Veškerá kolová nebo pásová technika je na ložné ploše vozu přilepena.
Ono to ani jinak nelze udělat.
Je opravdu jen jeden způsob zajištění a to pomocí magnetů. Jedna část magnetu se dá do podlahy vozu a druhá část se vloží do přepravovaného nákladu. Popřípadě se náklad přilepí na dřevěný rošt, která se pak vsune do nízkostěnného nebo vysokostěnného vozu a dřevěný rošt se opře o stěny vozu. Ale tohle nejde dělat u plošinových a hlubinných vagónů.
Pak nelze ani zajistit znázornění úvazků.
Další problém je umístit náklad na správné místo, aby byl vagon váhově správně naložen. Aby vyhovoval všem průjezdným profilům. Bohužel zde se nemůžu řídit modelářskou obrysnicí, která právě s takovým nákladem nepočítá.
Dalším problémem je zajistit náklad.
A to mocí dřevěných hranolů a klínů. To lze na modelu částečně udělat. Bohužel někdy vám nejde zajistit hranolem boční posun kola, protože buď tam není místo, nebo hranol do plechu nezatluču.
Dále jsou to různé druhy úvazků, lanové, drátové a řetězové.
Pokud má model naznačené úvazkové háky, tak se dají částečně znázornit a převážený náklad zde uvázat. Ale pokud má model naznačené úvazkové kroužky, tak bych musel všechny kroužky udělat funkční. Ono přilepit úvazek na kroužek je vlastně blbost.
Dále je problém, kam úvazek dát na přepravovaném nákladu. Většina takových strojů mají háky na upevnění, ale ty na modelu nejsou. Uvázat za rám vozu se Vám také nepodaří, protože podlaha vozu je přilepena na rámu vozu.
Jediná cesta je prohlídnout si dobové nebo součastné fotky, kde je naložena kolová nebo pásová technika a přenést, jak naložení, tak i upevnění nákladu na model. Mně je naprosto jasné, že vše tam nemohu v rámci měřítka dát. Že pozorovatel si bude muset něco domyslet.