Ad Cipísek:
20
54
738 0XXX X
.Uah/Rah
Sice nejsem Milan, tak snad moje odpověď nikoho nepohorší.
Ano, Rah 20 54 738 0xxx-x je v pořádku, stejně tak .Uah/Rah cca od roku 1970, kterého se některé vozy teoreticky dožít mohly. Interval 738 0 měly vozy 630 hl ve verzi s funkčním topením.
Stejně tak je správně interval 725 4, což platí pro vozy 630 hl řady Ra (.Uah/Ra) ve verzi bez topení (nebo se zrušeným topením). Podle čísla nejde určit, o jakou konkrétní verzi kořistního vozu 630 hl šlo. Muselo by se to dohledávat číslo po čísle a muselo by být nějak i známo provedení vozu. Ale to je asi zbytečné. Inventáry počínaje 738 0000, byla použita i čísla končící na 0 a 1. Některé měly 21 54, ale na přelomu 60. a 70. už nejspíš vše 20 54. Taky asi nemá moc smysl tu diskutovat o tom, že toto vše byla teorie, a praxe v přidělování čísel mohla ojediněle kulhat, což je taky doloženo. Neřešeme to, prostě 725 4 a 738 0. U vozů 725 4 inventáry 0000-x až 01xx-x, opět přidělena i čísla končící na 0 a 1, tedy snížená Vmax, pokud to neznamenalo něco jiného. Režimy 21 54 i 20 54, na přelomu 60./70. spíš 20 54. Samozřejmě bavíme se o tom, že drtivá většina těchto čísel fyzicky použita nebyla, protože vozy už tou dobou v běžném provozu nebyly, nebo byly rušeny právě v inkriminovaném období přeznačování. Nicméně fyzické použití doloženo je, takže úplná teorie to není. Akorát na ucelenku to určitě nebude, pokud má modelová souprava tedy aspoň trochu odpovídat realitě.
Mimo ČSD byly i soukromé a nějaká čísla přeznačená do UIC k nim jsou. Jestli to byl zrovna Kaučuk, jako je na modelu v setu Roco, to nevím, vyloučit to nejde. Podstatné je, že ale nemohl mít číslo začínající sedmičkou (725 atd., 738 atd.), ale "nulasedmičkou" (tedy 075 xxxx-x). Řada .Zas/Ra na modelu je samozřejmě absolutní kravina, v této formě zápisu a v této epoše nesl .Uah/Ra nebo .Uah/Rah.
Na tom skenu z "nudle" od Cipíska je vlevo na fotce právě jedna z variant diskutovaných kořistních 630 hl, zatímco vpravo je zavádějící foto našeho poválečného výrobku o objemu 480 hl, který do kapitoly o vozech 630 hl samozřejmě vůbec nepatří (pro atlasy "nudle" je to bohužel typická chyba, že náčrty i fotky neodpovídají popisovanému vozu).
Interval 725 0 skutečně patří zmíněným čs. poválečným vozům 480 hl.