Podvozek motorového vozu 810.

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod vvitty » pát 23 led, 2009 11:53 am

ECO 8 je 8g servo?

Pozor na to, ze vyrobci (zejmena ti cinsti) setri a nedavaji do serv zrovna kvalitni motorky. Taky muzes narazit na problem pri digitalnim rizeni - budou se ti upalovat kartacky komutatoru, neni to stavene na pulzni rizeni.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 23 led, 2009 12:19 pm

michalkomarek píše:Je to motor ze serva ECO 8 používají ho asi letečtí modeláři.Mě se nepodařilo o tom motoru zjistit žádné bližší informace např.počet polů.Jediné co vím že je na 6 V.U toho dekodéru co navrhuješ je možné nastavit napětí na výstupu k motoru??


Zkus poslat třeba fotku toho motoru.
Jinak musím souhlasit s Vitty, že motor ze serva nemusí být ten pravý pro pohon - tam se očekává poměrně velký rozsah otáček, což bych u serva neočekával, tím pádem se u dobrých modelů používají vícepólové motory u serva jen tří více zpravidla není potřeba.
Také bys mohl poslat alespoň jeho rozměry - otázka také je zda motor bude mít dostatečný výkon !
Má alespoň dva vývody ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod michalkomarek » pát 23 led, 2009 12:37 pm

Kdo je výrobce motoru nevím...má dva vývody,výkon je myslím dostačující,pojezd jede bez problému i do stoupání díky dostatečnému zpřevodování..
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod vvitty » pát 23 led, 2009 12:45 pm

no to jestli to utahne se da celkem jednoduse spocitat, zalezi na pozadovane cestovni rychlosti, 8g serva jsou schopna utahnout pres kilo, a daji na hrideli ~2ot/s, M131 v TT bude vazit vyrazne mene, takze by se dal prevodovy pomer zmenit a dostat se na 4-10ot/s.
To odpovida nejakym 10km/h v realu max...Jestli se to da akceptovat zalezi na kazdem...
Pokud to servo je stavene na vetsi zatez, umerne se da jit nahoru.

Ale hlavni problem vidim v zivotnosti toho motoru, zejmena pri DCC rizeni. Docela by me zajimalo, jak dlouho to vydrzi jezdit bez problemu s motorem...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod vvitty » pát 23 led, 2009 12:46 pm

mas fotku toho pojezdu?
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 23 led, 2009 12:50 pm

michalkomarek píše:Kdo je výrobce motoru nevím...má dva vývody,výkon je myslím dostačující,pojezd jede bez problému i do stoupání díky dostatečnému zpřevodování..


Má opravdu dva vývody hřídele ??
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vvitty » pát 23 led, 2009 12:51 pm

Zdenek Valter píše:
michalkomarek píše:Kdo je výrobce motoru nevím...má dva vývody,výkon je myslím dostačující,pojezd jede bez problému i do stoupání díky dostatečnému zpřevodování..


Má opravdu dva vývody hřídele ??


obavam se, ze to bylo pochopeno jako dva napajeci vyvody... u serva neni duvod pro by melo mit dva vyvody, to by me docela prekvapilo.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod michalkomarek » pát 23 led, 2009 12:59 pm

Přesně tak.pochopil jsem to jako napájecí vývody!Hřídel motoru je jen jednostranná.fotky mám ale nevím jak je poslat...počítače nejsou můj kamarád...Skusím se zaregistrovat na Rajče a dát je tam.Co ten motor vydrží samozdřejmě nevím je to otázka zkoušení.Proto by mě zajímaly zkušenosti ostatních,jestli mají některé typy mikromotorů odzkoušeny...
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod vvitty » pát 23 led, 2009 1:40 pm

no osobne pouzivam motory Mashima, 12V, 5pol, ale na Tvoje ucely budou ty verze ktere se daji jednoduse sehnat u nas prilis velke...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod michalkomarek » pát 23 led, 2009 2:21 pm

No jo..jsou velké.Zkoušel jsem to snima vymýšlet ale nešlo by to..
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod bamby » pát 23 led, 2009 3:44 pm

Uživatelský avatar
bamby
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte 18 lis, 2008 4:54 pm

Příspěvekod vvitty » pát 23 led, 2009 3:49 pm

to je motorek z CD-ROMky (ovlada vysouvaci suplik), ktery je mimochodem vetsi nez zde zminovana Mashima.

mimochodem, pocitam ze na tech servomotrcich nebude kam pridelat nejaky setrvacnik...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod MirekTT » pát 23 led, 2009 4:30 pm

No ja jsem koupil Maxon na zkoušení a vychází dobře. Mám 8mm průměr a délku 15mm, jednostranný vývod. Nic méně je výkonově vhodný do menších loko. Uzimex nabízí komplet nabídku maxonu, kde si můžeš zvolit průměr, délku, napětí, výkon a mech. uspořádání. Co si zvolit nemůžeš, je cena. (ten můj byl za 1600). Pokud máš málo místa v průměru motoru a do malého by ti neodpovídal výkon, dá se koupit úzký, ale delší, kde výkon je dán nikoliv průměrem, ale délkou. Jen upozorním, že tyto motory mají většinou hrncová vinutí a proto se mohou poškodit, pokud budou provozovány jako analogové, ale na digitálním kolejišti. Buďto je nutné je napájet přes dekodér, nebo normálním zdrojem. Ještě jsem uvažoval u nich koupit nejmenší 6mm průměr a 12 na délku pro pojezd na TT drezinu Tatra od DK Model, ale zatím jsem nevynalezl přenos výkonu z hřídele na nápravičičky. Zkoušení vibračních motorků z mobilu k pohonu zapomeňte, tudy jsem to zkoušel, maximálně tak točit modelem nějaké vrtulky na maketě ventilátoru.
http://www.uzimex.cz/Sortiment/Elektric ... ry-DC.html
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 23 led, 2009 4:55 pm

MirekTT píše:No ja jsem koupil Maxon na zkoušení a vychází dobře. Mám 8mm průměr a délku 15mm, jednostranný vývod. Nic méně je výkonově vhodný do menších loko. Uzimex nabízí komplet nabídku maxonu, kde si můžeš zvolit průměr, délku, napětí, výkon a mech. uspořádání. Co si zvolit nemůžeš, je cena. (ten můj byl za 1600). Pokud máš málo místa v průměru motoru a do malého by ti neodpovídal výkon, dá se koupit úzký, ale delší, kde výkon je dán nikoliv průměrem, ale délkou. Jen upozorním, že tyto motory mají většinou hrncová vinutí a proto se mohou poškodit, pokud budou provozovány jako analogové, ale na digitálním kolejišti.


Tedy s adresou 0 a bez dekodéru !!! ;-)
Tohle umí ale snad jen LENZ.

MirekTT píše:Buďto je nutné je napájet přes dekodér, nebo normálním zdrojem. Ještě jsem uvažoval u nich koupit nejmenší 6mm průměr a 12 na délku pro pojezd na TT drezinu Tatra od DK Model, ale zatím jsem nevynalezl přenos výkonu z hřídele na nápravičičky. Zkoušení vibračních motorků z mobilu k pohonu zapomeňte, tudy jsem to zkoušel, maximálně tak točit modelem nějaké vrtulky na maketě ventilátoru.
http://www.uzimex.cz/Sortiment/Elektric ... ry-DC.html


No dovolím si nesouhlasit. Ty vibrační motorky jsou na tu dresinu v naprosté poho !!!
Jediný problém, který jsem při svých testech měl byl sběr proudu. Tak lehké vozidlo neustále ztrácelo kontakt.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 23 led, 2009 4:58 pm

Ještě k těm coreless motorům. Jejich použití je asi tím NEJ co pro loko můžete udělat, ALE má to smysl jen pro kvalitní a dostatečně jemné převody.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků