Zátěž do kotle vozu cisterny ze stavebnice LPH

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Zátěž do kotle vozu cisterny ze stavebnice LPH

Příspěvekod Ladislav Veselý » ned 23 srp, 2009 4:16 pm

Dobrý den, chtěl jsem požádat o radu, jak umístit do kotle cisterny od spol. LPH zátěž tak, aby nebyl sestavený vůz příliš lehký.
Děkuji za Vaše rady. Láďa
Ladislav Veselý
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 11 srp, 2009 6:21 pm

Re: Zátěž do kotle vozu cisterny ze stavebnice LPH

Příspěvekod Tomáš » ned 23 srp, 2009 8:13 pm

Ladislav Veselý píše:Dobrý den, chtěl jsem požádat o radu, jak umístit do kotle cisterny od spol. LPH zátěž tak, aby nebyl sestavený vůz příliš lehký.
Děkuji za Vaše rady. Láďa


Myslím,že se to tu už probíralo :!: já do kotlů( všech) vlepil matky,příslušné velikosti.nebo se dají použít kousky olova
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

odppvěď

Příspěvekod Ladislav Veselý » pon 24 srp, 2009 7:02 am

Dobrý den, děkuji za odpověď. Snažil jsem odpověď na tuto otázku najít v celém fóru, abych nezahlcoval dalším, již probraným tématem. Bohužel se mi to nepodařilo, proto jsem vznesl dotaz. Ještě jednou děkuji za radu.
Ladislav Veselý
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 11 srp, 2009 6:21 pm

Re: odppvěď

Příspěvekod Tomáš » pon 24 srp, 2009 7:26 am

Ladislav Veselý píše:Dobrý den, děkuji za odpověď. Snažil jsem odpověď na tuto otázku najít v celém fóru, abych nezahlcoval dalším, již probraným tématem. Bohužel se mi to nepodařilo, proto jsem vznesl dotaz. Ještě jednou děkuji za radu.


ok.nějlepší asi je když vybereš podobný tovární typ vagonu.Mě se podařilo zjistit kolik váží tovární "Rajka" pak jsem zvážil tu LPH a rozdíl jsem doplnil matkama,či olovem.můj vagon váží celých 40g :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

odp.

Příspěvekod Ladislav Veselý » pon 24 srp, 2009 1:05 pm

Díky za rady, Láďa
Ladislav Veselý
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 11 srp, 2009 6:21 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 24 srp, 2009 1:53 pm

Hmotnosti vozů se věnuje několik norem (s různými výsledky)
Budu citovat normu NEM 302.
Pro TT doporučuje minimálně 0,25g/mm (tedy 1/4 gramu na 1 mm délky vozu mezi nárazníky) a připouští zvýšení hmotnosti maximálně o 30%.
Tedy 10cm dlouhý vůz ve velikosti TT by měl vážit nejméně 25 gramů a nejvíce 32,5 g.
Pro H0 je min. hmotnost 0,4g/mm a opět navýšení hmotnosti o max. 30%.
Pro zájemce doporučuji kouknot se na: http://www.zababov.cz/index.php?id=684

:!: Zkopírujte celý odkaz včetně "černé" části :!:
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Tomáš » úte 25 srp, 2009 1:25 pm

Zajímavý článek,ale přesto bych spíš volil metodu pokus omyl.tzn uzpůsobení váhy vozů,dle svých potřeb.Celkem dlouho jsem s tím experimentoval.Vzhledem k tomu,že se mi v nádraží nevejde na kolej víc jak 8 vozů Es mohu si dovolit zatížit víc.Unifikoval jsem si váhu pro tyto vozy mezi 28 až 32g.Od té doby mi vozy krásně sedí a jízdní vlastnosti jsou perfektní (kovová kola podmínkou) Na tratích mám stoupání max 2cm na 1metr,takže ani lokomotivy nemají problém...u malých lokomotiv (720,742) se občas stane že jim proklouznou kola,ale řekl bych že až i tyto zatížím bude to ok.Do zmíněných vozu ES jsem udělal zátěž imitací nákladu uhlí.Používám uhlí co používají akvaristi do filtrů.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků