Stránka 23 z 24

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2023 12:21 pm
od viki59
Neobvyklé úhly pohledu. Snad to bude pro někoho využitelné.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2023 2:57 pm
od Milan.D.
No to je moc pěkné, alespoň pro modeláře určitě. Nebyla by k dispozici nějaká další informace k této nehodě?

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pát 29 zář, 2023 9:29 pm
od viki59
Nehoda se stala zhruba 14dní až měsíc před tím odklízením. Po nehodě se v rámci urychlení zprovoznění tratě strhly vykolejené vozy mimo profil a trať se opravila. Později přijel nehodový jeřáb EDK 1000 z Č.Třebové na nakolejení a stažení poškozených vozů. Jen pro zajímavost vozy v době nehody byly plné cukru. Při nakolejování vozů byly tyto již prázdné, mimo těch co byly nápravama hore. Říkalo se, že včelaři v širém okolí tam jezdili pomalu náklaďákama a policajti je honili po lese.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: sob 30 zář, 2023 8:49 am
od Milan.D.
Díky za doplňující informace i další fotky. Nádhera!!! Ví se, co bylo příčinou nehody?

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pát 29 pro, 2023 9:43 pm
od MirekTT
Zeptám se tady.....
Existoval z běžné výroby krytý vůz Ztr s brzdařskou plošinou bez budky? Máte někdo foto? Nejlépe z čela plošiny.
Prosím.....

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pon 01 led, 2024 6:11 pm
od MirekTT
Odpovím sám. Kolega z klubu mi poskytl informaci získanou na FCB, že krytý vůz Ztr se z výroby nedělal s brzdařskou plošinou. Pokud takový existoval, šlo patrně o reko, při které byla odstraněna budka, zůstala plošina a doplnilo se nějaké zábradlí.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: ned 21 led, 2024 7:31 pm
od Mcx
Tak jsem se konečně posunul u dvou "Rybáků" - dřevěného předchůdce a Rybáka klasického, ale jeho variantu 1 třída. Oba vozy budou dány do stavu poloviny 60. let, již s držáky UIC a odebranými toulci a žebříky k nim. Oba jsou kombinací odlitků a částečně "továrních" pojezdů. U "velkého Rybáku jsem musel vyvložkovat nápravová ložiska - původní Luto je má na delší osu, moje 24,4 v nich plavaly, po vyvložkování mosaznými Romfordy je to přesně. Dřevěný Rabák je na upraveném pojezdu KMB i s původní kinematikou. Velký Rybák má ve vyfrézovaném spodku vlepené kinematiky Guetzold (originální kinematika je nepoužitelná). Původné natáčení podvozků je "zablokováno", ale podvozkům ponechána vůle. Dvojkolí u obou vozu s profilem RP25, spřáhla třmenová zkrácená pro průjezd obloukem 600 mm.
Jízdní vlastnosti v soupravě ověřeny na domácích modulech - velmi dobré.
Be_01.jpg

a souprava dvounápravových osobních vozů se rozroste, každý typ jen jednou, doma mi to stačí a na modulovém setkání se sejdou vozy více majitelů
Be_02.jpg

Be_03.jpg

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2024 5:06 pm
od Milan.D.
Moc pěkné, vždycky se mi líbili soupravy dvounápravových osobních vozů ala každý pes jiná ves. Jak to vlastně bylo s rybáky první vozové třídy? Do kdy se používaly, a byly používány po celou dobu jako první třída, nebo docházelo k přeznačení na druhou třídu? Přispěji svou troškou do mlýna, dokončil jsem rybák Dsd z odlitku. Není to nic moc, ale bylo mi líto ten odlitek vyhodit, tak jsem ho zpracoval. Do provozu to bude stačit , protože služebáků není nikdy dost. :D

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: úte 23 led, 2024 5:27 pm
od jipol57
Milan.D. píše:Jak to vlastně bylo s rybáky první vozové třídy? Do kdy se používaly, a byly používány po celou dobu jako první třída, nebo docházelo k přeznačení na druhou třídu?

Jako malý, si vzpomínám na cestu v Rybáku 1.třídy, v osobním vlaku. Tehdy se říkávalo "blešák". Mohlo to být tak koncem 60-tých let. Už nevím, jaké měl označení, ale asi ta jednička mu zůstala. Nebylo těžké rozpoznat, že neplatí, protože v tu dobu už Rybáci na rychlících nejezdily.
A jedničky v osobáku, taky ne.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: sob 10 úno, 2024 6:18 pm
od Milan.D.
Před pár lety jsem na burze koupil odlitek chladícího vozu řady L. Nedlouho poté, co jsem ho postavil, vydal Tillig tento model dokonce v provedení více železničních správ včetně ČSD varianty. Přesto si myslím, že odlitek v porovnání s nimi vůbec nevypadá zle. Stavba je navíc poměrně jednoduchá včetně leptaných plošinek, takže taková oddechovka. Navíc jsem k němu sehnal i obtisky Parostroj, z počátku sedmdesátých let, s popisy Rybena Bohumín. Jen jsem po dostavění zjistil, že by vůz měl mít žlutě natřené rohy v horní části, což asi půjde dodělat. Mimochodem, nevíte někdo proč ten žlutý nátěr rohů? Nepodařilo se mi k tomu nic dohledat a je to vidět i na některých výše zmíněných vozech od Tilliga. Přidávám fotku hotového modelu. :D P.S. děkuji jipol57 za vzpomínku na rybáky první třídy.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: sob 10 úno, 2024 6:31 pm
od Zlámalík
Věrnost neposoudím, ale zpracování je parádní!

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: sob 13 dub, 2024 8:15 am
od Milan.D.
Ve stejném duchu jako dříve prezentovaný chláďák řady L jsem postavil i dva vozy řady La. Jeden je bez brzdařské budky z odlitku zakoupeného na burze, druhý, s budkou, vznikl přestavbou starého vozu od Pika. U obou jsou vyměněny podvozky 26- 2.8 za podvozky Görlitz z odlitku. Lepty žebříků jsou od pana Maliny, obtisky Parostroj. Skříně obou vozů nebylo prakticky potřeba upravovat, stačilo jen doplnit nějaké drobnosti, např. madla, na spodku je naznačeno brzdové ústrojí. Spolu s dvounápravovým vozem L tvoří pěknou soupravu. :D

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2024 1:01 pm
od Mcx
Patina pěkná, pěkně lehce zaprášený jak má být. Jen jedna poznámka, na kterou jsem přišel nedávno - kola pořádací brzdy změnily barvu na červenou až v druhé polovině 70. let, jednodušeji - když rohové značky brzdy tak černé kolo pořádací brzdy, když nejsou rohové značky brzdy (od roku 1977) pak červené kolo pořádací brzdy.
Je to trochu zjednodušené, ale tak to asi modelářsky stačí.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2024 3:26 pm
od Milan.D.
No vida, člověk se pořád něco učí. To je zajímavý postřeh, vlastně mě nikdy nenapadlo, že by kola pořádací brzdy byla jiná než červená. Opravit to na modelu nebude problém. Ještě se zeptám, bylo to tak podle nějakého obecného přepisu na všech vozech vybavených pořádací brzdou, nebo se to vztahovalo pouze k vozům řady La?

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2024 6:40 pm
od Mcx
Předpis nevím, je fakt že na výkresech kolo není uváděno u červené, ale trklo mne to teprve na barevných fotkách vozů z přelomu 60/70 let. Všechny mají kolo RB černé a samozřejmě i háky na tažné lano černé.
Třeba zde Paov.
Kolo_RB.jpg