Stránka 1 z 2

Zprovozňování vraků

PříspěvekNapsal: pon 28 pro, 2009 8:35 pm
od MirekTT
Zakládám novou disciplínu jakožto inspirativní námět pro případný úklid ve skříních, který jsem nedávno prováděl a balancoval s rozhodnutím nad odpadkovým košem, zdali vyhodit, či nikoliv. Našel jsem dva kusy téměř zničených starých Vtr Zeuke a rozhodl se je nevyhodit. Pokus o jejich zprovoznění jsem zdokumentoval. Jde o velice nenáročný postup a možná by někoho z vás mohl inspirovat k dalším nápadům. Dobré je, že se toho nedá moc pokazit a lze si takto ověřit postupy, které pak použijete při stavbách "naostro". Jinak kritika je vzhledem k mé ješitnosti přísně zakázána a navíc se jedná jen o nevážný pokus, zdali by to šlo někdy vážně :D
http://mirektt.rajce.idnes.cz/Muj_Vtu/
Takže se také pochlubte svými přestavbami rychlíkáčů na nářaďovky, dřeváků na maringotky a pod.

PříspěvekNapsal: pon 28 pro, 2009 9:04 pm
od greenery
...co blbneš, mohls to prodat jako raritu :D - za desítku.

PříspěvekNapsal: úte 29 pro, 2009 12:29 pm
od MirekTT
Malé pokračování: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Muj_Vtu/ .....a pokud se chcete na něco zeptat, tak vše je většinou řečeno v komentářích pod fotkama.

PříspěvekNapsal: úte 29 pro, 2009 12:51 pm
od George V.
...droboulinká připomínka - zkusil bych uchytit tu "pružinku" co drží spřáhla uprostřed spíše do nějaké krátké trubičky - tyhle vozy bez brzd měly průběžné tahadlové ústrojí a uprostřed měly právě jakýsi bazmek trubkovitého tvaru (asi pružinu) - pak by to vypadalo docela modelově...

PříspěvekNapsal: stř 30 pro, 2009 1:09 pm
od Sandy
Nebyl to sice vrak, ale je to "co dům dal".
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Vtr/
Skříň jsem koupil jako"šrot Vacek" - bočnice, čela, podlaha zvlášt.
Rám a plastové rozsochy jsou od Číže. Kovové rozsochy Vacek.
Nárazníky neznámý výrobce.
Zábradlí je z cisteren od Bramosu (uřízlá ruční brzda a přilepená kousek dál). Podlaha na plošině je z podlahy plošiňáků od Bramosu.
Schůdky ze zbytků od ADA.
Kulisa je od Roca.
Obtisky Parostroj.
Vše ostatní je ode mne. :lol:
Celkem jsem takhle slepil tři kousky. Sice to vyšlo na trojnásobek toho, co originální vůz :roll: , ale kdo si hraje, nezlobí.

PříspěvekNapsal: stř 30 pro, 2009 6:02 pm
od MirekTT
Dost dobrý Sandy, koupit umíme všichni ale zničeho vyrobit vagon.....a navíc zpracování odpadů je IN a druhotné suroviny jsou populární min 40let.
Asi jo George V. Trubička by asi byla lepší, ale já jsem si nekladl v podstatě žádný vyšší cíl. Jen jsem si chtěl ověřit, že......teď jsem chtěl napsat, že ještě nemám po sezoně.........že se nemám zas až tak moc bát něco postavit. Proto tahle zkouška.

No a co vy ostatní, to doma nemáte nějaký bastl? Nebojte a hažte sem všechno, počítají se i nápady a náměty...a klidně i odkazy (u háklivých autorů raději uvádějte zdroj :lol: :lol: )

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2010 7:31 pm
od MirekTT
Tak jsem je napatinoval. Jejich definice na kolejišti zní: dva stařičké vagony sloužící k vývozu popela z depa. Zbyly v inventáři ještě z dob minulých, svému účelu slouží, do provozu na trati zasahovat nebudou, protože modul depa bude jakože ležet v průmyslové aglomeraci okresního města a popel je vyvážen za město na jednu ze zrušených průmyslových vleček. Tímto bych si jako ošetřil jejich stav a absenci brzd.
Hrůzostrašná patina má mimo jiné za úkol zakrýt moji neschopnost nanášet obtisky, které navíc nepatří tomuto vozu. Vnitřek korby je napatinován na zkoušku, oba přijdou naplnit popelem, jeden zcela, druhý trochu. Jeřáb přijde ještě doladit, ale to až před osazením. Za kvalitu fotek se omlouvám. Naživo to tak strašlivě nevypadá a v brzdovce je lze vykoupat kdykoliv. Zde musím dodat, pokud někdo vystavuje fotky svých vozidel, a ta vypadají na fotkách skvěle, musí nutně ve skutečnosti vypadat fantasticky. Mám se hodně co učit.

V původní galerii to pokračuje odsud: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Muj_Vtu/#DSC05058.JPG No na to, že jsem je chtěl vyhodit......

Jen pár poznatků: Vozy byly nabarveny matnou humbrolkou, naumbrovány a popatlány patinátory Stardust. Pak jsem je jakože zafixoval matnou čirou agamou a na povrchu se mi vysrážela jakási mouka. Ta šla z obtížemi strhat tvrdým suchým štětcem a zakrýt patinátory. Ale chtělo by to nějaký fixativ. Ještě zkusím popátrat u kolegů.

PříspěvekNapsal: pon 18 led, 2010 8:00 pm
od Ferda
Ta patina vypadá skvěle!
S fixativem ti neporadím, ale jak jsi psal o nějaké krupici, tak s tím bych si nedělal vůbec žádné starosti. Kdyby jsi viděl jaké vozy jezdily kdysi u OKD, tak bys nabyl dojmu, že ty tvoje sjely z linky minulý týden. Opadávaly z nich kusy barvy o velikosti plata na pivo a někdy i větší a to byl ten lepší případ. U těch horších upadávaly celé kusy plechů z bočnic a byly tam i Vt Vtr které nikdy nemusely na vykládku, protože měly tak diravé podlahy, že než dojely z koksovny Šverma do Třebovické elektrárny (cca 2km), tak už nebylo co vyložit.

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2010 9:40 am
od Petr Zatrepalek
Vzhledem k tomu že se mi z tvojí stránky neotvírají zvětšeniny fotek tak se mohu vyjádřit jen k té "krupici" - s agamou se mi to stalo před x-lety taky a soutěžní model letadla letěl s okna spolu s tím lakem. Tady se šetřit rozhodně nevyplácí!! Kup si gunze ve spreji, nebo lak od Testoru/modelmasteru

Další co je důležité - olejovou barvu nechat VŽDY!!! dobře zaschnout a teprve pak přestříkávat matným lakem. Pokud chceš proces urychlit, stříkni to nejdřív lesklým a pak druhou vrstvu teprve matnou. Jinak se ti bílá moučka vytvoří na matném laku pokaždé nehledě na jeho výrobce!

PříspěvekNapsal: úte 19 led, 2010 3:02 pm
od MirekTT
Petr Zatrepalek píše: gunze ve spreji, nebo lak od Testoru/modelmasteru


Určitě vyzkouším, ale později. Teď je vše už uloženo v krabici i s dokončenou popelovou jámou od Třmínka jakožto instalační celek. Chtěl jsem se přinutit k dokončení modulu depa právě stavbou dílčích celků, ale bez základu to možné není. Nejprve jsem myslel, že vystačím s lampami, ale už teď je jasné, že nejprve musím vyřešit výhybky s přestavníky a rozpojovače. Takže vše, mnou na fóru slíbené, jde na druhou kolej, na první mám momentáleně výhybkové větvení s jednou asymetrickou roztrojkou a dalšími odbočkami začínajícími "nekonfekčně" dříve, než u běžných výhybek, vše téměř vlastní konstrukce. Ušetří se tak obrovské množství délky zhlaví při zachování určité úrovně modelovosti. Zatím mám vše pouze v Corelu, ale o tom někdy příště pod jiným nadpisem.

PříspěvekNapsal: čtv 21 led, 2010 5:59 pm
od krakora
Taky jsem si hral za dlouhych zimnich veceru
Jeste chybí kinematiky, brzda a popisy, na vsem se pracuje.
To jak je hroznej povrch ukázaly az fotky, do ty doby tu bylo jeste snesitelny.
Doufam ze patina a kolejiste to nejak zamaskujou

http://unouhuto.webgarden.cz/modely-tt/ ... nobel.html

Re: Zprovozňování vraků

PříspěvekNapsal: čtv 30 říj, 2014 8:13 pm
od Chorche
Kdysi jsem dostal vrak vozu řady La od PIKA, tak jsem ho na jaře zrekonstruoval:

http://chorcheh0.rajce.idnes.cz/Rekonst ... u_rady_La/

Re: Zprovozňování vraků

PříspěvekNapsal: pát 31 říj, 2014 6:46 am
od Petr Zatrepalek
Pěkný! Dobrá inspirace pro nás ostatní... Poradíš kde se daj sehnat ty leptaný plošiny?

Re: Zprovozňování vraků

PříspěvekNapsal: pát 31 říj, 2014 7:10 am
od Chorche
Lept vyráběl pan Radomír Malina. Měl dokonce i stránky, ale ty jsou zjevně již nefunkční. Nicméně na stránkách KMŽ Brno je na něj kontak: malina(zavináč)razdva.cz, přes který jsem lept objednával.

Re: Zprovozňování vraků

PříspěvekNapsal: pát 31 říj, 2014 7:49 am
od loscarlos
nevím jak ostatním, ale mně stránky p.Maliny fungujou.
Má tam dokonce nejen doplňky na vagony ale i stavby (menu po levé straně):
http://malina.byl.cz/