkem dost změnilo, tak budu rád za jakékoli názory, rady k mé stavbě.

Jako první jsem začínám se stavbou rychlíkového vozu druhé třídy ve velikosti TT. Muj plán je takový, že kromě podvozků a kol bude vše vlastní výroba. Model v TT by měl býti osvětlen v interiéru, pokusím se i o červená světla menící se dle směru jízdy. V HO bude obojí. Fotky zatím žádné nemámm neboť ještě není co fotit. Jakmile bude něco k focení, hned to sem dám. To by bylo prozatím vše. Hezký zbytek večera...štefíno.
Naposledy upravil štefíno dne stř 27 led, 2010 4:48 am, celkově upraveno 1
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod mlha » ned 03 led, 2010 7:01 pm

Tak tos nás trochu navnadil,spěchej s těma fotkama v H0,to mě zajímá :lol:
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Příspěvekod George V. » úte 05 led, 2010 5:16 am

to štefíno:

Určitě bych Ti doporučil porozhlédnout se po trhu, pokud chceš dělat modely na prodej. Určitě bych se nepokoušel dělat klasické vozy Y z výroby bývalé NDR. Ty jsou na trhu jak v HO, tak v TT (novinka roku 2010 od firmy Kuehn v nezkrácené délce a věřím i ve vynikající kvalitě). Spíše bych se zaměřil na vozy domácí produkce, tedy velkoprostory Bt, Bdt, Bp, popřípadě ještě přípojné Bnp.... Z ostatních vozů Y pak na trhu v HO chybí WLAB, Ds a WR
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod štefíno » úte 05 led, 2010 5:27 am

GeorgeV. Dík za informace :)
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod albatros.498 » úte 05 led, 2010 3:55 pm

no já bych uvítal v TT velkoprostory Bt,Bdt
jedu v TT V.epocha
albatros.498
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte 03 úno, 2009 7:41 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod štefíno » úte 05 led, 2010 4:09 pm

Dnes jsem měl cestu do Břeclavi a samozřejmě že mi ujel vlak před nosem. Ještě že jsem si vzal foťák..jako bych to tušil. Takže jsem měl hodinu čas a zrovna tam odstavili vozy Bpee , Apee a WR, takže jsem měl jedinečnou možnost detailně nafotit tyto vozy, ikdyž zima byla přádná. Domů jsem jel osobákem, relativně prázdným, tak jsem si nafotil interiér abych měl podklady.

Co se týče mé práce, momentálně jsem domluvený, že mi budou poslány 2 vozy od firmy BTTM?..nazev nevím, jetli je takový :oops: ...ke kompletnímu přepracování. Poté bych uviděl jaký typ dál dělat.

Mimochodem jaký je rozdíl mezi Bt a Bdt ? Jsem to dnes zkoumal a přišel jsem jen na rozdíl co se týče brzd.
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod Krengor » úte 05 led, 2010 6:07 pm

Bt je klasický velkoprostrový
Bdt má na jednom představku zvětšenou plošinu na kola a kočárky

více na www.vagonweb.cz
Uživatelský avatar
Krengor
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon 03 srp, 2009 5:41 pm

Příspěvekod George V. » stř 06 led, 2010 5:31 am

štefíno píše:Co se týče mé práce, momentálně jsem domluvený, že mi budou poslány 2 vozy od firmy BTTM?..nazev nevím, jetli je takový :oops: ...ke kompletnímu přepracování. Poté bych uviděl jaký typ dál dělat.


Firma se zřejmě jmenuje BTTB - no nevím, jestli je tohle zrovna nejvhodnější model k přepracování. V první řadě bych si ho přeměřil. Myslím, že tyto vozy jsou zkrácené. Správná DPN v TT je 204mm!

Krengor píše:Bt je klasický velkoprostrový
Bdt má na jednom představku zvětšenou plošinu na kola a kočárky

více na www.vagonweb.cz


Bdt má v první řadě podvozky GP200 s kotoučovou brzdou...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Norman » stř 06 led, 2010 2:24 pm

Pozor když píšete řadové označení vagonu tak je důležitý i koeficient protože Bdt a Bdt nemusí být vždy stejný vagon a co se týče modelů bych dal přednost modernizovaný Y –Aee,Apee,Bee,Bpee. :lol:
Brejlovec-nejhezčí lokomotiva všech dob
TT,DCC, epocha V,
Norman
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř 15 říj, 2008 6:00 am

Příspěvekod štefíno » stř 06 led, 2010 2:26 pm

No on ten model od BTTB bude přepracovaný komplet. budou použity leptané boky od Hekttora, čímž se změní délka na správnou a čela se snad budou dat použít, když se zmenší šířka. Střechu budu lisovat novou, vnitřek vagonu bude taky přepracovaný. Podvozky budou taky od Hekttora , takže sečteno podrtženo z původního vagonu nesůstane nic :lol:

Norman:Na Apee si dělám zálusk. Líbí se mi totiž červeno-bílé zbarvení ING.
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod Norman » stř 06 led, 2010 2:58 pm

Pro srovnání se koukněte na http://zeleznice.e-metro.cz/rady/rada_b_hpty_nov.htm a tam Bdt280 nebo Bdt279
Brejlovec-nejhezčí lokomotiva všech dob
TT,DCC, epocha V,
Norman
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř 15 říj, 2008 6:00 am

Příspěvekod George V. » stř 06 led, 2010 9:15 pm

No ono těch Bdt je trochu víc typů: KOV 252,261,262 - tyto vznikly různou úpravou vozů Bt pro přepravu kol, jsou ovšem počtem minoritní, pár kusů od každého...

štefíno píše:No on ten model od BTTB bude přepracovaný komplet. budou použity leptané boky od Hekttora, čímž se změní délka na správnou a čela se snad budou dat použít, když se zmenší šířka. Střechu budu lisovat novou, vnitřek vagonu bude taky přepracovaný. Podvozky budou taky od Hekttora , takže sečteno podrtženo z původního vagonu nesůstane nic :lol:


...tak doufám, že už uvidím konečně nějakou ypsilonku s pořádně "ostrýma" hranama na čelech :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod albatros.498 » čtv 07 led, 2010 1:46 pm

no tak já bych se přikláněl k Bt 278 a Bdt 279
a to A/B(p)ee taky neni špatnej nápad.
jedu v TT V.epocha
albatros.498
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte 03 úno, 2009 7:41 am
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod štefíno » čtv 07 led, 2010 3:41 pm

Co si mám představit pod pojmem "ostré" hrany na čelech?

Albatros.498: Uvidíme uvidíme. Momentálně se soustředím na aktuální verzi vozu. Pokusím se o co nejvíc typů...chce to čas, kterého je málo :( . Po pololetí to snad bude lepčí :)
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod Irudzi » čtv 07 led, 2010 4:32 pm

To Štefíno.: nechceš se na nás někdy přijet podívat, na nějaké stavební setkání :?: Vidím, že jsi ze Zlínského kraje, tož do Hradišťa to není taková dálka ne? :wink:
Uživatelský avatar
Irudzi
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 02 bře, 2008 8:49 am
Bydliště: Uherské Hradiště

Další

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků