uložení náprav

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod George V. » stř 11 lis, 2009 7:51 am

10,4mm dělá PIKO a dá se sehnat i od Bramosu, délku osky má stejnou.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Sandy » stř 11 lis, 2009 11:00 am

George V. píše:10,4mm dělá PIKO a dá se sehnat i od Bramosu, délku osky má stejnou.

Teď to nevím přesně, ale délka osy je 24,4 ( nebo dokonce 24,75).
Jednou jsem na burze koupil zaručeně "bramosácké", ale byly na fest.
Ještě je také vhodné, pro lepší chod v malých obloucích, zbrousit výstupky na "držáku spřáhla " - "kulise" :?: :oops:
Večer to vyfotím a pověsím někam na net. :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod George V. » stř 11 lis, 2009 11:25 am

Oska je určitě kratší než Tillig. Koupil jsem si několik dvojkolí na výměnu do starých PIKO vagónků (pár nových PIKO, většina Bramos (11,4 i 11,0)) a protože se mi moc nelíbí Tilligácký dvojkolí v "nových" Y-rychlíkáčích, tak jsem je zkoušel vyměnit za tyhle. Bohužel neúspěšně; čvachtají tam víc jak originál, tudíž oska musí být kratší!

Sandy píše: Jednou jsem na burze koupil zaručeně "bramosácké", ale byly na fest.


... no jestli to opravdu byly bramosácký. Jsou velmi podobné dvojkolím Roco a ty mají těch 24,75mm
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Sandy » stř 11 lis, 2009 12:13 pm

George V. píše:Oska je určitě kratší než Tillig. Koupil jsem si několik dvojkolí na výměnu do starých PIKO vagónků (pár nových PIKO, většina Bramos (11,4 i 11,0)) a protože se mi moc nelíbí Tilligácký dvojkolí v "nových" Y-rychlíkáčích, tak jsem je zkoušel vyměnit za tyhle. Bohužel neúspěšně; čvachtají tam víc jak originál, tudíž oska musí být kratší!

Sandy píše: Jednou jsem na burze koupil zaručeně "bramosácké", ale byly na fest.


... no jestli to opravdu byly bramosácký. Jsou velmi podobné dvojkolím Roco a ty mají těch 24,75mm

Hele, teď tady trochu "vaříme z čistý vody" :wink:
Až přijdu domů, tak udělám to, co jsem měl udělat už dávno. Změřím u originálních "bramosáckých" vozů dvojkolí a podám zprávu. :lol:
Pokud jde o staré PIKO vozy, tak tam je to jednoduché. Tam stačí přihnout nebo rozevřít ty plechové "držáčky" :?: a je hotovo. Já tam většinou používám ty 11.0 x 24,75 .
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod George V. » stř 11 lis, 2009 12:55 pm

Sandy píše:Pokud jde o staré PIKO vozy, tak tam je to jednoduché. Tam stačí přihnout nebo rozevřít ty plechové "držáčky" :?: a je hotovo. Já tam většinou používám ty 11.0 x 24,75 .


...přihybat jsem nemusel nic, a když už, tak spíše k sobě, aby to nečvachtalo.

Já Ti tedy na oplátku proměřím ty dvojkolí PIKO (a Bramos 11,4). 10,4 už nemám, šly z domu se starým vozovým parkem, ale nejspíš budou stejný.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod vanourek » stř 11 lis, 2009 5:19 pm

Sandy píše:
vanourek píše:Děkuji za rychlé odpovědi.
Modelová velikost HO. Jsou to nějaké komponenty od Bramosu nebo i Vacka a dvojkolí mi bylo doporučeno kovové Tillig 11/24,4. Zátěž 20g. Podvozky jsem nijak neopracovával, byl jsem tak nadšený z této koupě, že jsem rychle jeden sestavil.... Jak jsem rychle pracoval a lepil, tak se mi dostalo lepidlo ze zátěže do spřáhla a druhý den bylo pracné rozlepování, ale bez poškození.... práce kvapná málo...... :oops:

Když je řeč o zátěži, tak to jsem radil asi já. Ale nevzpomínám si, že by byla řeč o dvojkolí. K " bramosáckým" podvozkům kupuji dvojkolí 11 x 23,8 u Detailu.
Lepší by asi bylo 10,6 x ...., ale ty s krátkou osou nikdo nedělá.
V tvém případě je nejjednodušší opatrně vrtáčkem 1,5 mm prohloubit uložení náprav v podvozcích. Stačí ručně, je to práce asi na pět minut na jeden vůz . :lol:

Délka osek originál Bramos je 24,4 a souhlas opatrně vrtáčkem prohloubit uložení náprav v podvozku jak vrtáčkem 1,5mm, tak i 1,2mm. Jízdní vlastnosti se značně zlepšily... Nedoporučuji osadit doplňky před úpravou podvozku - špatně se to provádí a bohužel někde něco i praskne :cry:
HO, ČD, V - VI.
vanourek
 
Příspěvky: 21
Registrován: úte 12 úno, 2008 8:50 pm
Bydliště: Šumpersko

Příspěvekod vorisekml » stř 11 lis, 2009 7:57 pm

Já se chci zeptat? Nevadí když do těch podvozků vrtáte delším vrtákem, že to vrtání nejde přesně v ose podvozku? Ta díra je pak šejdrem. Jako trochu skloněna ke kolejím. Chci vyložiskovat odlitky a bojím se že když nebudu vrtat přesně /kolmo/ k podvozku tak to bude vadit? Poraďte jak vrtat kolmo k podvozku nebo ose vozu. Zkrátit vrták? To zas nejde upnout do vrtačky. Asi to špatně popisuju, opravte mě. Rozumíme si?
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod Sandy » stř 11 lis, 2009 10:49 pm

vorisekml píše:Já se chci zeptat? Nevadí když do těch podvozků vrtáte delším vrtákem, že to vrtání nejde přesně v ose podvozku? Ta díra je pak šejdrem. Jako trochu skloněna ke kolejím. Chci vyložiskovat odlitky a bojím se že když nebudu vrtat přesně /kolmo/ k podvozku tak to bude vadit? Poraďte jak vrtat kolmo k podvozku nebo ose vozu. Zkrátit vrták? To zas nejde upnout do vrtačky. Asi to špatně popisuju, opravte mě. Rozumíme si?

Probůh, vrtačku vůbec nepoužívej :!: Hezky do teplejch a s citem :lol:
Pokud máš nový vrták, tak stačí pošmrdlat třikrát tam a zpátky a máš hotovo.
A pokud chceš používat ložiska PEHO, tak bude asi nejvhodnější koupit i originální vrták.

A pokud jde o naši kauzu, tak originální dvojkolí ve vozech "Bramos" je opravdu 11,0 x 24,4.
Pak ovšem nechápu, kde děláme chybu, že nám to drhne. Snad že jsme už staří :roll: Tedy alespoň já. :(
Stará plastová dvojkolí PIKO jsou 11,0 -11,3 x 24,4.
Novější kovová 10,6 - 11,0 x 24,4.
Měřeno podle těch, co mi zbyla.

VACEK používal 11,0 x 24,4.

A když byla řeč o pracovním postupu, tak metodou pokusu a omylu jsem jsem dospěl k následujícímu :

1. Sestavení pojezdu, včetně výběru vhodného dvojkolí
2. Hrubé sestavení celého vozu.
3. Nástřik pojezdu, aplikace obtisků
4. Sestavení "horní"stavby (skříně), nástřik, aplikace obtisků
5. Sestavení celého vozu, doplnění detailů, nástřik bezbarvým lakem , patina.
Záleží samozřejmě na typu vozu.
Ale nejhorší varianta je kompletní sestavení a následná aplikace obtisků.
Nebo výběr dvojkolí a úprava podvozků u kompletní sestavy.
Práce pro vraha :roll: a nejlepší cesta ke zničení většiny detailů.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Sandy » stř 11 lis, 2009 11:01 pm

Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod George V. » čtv 12 lis, 2009 5:38 am

"Nové" dvojkolí PIKO 10,4 (ve skutečnosti skoro 10,5) - délka osy 24,35mm, dvojkolí Bramos 11,0 (na vozech i extra dokupované) - délka osy 24,32 - 24,4mm, stejně tak Bramos 11,4... Jinak, že by se ty dvojkolí v originál vozech od Bramosu nějak extra hladce točily se říct nedá. Ale že bych šel na to s vrtákem, to taky ne. Raději tam kápnu trošku oleje. Přeci jen vrtat polyamid či tvrzený polyetylén, či z jakého sajrajtu se dneska ty podvozky dělají je docela vo hubu...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 12 lis, 2009 7:43 am

Sandy píše:Když je řeč o zátěži, tak to jsem radil asi já. Ale nevzpomínám si, že by byla řeč o dvojkolí. K " bramosáckým" podvozkům kupuji dvojkolí 11 x 23,8 u Detailu.


Na upřesněnou - to je Luck 10,8 mm pro KMB nemá to tedy přesně 11!!

Sandy píše:Lepší by asi bylo 10,6 x ...., ale ty s krátkou osou nikdo nedělá.
V tvém případě je nejjednodušší opatrně vrtáčkem 1,5 mm prohloubit uložení náprav v podvozcích. Stačí ručně, je to práce asi na pět minut na jeden vůz . :lol:

vanourek píše:Délka osek originál Bramos je 24,4 a souhlas opatrně vrtáčkem prohloubit uložení náprav v podvozku jak vrtáčkem 1,5mm, tak i 1,2mm. Jízdní vlastnosti se značně zlepšily... Nedoporučuji osadit doplňky před úpravou podvozku - špatně se to provádí a bohužel někde něco i praskne :cry:


Pánové proboha !!!
Na vrtáček honem zapomeňte leda si ho umíte nabrousit pod úhlem alespoň 60 stupňů !!!!!!!
Více ZDE : http://www.morop.org/de/normes/nem314_d.pdf

V tomto případě by asi byl lepší záhrubník nebo kuželová fréza s tímto úhlem 60- 75 stupňů.

Luckova kola RP není problém sesadit dle požadavku. Například my jsme si objednávali těch 10,8 na ose 24,4 právě do Bramos vozů.
Například průměry na RP code 110 má Luck tyto 11,4/11/10,8/10,4/9,7 na osu 2 mm
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2687
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ferda » čtv 12 lis, 2009 11:06 am

Zdenek Valter píše:Pánové proboha !!!
Na vrtáček honem zapomeňte leda si ho umíte nabrousit pod úhlem alespoň 60 stupňů !!!!!!!
Více ZDE : http://www.morop.org/de/normes/nem314_d.pdf

V tomto případě by asi byl lepší záhrubník nebo kuželová fréza s tímto úhlem 60- 75 stupňů.


Mládenci se bavili o vrtání (zahloubení) v plastové rozsoše pro usazení ložisek PEHO. Tato ložiska samozřejmě mají dodržen úhel 60 - 75°.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 12 lis, 2009 11:22 am

Ferda píše:
Zdenek Valter píše:Pánové proboha !!!
Na vrtáček honem zapomeňte leda si ho umíte nabrousit pod úhlem alespoň 60 stupňů !!!!!!!
Více ZDE : http://www.morop.org/de/normes/nem314_d.pdf

V tomto případě by asi byl lepší záhrubník nebo kuželová fréza s tímto úhlem 60- 75 stupňů.


Mládenci se bavili o vrtání (zahloubení) v plastové rozsoše pro usazení ložisek PEHO. Tato ložiska samozřejmě mají dodržen úhel 60 - 75°.


No jestli to bylo myšleno takto tak to samozřejmě je vše O.K. a problém je na mé straně. ;-)
Já jsem to pochopil opravdu tak že kluci chtějí vrtat rozsochu a díru pak nechat jako ložisko.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2687
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vanourek » čtv 12 lis, 2009 5:53 pm

a není problém v plastových výliscích? nejsou to třeba 2. jakosti? pak můžeme debatit do nekonečna....
HO, ČD, V - VI.
vanourek
 
Příspěvky: 21
Registrován: úte 12 úno, 2008 8:50 pm
Bydliště: Šumpersko

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 12 lis, 2009 6:24 pm

vanourek píše:a není problém v plastových výliscích? nejsou to třeba 2. jakosti? pak můžeme debatit do nekonečna....


U Bramosu to tak může být.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2687
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků