Stránka 1 z 4

Podvozek motorového vozu 810.

PříspěvekNapsal: úte 30 pro, 2008 11:48 pm
od jezevec
Dobrý den toto téma jsem nemohl najít tak jsem založil nové.
Měl bych dotaz nebo spíš prozbu o pomoc, jsem absolutní amatér a stavím model motorového vozu 810 ( ve stejném rozměru jako tento model: http://www.modelyvlacku.cz/index.php?ma ... ts_id=2218) rozměr TT a potřeboval bych ho osadit nějakou hnací jednotkou včetně podvozku, prosím poraďte mi jestli by se dal pořídit udělaný podvozek nebo kde na něj sehnat díli? Moc děkuji za pomoc :)

P.s: jedná se o analogovou dráhu.

PříspěvekNapsal: stř 31 pro, 2008 2:01 am
od TT-maniac
Tady je má recenze možné varianty: http://tt-vlaky.xf.cz/pojezd810.html

PříspěvekNapsal: stř 31 pro, 2008 8:59 am
od JBr
Pripadne VoVo na www.mojett.cz ma probrane snad vsechny varianty pojezdu, ktere se u nas daji sehnat.

PříspěvekNapsal: stř 31 pro, 2008 10:35 am
od boy.rough

PříspěvekNapsal: stř 31 pro, 2008 5:39 pm
od bamby
....Firma Kuber - 800 ,- kc...


..... http://www.lepty.cz/seznam.php

PříspěvekNapsal: stř 31 pro, 2008 6:22 pm
od TTmili
Pomalu se chystám si vyrobit pojezd a podle toho jak se povede ho možná začít dělat seriově. Jen potřebuju zjistit co je schopný vydržet odlívání olova bez následků... poradí někdo?

PříspěvekNapsal: čtv 01 led, 2009 11:33 am
od Pavel Dryml
No já jsem si lil závaží do nádrže kocoura do sádrové formy, ale to není na seriovou výrobu

PříspěvekNapsal: čtv 01 led, 2009 12:57 pm
od vvitty
co treba N5441 ? http://www.chemex.cz/formy.htm
jen je potreba master a dodrzet presne davkovani, michani a pokud mozno odbublinkovani. Kdyz se nedodrzi davkovani, tak to bud vubec netvrdne, nebo naopak vytvrdne prilis brzo a forma se smrstuje.
Pri odlevani je vhodne formu poprasit napr. grafitovym praskem, ktery zlepsuje odvod vzduchu a tak jsou videt i detaily, a take formu trosku chrani proti primemu styku s roztavenym kovem, i kdyz je N5441 na tohle urcena, forma s poctem odlitku degraduje, a to tim rychleji, cim vyssi je teplota taveniny. Doporucuji si dat pozor na liti prehrateho kovu, coz se na varici dost blbe odhaduje...

Forma se da delat bud jako blok, nebo jen jako tenky povlak a pak zalejt sadrou ci podobnym materialem, ktery doda pevnost.

Ale odlevani slitin olova je v dlouhodobem pohledu svinstvo, doporucuji minimalne dobre odvetravane prostory, idealne rovnou s odtahem ven.

Taky pozor na to, ze vyrobky s obsahem olova se uz delsi dobu nesmi v zemich EU uvadet do obehu (rozumej oficialne prodavat).

PříspěvekNapsal: čtv 01 led, 2009 2:45 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: čtv 01 led, 2009 10:00 pm
od TTmili
vvitty píše:co treba N5441 ? http://www.chemex.cz/formy.htm
jen je potreba master a dodrzet presne davkovani, michani a pokud mozno odbublinkovani. Kdyz se nedodrzi davkovani, tak to bud vubec netvrdne, nebo naopak vytvrdne prilis brzo a forma se smrstuje.
Pri odlevani je vhodne formu poprasit napr. grafitovym praskem, ktery zlepsuje odvod vzduchu a tak jsou videt i detaily, a take formu trosku chrani proti primemu styku s roztavenym kovem, i kdyz je N5441 na tohle urcena, forma s poctem odlitku degraduje, a to tim rychleji, cim vyssi je teplota taveniny. Doporucuji si dat pozor na liti prehrateho kovu, coz se na varici dost blbe odhaduje...

Forma se da delat bud jako blok, nebo jen jako tenky povlak a pak zalejt sadrou ci podobnym materialem, ktery doda pevnost.

Ale odlevani slitin olova je v dlouhodobem pohledu svinstvo, doporucuji minimalne dobre odvetravane prostory, idealne rovnou s odtahem ven.

Taky pozor na to, ze vyrobky s obsahem olova se uz delsi dobu nesmi v zemich EU uvadet do obehu (rozumej oficialne prodavat).


Nevím možná su slepej ale N5441 jsem tam opravdu nenašel. Ale co jsem se díval tak by stačilo to N5541 takže moc díky.
Další věc je že asi by to nebylo olovo (fakt vím že je to svinstvo ale je to vcelku dobrej matroš) ale možná cín a nějaká jeho slitina ale příjde mi že to je až poc mekký pak.
A pak když je zakázaný prodej těch výrobků s olovem tak z čeho jsou teda dělaný tovární pojezdy? Na první pohled mi to příjde jako olovo.

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 7:36 am
od George V.
Spíš to bude slitina, ze který se běžně dělají modely autíček (angličáky). Teď si nějak nemůžu vzpomenout, jak se tomu nadává....občas se tomu taky říká bílej kov...

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 8:51 am
od Jenda
bývá to zinek nebo jeho slitiny.

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 10:06 am
od Zdenek Valter
Jenda píše:bývá to zinek nebo jeho slitiny.


Přesně tak!
Olovo je pro takové složité tvary měkké a například při pádu by se deformovalo.
Mimochodem lít zinek není legrace. Je to o něco vyšších teplotách ale i tlacích oproti olovu.
Rámy z této slitiny se lijí tlakově nebo v jednodušších podmínkách odstředivě.

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 10:30 am
od Jenda
teplota tavení cca 420 °C a problém je ve velké kapilární depresi, takže zinek má snahu nevyplnit rohy a zůstávájí zakulacené, proto nutnost tlakového či odstředivého lití, odstředivé lití drobných dílů lze i v domácích podmínkách ale je to docela nebezpečné.

PříspěvekNapsal: sob 03 led, 2009 11:01 am
od vvitty
mas pravdu, je to samozrejme N5541, holt jsem se prepsal :)

pouzivam to s uspechem na formy pro cinove vojacky. Ale lit na tom cely pojezd bych si netroufnul, forma bude asi vychazet hodne slozita, takze pri beznem odlevani bude problem s odvetranim formy. Spatne jsem si to precetl a pochopil to tak, ze chces odlevat pouze zavazi k pojezdu :)

Mozna je to i tim, ze se v soucasne dobe zabyvam vyrobou (zatim spise experimentovanim) pojezdu frezovanim z mosazi, tak me ani nenapadlo ze by to nekdo chtel odlevat doma.

A urcite bych to neodleval z olova nebo slitiny PbSn cele, protoze to bude hrozne mekke a za chvili se vychodi funkcni prvky jako ulozeni pojezdu atp. tam by muselo byt minimalne mosazne nebo zelezne vylozeni...