Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Mirek Moc » pon 10 srp, 2009 9:15 am

Ahoj Mawericku, potřeboval by jsem fotografie bočnic vozů na kterých jsou vidět popisy . Předem Díky Mirek
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 231
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvekod mawerick » pon 10 srp, 2009 9:24 am

Myslíš např. takhle?

Obrázek
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Mirek Moc » pon 10 srp, 2009 9:51 am

Super , joo to je přesně co potřebuji. A máš tam jenom nářaďový vůz nebo se tam vyskytuje i obytný ? Ten by se mi taky hodil. Díky
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 231
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvekod mawerick » pon 10 srp, 2009 10:52 am

Míro, poslal jsem tě komplet plzeňský NPV do e-mailu.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Bezmozek » ned 26 říj, 2014 12:10 pm

Snad nevadí že to tu opráším. Doma mi přistál EDK300 a o nehodových vlacích tu moc není.
Chci se zeptat na řazenní NV /NPV. Přeci jen na domácí kolejiště soupravička okuliarnik, 4xY, Px a EDK je trochu dost.
Není nějaký kapesnější vydání? Nemusí to bejt uplně ruční drezína a frajer se sochorem, ale ty Ypsilony ač maj málo oken jsou obrovský.
BTW: nějaký fotky NV pro představu z IV epochy by někdo neměl?
Díky moc
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod hank » ned 26 říj, 2014 1:36 pm

Bezmozek: Standardní nehodový vlak v epoše III - IV měl tři vozy, obytný, nářaďový a materiálový. Obytný sloužil jako kancelář, nocležna a denní místnost osádky (kolem 10 lidí včetně parťáka a technika), v nářaďovém byly stroje a nástroje potřebné pro manipulaci, tj. různé ty hevery, hupcuky, řetězy, lana, háky, ale taky autogen, dieselgenerátor, nakolejovací boty, panvágl (provizorní 4kolový podvozek), v pozdější době luxusnějších technických udělátek možná i nějaký ten hydraulický agregát a kompresor (i když zdroj vzduchu měla mašina...) a různé další vozíčky, navijáčky, zvedáčky, tehdy už hnané jinou silou než ruční, zkrátka manipulační zázraky, které dokázaly někdy zastoupit i kolejový jeřáb, a v materiálovém většinou různé fošny, prkna, klíny, špalky apod.

Ve III. epoše - ale možná i IVa - bych pro nehodový vlak volil klidně všechny tři vozy dvouosé nebo jako 4nápravový jen obytný - nějaký ten pancéřák nebo hecht nebo jinou kořistní raritu po Němcích. A ty ostatní mohly být cokoli vyřazeného z běžného provozu, různé ty Zdv, Zsb, ZZdv, německé MC4i-44, no a pochopitelně obyčejné zetky, případně staré - často zase kořistní po Němcích - poštovní či služební vozy, byly dokonce případy, kde se v těchto soupravách objevily i staré rakouské nebo maďarské salónní vozy, buštěhradský "krasavec" s dvojitým odpružením a jiné unikáty. Původně osobní vozy mívaly část oken zaslepených, zbytek opatřený křídly otvíracími ven jako někde na chatě u vody nebo v zahradním domku, měnilo se obložení skříní, původně peřejkové vozy byly často oplechovány apod.

Nehodový vlak v depu Rakovník někdy na přelomu epoch IIIc/IVa je tady:
Obrázek

Možná ti připadá nepatřičně skromný vzhledem k velikosti depa, tehdy bydlelo v Rakovníku několik desítek lokomotiv a motorových vozů. Ještě bych k tomu přidal, že EDK (nebo předtím parní jeřáb) zdaleka nebyl v každém depu, kde byl NV, a už vůbec ne ke každé nehodě v těch dobách vyjížděl jeřáb. Jinak řečeno, klidně můžeš mít v depu - když už máš tak velké depo, že tam máš jeřáb - dva vlaky, jeden "obyčejný" ke "všedním" nehodám a druhý pomocný k jeřábu. Ale na druhé straně, jestli máš jako depo nějakou kůlničku pro dvě mašiny, tak tam EDK 300 evidentně nepatří.

No a ještě doplním sám sebe: V době ústupu páry byly občas EDK i v menších služebnách, kde primárně zastávaly práci zauhlovacích zařízení a zároveň podle potřeby mohly vyjet i k nehodě nebo na pomoc mostařům apod. Ale určitě ne takový mastodont jako EDK 300.

A ještě: EDK 300 je dnes v ČR "u dráhy" (nevím, jestli u ČD, Carga nebo SŽDC) asi 10 a před oddělením Carga (novější info nemám) byly v Brně dva (v majlontě a na rosickém), dále po jednom v Ostravě, Plzni, Nymburce, Chebu, Jihlavě, ValMezu, Budějicích a Mostě. Do ČSSR přišly všechny v letech 1968 - 75. Takže tady máš rámec, ve kterém by ses měl pohybovat, jestli chceš být modelově věrný.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2014 2:53 pm

Nehodové vozy Česká Třebová.
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:19 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2014 2:56 pm

Česká Třebová
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:20 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2014 2:57 pm

Česká Třebová
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:21 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2014 3:04 pm

Možno předělat na nářaďový vůz.
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:21 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Bezmozek » ned 26 říj, 2014 3:44 pm

hank píše:Do ČSSR přišly všechny v letech 1968 - 75. Takže tady máš rámec, ve kterém by ses měl pohybovat, jestli chceš být modelově věrný.

Díky moc, to je tak to období do kterýho bych se rád trefil, ještě než vyhasl poslední parní kotel a než se na mašinách objevily žlutý pruhy, to je tak jediný co by sedělo.
Jinak "moje" depo je přesně ta kůlnička na rosničku, ale NV nebude místní. Jen mi šlo o to, jestli nemá někdo ze zdejších fotky EDK300 z dob ČSD, nejlépe celý vlak.
Líbil by se mi hektor, za ním hytlák, EDK a zetka, nebo Be-Bi předělanej na pracovní, prostě něco menšího než 3xY ale nikde jsem podobný foto nenašel, ono asi ani nebude, protože EDK300 je děsná bestie, ale v TT je to s jeřábama bída :?
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod hank » ned 26 říj, 2014 5:02 pm

Bezmozek: A co bys řekl na tohle?

http://jeraby.wz.cz/EDK/Kirow2/Lept/Kirow_model.htm

Prý to prodával Litomyský asi tak před 10 lety, ale snad to ještě někde existuje...

A tady

http://www.m-model.wz.cz/vyrobky/kirow.html

někdo nabízí hotový model na objednávku, zřejmě taky z toho leptu...

Ještě bych k tomu dodal, že právě EDK 10 byly ty jeřáby, které ke konci parní trakce sloužily jako zauhlovací, a to i v takových minislužebnách, jako byla třeba Skalice nad Svitavou, kde se BTW zajišťoval provoz jejich 8 lokomotiv úplně bez remízy, tj. pod širým nebem (dřevěná remíza tam vyhořela už v r. 1957 a do konce páry v r. 1978 se už nová nestavěla...). EDK 10/1 a 10/2 tu bylo přes 30, dislokovány byly ještě nedávno i v takových místech jako Všetaty, Meziměstí, Letohrad nebo Prostějov m.n., tj. v menších služebnách, které svými rozměry přece jen mají větší šanci na věrné modelové znázornění...
Naposledy upravil hank dne ned 26 říj, 2014 5:29 pm, celkově upraveno 2
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2014 5:22 pm

Kombinovaný vůz 66 271 Rakovník
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:22 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2014 5:24 pm

Kombinovaný vůz 66 271
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:23 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nehodový vlak - obytný a nářaďový vůz - fotografie

Příspěvekod Tempotaxi » ned 26 říj, 2014 5:31 pm

Nářaďový vůz ČSD 95520 NPV 616 Lužná u Rakovníka
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:23 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků