Dalším vagónovanou technikou bude autojeřáb Tatra T813 AD350 s přívěsem na kterém je naloženo sloužený výložník.
Něco málo z historie:
Vývoj autojeřábu AD-350 začal na přelomu 60. a 70. roků minulého století,kdy ve Vývojovém závodě v Martine ve spolupráci s Výskumným ústavem stavebních a zemních strojů v Brně začali práce na novém typu autojeřábu s vyšší nosnosí určeného pro těžké montážní práce.
Samotný vývoj byl dokončený v roce 1972 a po továrních ověřovacích skouškách v roce 1973 byl jeřáb připravený k výrobě. Ta však neprobíhala sériově v Lučenci, jako ostatní typy autojeřábů (AD 070.1 a AD 080.1), ale byla realizovaná zákazkovou výrobou v závodě Malacky s využitím vnitropodnikové i mimopodnikové kooperacie.
Jeřábová nástavba,skládající se ze strojovny, ukotvení výložníku a kabíny obsluhy, byla umístěná na čtyřnápravovém podvozku Tatra T-813 s náhonem 8x8 a maximální přepravní rychlostí 60 km/h. Podvozek byl vybavený nosným rámem ze čtyřmi hydraulickými sklopnými nohami na zajištění stability při práci. Na rám podvozku bylo také umístěné velké ložisko, na kterém sa otáčela samotná nástavba.
Jeřábová nástavba byla vybavená vlastním dieselelektrickým (neboo jak chcete vznětovo-elektrickým) pohonem, zajišťovaným motorem Tatra 924. Výložník příhradové konstrukce sa skládal celkem ze sedmi dílů: základní díl o délce 4 m a špička výložníku délky 3 m. Z těchto dvou základních dílů, je možné složit nejmenší délku výložníku -7 m. Při transportě jsou tyto dva díly přepravované přímo na jeřábu. Na připojeném dvojnápravovám přívěsu jsou potom přepravované dvě vložky o délce 4 m a tři vložky délky 8 m. Z těchto dílů je možné poskládat výložník o délce 11 až 39 metrů. V případě potřeby bolo možné ješte doplni pomocný výložník o délce 12 m a tak zvýšit dosah na 51 m.
Maximální nosnost 35 000 kg mohla být dosáhnutá při celkové délce výložníku 11 metrů a vyložení do 350 cm, při maximální délce výložníku a vyložení 850 cm byla maximální nosnost 10 000 kg. Konstrukce jeřábu také umožňovala pojezd podvozku ze zavěšeným břemenem do hmotnosti 12 200 kg. Vlastní pohon jeřábu umožňoval také mikrozdvih břemene rychlostí 33 m/1min.
AD 350.1 našel uplatnění při stavbě průmyslových zařízení,panelových sídlišť,vodních děl atd.Celkem bylo v letech 1973-1975 vyrobených 20 kusů.
Autor: djpavel
Zdroj:
http://www.papirovemodelarstvi.cz/phpBB ... f=60&t=118