Podvozek motorového vozu 810.

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod maayaa » sob 03 led, 2009 11:16 am

Zdenek Valter píše:
Jenda píše:bývá to zinek nebo jeho slitiny.


Přesně tak!
Olovo je pro takové složité tvary měkké a například při pádu by se deformovalo.
Mimochodem lít zinek není legrace. Je to o něco vyšších teplotách ale i tlacích oproti olovu.
Rámy z této slitiny se lijí tlakově nebo v jednodušších podmínkách odstředivě.

www.weissmetall.de firma z Wuppertalu co se bílým kovem zabývá
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod TTmili » sob 03 led, 2009 9:04 pm

No v zásadě by to nebyl komplet pojezd pouze jeho základní tvar plus nějaké úchyty na polyuretanové a kovové díly (polyuretan odlitý a kov frézovaný) kdy některé kovové díly by přišli do formy aby byly zalité v té směsy (např matky atd.).
No takže díky moc za rady uvidíme co s tím udělám. Pokud se to povede tak dám vědět a možná to hodím na web jako začínající podnikání a pokud se to nepovede tak zbyde jen smutný pohled na jedinou 810 (M152) s tím pojezdem na světě na mým kolejišti.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod VoVo » sob 03 led, 2009 9:26 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:58 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod vvitty » sob 03 led, 2009 9:47 pm

drzim palce, tak se tu pak pochlub. ale prijde mi, ze narazis napriklad na problem s presnym upevnenim tech zalevanych dilu ve forme, a urcite se toho jeste najde dost a dost. jen na vojacky jsem stravil rok experimentovanim a porad nejsem dostatecne spokojeny s vysledky a zmetkovitosti, jeste ze se nepovedene odlitky daji hodit zpatky do kotle...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod George V. » pon 05 led, 2009 10:37 am

...jak je to s průměrem kol výše uvedených pojezdů, jsou aspoň 7,7mm (když už ne 7,5...)?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Popopo » pon 05 led, 2009 4:36 pm

Já bych do litých rámu nešel... :) Mosaz je mosaz...

Obrázek

Rám řezaný laserem - pevný a přesný, při tloušťce 3mm i těžký.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod TTmili » pát 16 led, 2009 4:29 pm

Já vím něco jsem o tom v jiným tématu četl. tady de o to že v TT se to tak pěkně neudělá aby byl motor pod podlahou a pokud ho chcu zapustit tak mi asi laser nepomůže. Pokud se mílím tak potom bych do laseru šel taky ale jinak...
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vvitty » pát 16 led, 2009 5:27 pm

pokud ho chces zapustit do mosazneho ramu, tak ti to muzu vyfrezovat...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod TTmili » pát 16 led, 2009 5:36 pm

Možná by to šlo i tak a asi by to bylo lehčí než nějaký odlívání. Každopádně prototyp si su schopnej udělat sám ale případnou sériovou výrobu ani náhodou. Pokud by to bylo v tvých možnostech proč ne ale další problém by byl v leptání.
Pučil bych si tu koncepci převodovky s odpružením pokud by to popopo dovolil a pokud by se to opravdu osvědčilo tak bych o to frézování zájem měl určitě.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vvitty » pát 16 led, 2009 5:48 pm

no jestli chces ten frezovany obrobek prohnat leptaci lazni, tj. procesem jako lepty modelu, tak to je problem a bude lepsi udelat ram tak, aby se treba na nej potom daly navesit leptane doplnky.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod TTmili » pát 16 led, 2009 6:50 pm

No tak jsem to myslel. Prostě podobnej sistém jako má Pavel Gulich. Základ by byl teda frezovaný (pokud bys byl tak hodnej a dokázal vyfrézovat ty základní tvary, díry a podobný věci) a těba nápravová převodovka by byla z leptu, s tím že bych to možná odpružil podobným způsobem jak to má Pavel u druhé verze anebo výkyvná náprava s tím že bych se pokusil o to aby se to dalo ještě rozebrat bez pájky.

To s tím leptáním jsem blbě podal měl jsem na mysli jako kdo by to vyleptal a co by k tomu potřeboval. Vím že to patří jinam tak mě snad nebudou admini kamenovat za to že to chci štípnout sem ať je to pěkně pohromadě. :lol:
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vvitty » sob 17 led, 2009 12:21 am

no, rozebiratelne napravove prevodovky mam na seznamu praci, ale pred letem to nebude... nejdriv je nutne doresit vhodne nastroje .
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod michalkomarek » pát 23 led, 2009 10:48 am

Zdravím vás kolegové.Nechci zakládat nové téma tak se zeptám tady.pustil jsem se do stavby pojezdu pro motor.vůz M131 ve velikosti TT.K pohonu chci použím mikromotor abych dosáhl toho že chci mít vůz i vnitřně vybaven,tím pádem mi motor nesmí zasahovat do prostoru pro cestující.Chci se zeptat jestli jste už někdo něco takového řešil nebo postavil??mám motor na 6V.Jak řešit digitalizaci??Díky za vaše rady a poznatky..
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 23 led, 2009 11:06 am

michalkomarek píše:Zdravím vás kolegové.Nechci zakládat nové téma tak se zeptám tady.pustil jsem se do stavby pojezdu pro motor.vůz M131 ve velikosti TT.K pohonu chci použím mikromotor abych dosáhl toho že chci mít vůz i vnitřně vybaven,tím pádem mi motor nesmí zasahovat do prostoru pro cestující.Chci se zeptat jestli jste už někdo něco takového řešil nebo postavil??mám motor na 6V.Jak řešit digitalizaci??Díky za vaše rady a poznatky..


Pokud je motor na 6 V tak by to například při použití ZIMO 620 neměl být problém omezit maximální napětí.
BTW: Co máš za motor ?(zajímají mne pochopitelně další detaily - typ motoru, jeho provedení, počet pólů atd.)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod michalkomarek » pát 23 led, 2009 11:12 am

Je to motor ze serva ECO 8 používají ho asi letečtí modeláři.Mě se nepodařilo o tom motoru zjistit žádné bližší informace např.počet polů.Jediné co vím že je na 6 V.U toho dekodéru co navrhuješ je možné nastavit napětí na výstupu k motoru??
michalkomarek
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 20 led, 2008 9:40 pm
Bydliště: zlín

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků