A tak díky střední části vozu, která vypadá dobře (střecha ne - ta by potřebovala více úprav ne jen zatmelení žeber
), je myslím můj pokus o vylepšení modelu použitelný. Dodělávat takové věci jako trubky rozvodu vzduchu od rozvaděče, jímek k brzdovému válci (ten je bohužel menší než by 14 " válec měl být, nakonec proto jsem hlavní jímku s rozvaděčem vyměnil) nebudu to, už je dle mne nad rámec toho co más smysl na modelu uvádět do souladu s velkým vzorem.
Ještě poznámka - vůz má pouze jednu páku pro otevření klapek dané strany vozu, lze tedy otevřít pouze ta strana vozu kde je páka - tedy nejde, protože je tam vzduchotechnika, ale kdyby nebyla. Je to rozdíl proti Sav kde je převod přes střední konzolu na druhou stranu vozu a tak lze celý vůz otevřít najednou na obou stranách. Takto to měl podle fotek většina vozů Savz.
Protože je otázkou zda všechny Savz měly z výroby vzduchotechniku, a později již většina neměla (např. odprodej 20 vozů z cementáren do NHKG) a některé asi i přišly o střechu a jezdily jako normální Sav.
Ránu dostaly zaváděním vozů Raj - plnící otvory v jiné výšce a problém .... jak někdy vyřešen je vidět zde - nové násypné otvory identické provedení s vozy Raj
A ještě jedno doplnění - můj Savz je typ 28.14 - s budkou, je samozřejmě možné udělat i typ 28.13 - bez budky.