Stránka 14 z 24

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: ned 21 úno, 2021 12:50 pm
od jirka8
Děkuji

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pon 22 úno, 2021 9:41 pm
od jagg
Škody 1200 byly skvělý vývozní artikl a většina jich šla na západní trhy, převážně asi takto, jako tyto v roce 1954:
Obrázek

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pon 01 bře, 2021 2:33 pm
od Dan Buchtela
statistik_2018-09 píše:21 54 725 4047-9 - tedy verze bez topení, což odpovídá stavu z 50. let. V padesátých letech Pardubická rafinerie minerálních olejů. Jestli v podílové přepravě v dom. stanici Pardubice nebo přímo v pronájmu Paramu zůstal i s číslem UIC, to už nelze doložit, ale ani vyvrátit.
Dobrý den, dovolím si poprosit, číslo k tomuto vozu před přečíslováním byste někde nenašel? Případně jiný parudbický Uerdingen 630 hl, pokud ne tento zmíněný. Díky moc.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pon 01 bře, 2021 9:06 pm
od statistik_2018-09
Dan Buchtela: píšu SZ.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: úte 02 lis, 2021 8:24 pm
od Mcx
Na webu OstraMo je vložen článek pojednávající o barevných odstínech vnějších nátěrů vozů ČSD řady Raj/Uacs. Je to pokračování článků a barevných odstínech vozů ČSD. Vozy Raj si zasloužily samostatný článek.
http://ostramo.parostroj.net/vozidla/ba ... _NV_3.html

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: sob 11 pro, 2021 5:24 pm
od Mcx
Na webu Parostroj jsem vložil článek o vozech řady L z roku 1959 dodávaných pro ČSD z vagónky VEB Waggonbau Dessau http://parostroj.net/katalog/nv/clanky/L_UIC_2/L_UIC_2.php. Popisuji zde jak techniku, tak i vývoj řadového označení, čísel a malé seznámení se životem vozů. Je to rozšíření znalostí o těchto vozech, které dnes má ve velikosti H0 v nabídce firma Tillig.
04.jpg

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pon 20 pro, 2021 2:47 pm
od _lt_
Pánové, mohl bych poprosit Mcx, Statistika a jiné o objasnění mi číselné intervaly vozů Utz?
V katalogu na parostroji se informace o starých intervalech nevyskytují, ktežto na wikipedii jsou intervaly uvedeny pro vozy z České Lípy (572 6 – 572 8, 574 8 a 574 9) a z Jugoslávie (572 5). Ovšem zde na druhé stránce a na parostroji jsou tovární fotky vozů Utz z České Lípy s čísly 572 5 xxx. Jaký tedy skutečný číselný interval byl napsán na jugoslávských vozech dříve i poté? Jo a ještě někde jsem zaznamenal poznámku o přečíslování vozů Utz na interval 072 někdy až v roce 1990, jak tomu bylo, kdy se měnila čísla? 1982 jako u ostatních vozů nebo někdy jindy?

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: úte 28 pro, 2021 5:52 pm
od Mcx
Na vozy Utz sk 31 volně navazovaly Utz sk. 10, takže Jugo s RB 572 5002 až 5049 a pak od 5052 Utz sk. 10, bez RB tak stejně od 572 5702 pokračovaly Utz sk. 10
Změna na interval 0725 nastala někdy koncem 80. let se změnou UIC 438-2, ještě v roce 1985 v UIC interval 7255 až 8. Interval s nulou se nedal použít dřív, protože ještě v roce 1985 jezdily některé soukromé vozy s 0 na začátku intervalu. V roce 1990 již interval 0725, tedy ještě s ČSD.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: čtv 20 led, 2022 7:01 pm
od mnet33
Modelov týchto vagónikov je veľa od rôznych výrobcov:
8360.jpg
8360.jpg (19.84 KiB) Zobrazeno 4159 krát

Ale záberov na tento "Z" vagón presne tejto nemeckej konštrukcie na ČSD kde by bolo aj čitateľné číslo je veľmi málo. Môžeme teda použiť toto číslo na preznačenie:
(Čierna nad Tisou, 50. roky)
Z162810-Cierna-nad-Tisou-50te.jpg

ČSD
Z 1.62810


Je to vagón bez brzdárskej búdky, tá búdka vzadu hore patrí už tomu druhému vagónu (dá sa to poznať aj podľa okien). Ale brzdy asi bude mať, tieto nemecké už väčšinou mali.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: čtv 20 led, 2022 9:54 pm
od mnet33
A ešte

Na tom nemeckom vagóne v strede, vedel by niekto zistiť - overiť, aké je to číslo?
Je to asi: Z 1.3555, alebo: 1.3565 ?
Stupava-1956-obr0001.jpg

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pát 28 led, 2022 6:43 pm
od Mcx
Na webu Parostroj je nový článek o vozech Utz - od vzniku po jejich rušení. Autoři vám přejí pěkné čtení.
http://parostroj.net/katalog/nv/clanky/Utz/Utz.php
05.jpg

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: ned 30 led, 2022 6:24 pm
od Zippich
Colonel32 píše:Jinak v měřítku TT Tillig oznámil novinku na letošní rok, stejný vůz, ale s dřevěnými klapkami (což mne trochu překvapuje, protože v měřítku H0 ho udělali s kovovými).
Má někdo informaci, že by fotka byla ilustrační a skutečný vůz by měl být s kovovými klapkami? Nebo naopak, že si Tillig za provedením stojí?


Tak letos je tu jako novinka pro změnu vůz s kovovými klapkami, jako Ke v epoše II.
https://www.elriwa.de/neuheiten/tillig/ ... -csd-ep.ii
Čekal jsem spíš ten loňský s peřejkovými v novém nátěru.
https://www.elriwa.de/produkte/wagen/sp ... csd-ep.iii
Ale vypadá to na novou formu podle modelu HO...

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: ned 30 led, 2022 6:59 pm
od radeksindy
Zippich: U vozů je udána délka 83 mm přes nárazníky, což odpovídá téměř 10 m. I podle vzhledu jde o vozu stavěné podle výkresů kkStB, které měly pouze dřevěné klapky. Až vozy ČSD měly plechové klapky, ale zárověň byly o 1m kratší (taky o dost vyšší skříň). Takže v modelovosti krok zpět.

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: ned 30 led, 2022 7:07 pm
od Zippich
radeksindy píše: Takže v modelovosti krok zpět.

Toho jsem se bál. Každopádně díky Radku za vyjasnění. Taky už bys mohl vydat nějakou knížku, ať v tom i my, laici, máme konečně přehled...

Re: Nákladní vozy skutečnost a model

PříspěvekNapsal: pon 31 led, 2022 1:43 pm
od radeksindy
Ještě se vrátím k předchozím příspěvkům.

Vůz Z 1.62810 je bezpochyby s tlakovou brzdou, protože má v krajních polích výztuhy. Ty se dávaly na vůz právě proto, že po doplnění tlakové brzdy vzrostla hmotnost vozu a při vyšších rychlostech skříň trpěla. Konstrukce vozu pocházela z roku 1910 a s tlakovou brzdou a rychlými nákladními vlaky moc nepočítala. DRG začaly dělat tyto úpravy po roce 1935, ale stalo se tak jen u menší části vozů, pokračovalo se až po válce.

A k fotografii ze Stupavy. Číslo musí být šestimístné, tak s největší pravděpodobností 1-31585 nebo něco podobného. Ověřit to ale nelze.