od Honza168 » ned 01 lis, 2009 10:42 pm
Přátelé, dovolil bych si položit otázku, zda-li máte někdo zkušenost s nejvhodnější hmotností nákladních vagonů velikosti N? Je mi jasné, že každý vagon má jinou hmotnost v závislosti na typu či konstrukci. Mám např. vagony od PECO na uhlí a sůl, které mají pod 5 g, jiné (Fleismann) jsou i více jak 20 gramové. Jde mi o to, že čím je vagon menší a lehčí, hůř se udrží na kolejích, resp. zpravidla zapříčiní vykolejení, je-li v soupravě s vozy těžšími. Myslím si, že není těžké hmotnost dodat (např. olověným zavažím schovaným v nákladu uhlí, štěrku, dřeva aj.), ale nevím, jak těžké by takové přídavné závaží mělo být? Máte s tím někdo zkušenost? Nerad bych se vydal cestou pokusů a omylů. Zdraví Honza168.