Zpátky k modelu Sav/Savz. Saz trochu nechávám bokem, protože se jednalo o malý počet vozů a je k nim i dnes minimum informací a fotografií.
Pominu zásadní tvarový problém představků - jejich zúžení a "zadeskování" obou představků v rozsahu jak na vozech nebylo + přebytečné výztuhy.
Tak poslední provedení vozů Savz byl typ 28.13 (bez budky) a 28.14 (s budkou) vyráběný asi v první polovině let 60. Vůz je stále na podvozcích 26-2.4 (to je správně - čtvercová díra, na vozech vydržely až do začátku 70. let), brzda již DAKO s přestavovačem P-1/2-L - , takže přestavovače N-O a vypínač brzdy na vůz nepatří, z výroby nárazníky kulaté s talířy 450 mm, později i nárazníky 350 kN s obdélníkovými talířy, talíř v příčné rozměru 450 mm, vodítko táhla na čelníku jné - vozy neměly přípravu pro AS, stejně tak vozy Sav typ 28.9 a typ 28.12 (opět bez budka/budka), vozy měly z výroby šikmé směrem nahoru výztuhy od příčníku do násypky, u starších vozů bylo jejich dosazení předmětem rekonstrukcí vozů
tady retušované foto z továrního katalogu Tatra
tady foto modelu ze stránek Locolab
červenými čísly označeny rozdíly modelu proti skutečnosti
1 - přebytečné přestavovače N-O a vypínač
2 - nárazníky 30kJ s obřími talířy cca 600 mm ve skutočnosti - nikdy na vozech ani v pozdější době nebyly, kulaté ze stavebnice mají rovněž obří rozměr
3 - zábradlí má jiný tvar nemá žádné příčky
4 - zábradlí vypadá jinak
brzdová jímka je příliš malá, chybí další dvě malé jímky,
To stejné se týká i vozu Sav.