Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
George V. píše:10,4mm dělá PIKO a dá se sehnat i od Bramosu, délku osky má stejnou.
Sandy píše: Jednou jsem na burze koupil zaručeně "bramosácké", ale byly na fest.
George V. píše:Oska je určitě kratší než Tillig. Koupil jsem si několik dvojkolí na výměnu do starých PIKO vagónků (pár nových PIKO, většina Bramos (11,4 i 11,0)) a protože se mi moc nelíbí Tilligácký dvojkolí v "nových" Y-rychlíkáčích, tak jsem je zkoušel vyměnit za tyhle. Bohužel neúspěšně; čvachtají tam víc jak originál, tudíž oska musí být kratší!Sandy píše: Jednou jsem na burze koupil zaručeně "bramosácké", ale byly na fest.
... no jestli to opravdu byly bramosácký. Jsou velmi podobné dvojkolím Roco a ty mají těch 24,75mm
Sandy píše:Pokud jde o staré PIKO vozy, tak tam je to jednoduché. Tam stačí přihnout nebo rozevřít ty plechové "držáčky" a je hotovo. Já tam většinou používám ty 11.0 x 24,75 .
Sandy píše:vanourek píše:Děkuji za rychlé odpovědi.
Modelová velikost HO. Jsou to nějaké komponenty od Bramosu nebo i Vacka a dvojkolí mi bylo doporučeno kovové Tillig 11/24,4. Zátěž 20g. Podvozky jsem nijak neopracovával, byl jsem tak nadšený z této koupě, že jsem rychle jeden sestavil.... Jak jsem rychle pracoval a lepil, tak se mi dostalo lepidlo ze zátěže do spřáhla a druhý den bylo pracné rozlepování, ale bez poškození.... práce kvapná málo......
Když je řeč o zátěži, tak to jsem radil asi já. Ale nevzpomínám si, že by byla řeč o dvojkolí. K " bramosáckým" podvozkům kupuji dvojkolí 11 x 23,8 u Detailu.
Lepší by asi bylo 10,6 x ...., ale ty s krátkou osou nikdo nedělá.
V tvém případě je nejjednodušší opatrně vrtáčkem 1,5 mm prohloubit uložení náprav v podvozcích. Stačí ručně, je to práce asi na pět minut na jeden vůz .
vorisekml píše:Já se chci zeptat? Nevadí když do těch podvozků vrtáte delším vrtákem, že to vrtání nejde přesně v ose podvozku? Ta díra je pak šejdrem. Jako trochu skloněna ke kolejím. Chci vyložiskovat odlitky a bojím se že když nebudu vrtat přesně /kolmo/ k podvozku tak to bude vadit? Poraďte jak vrtat kolmo k podvozku nebo ose vozu. Zkrátit vrták? To zas nejde upnout do vrtačky. Asi to špatně popisuju, opravte mě. Rozumíme si?
Sandy píše:Když je řeč o zátěži, tak to jsem radil asi já. Ale nevzpomínám si, že by byla řeč o dvojkolí. K " bramosáckým" podvozkům kupuji dvojkolí 11 x 23,8 u Detailu.
Sandy píše:Lepší by asi bylo 10,6 x ...., ale ty s krátkou osou nikdo nedělá.
V tvém případě je nejjednodušší opatrně vrtáčkem 1,5 mm prohloubit uložení náprav v podvozcích. Stačí ručně, je to práce asi na pět minut na jeden vůz .
vanourek píše:Délka osek originál Bramos je 24,4 a souhlas opatrně vrtáčkem prohloubit uložení náprav v podvozku jak vrtáčkem 1,5mm, tak i 1,2mm. Jízdní vlastnosti se značně zlepšily... Nedoporučuji osadit doplňky před úpravou podvozku - špatně se to provádí a bohužel někde něco i praskne
Zdenek Valter píše:Pánové proboha !!!
Na vrtáček honem zapomeňte leda si ho umíte nabrousit pod úhlem alespoň 60 stupňů !!!!!!!
Více ZDE : http://www.morop.org/de/normes/nem314_d.pdf
V tomto případě by asi byl lepší záhrubník nebo kuželová fréza s tímto úhlem 60- 75 stupňů.
Ferda píše:Zdenek Valter píše:Pánové proboha !!!
Na vrtáček honem zapomeňte leda si ho umíte nabrousit pod úhlem alespoň 60 stupňů !!!!!!!
Více ZDE : http://www.morop.org/de/normes/nem314_d.pdf
V tomto případě by asi byl lepší záhrubník nebo kuželová fréza s tímto úhlem 60- 75 stupňů.
Mládenci se bavili o vrtání (zahloubení) v plastové rozsoše pro usazení ložisek PEHO. Tato ložiska samozřejmě mají dodržen úhel 60 - 75°.
vanourek píše:a není problém v plastových výliscích? nejsou to třeba 2. jakosti? pak můžeme debatit do nekonečna....
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků