Vagónování stavební techniky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 12 pro, 2019 1:21 pm

Naložený bagr na vagonu vypadá takhle.
Pásy přečnívají přes okraje plošinového vozu.
Kabina také zasahuje do průjezdného profilu.
Výška ramene nakladače se do profilu krásně vejde.
Obrázek
Obrázek
Na každé straně mně schází tak 1 mm do profilu. Vím, že je nějaký drážní předpis o nadměrném nákladu a myslím, že bych mohl tento předpis uplatnit.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 12 pro, 2019 1:29 pm

Další možnost na přepravu obou strojů na čtyřnápravové spojené jednotce řady PPr, Laas.
Zde je pak článek o stavbě takové jednotky.
http://vytopna.hekttor.biz/view.php?nazevclanku=ctyrnapravova-spojena-jednotka-rady-ppr-laas-laads&cisloclanku=2012090001
Mám ještě jednu nedodělanou jednotku v šuplíku.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 12 pro, 2019 1:43 pm

Mám na videu jednu takou jednotku, která patřila firmě „Zemstav, inženýrské a průmyslové stavby“, Perucká 7, Praha 2. Jednotka má číslo ČSD Laas 44 54 430 5 009-8, Vozy mají černou barvu.
A zde je příklad staveb.
Obrázek
Logo firmy, ČT v roce 1988.
Obrázek
Detail loga.
Obrázek
Odznak poslouží na pravděpodobné logo na dveře strojů.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 12 pro, 2019 2:54 pm

Seznam stavebních firem od roku 1948 - 1990
http://www.cssi-cr.cz/pamet-firem-obdobi-1948-1990.html
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 12 pro, 2019 8:31 pm

Ve filmu „Trasa“ z roku 1978 při stavbě ropovodu v oblasti Nižněvartovska mají všechny Tatry armádní znak.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 12 pro, 2019 9:10 pm

Ještě přidám logo Vojenských staveb Praha na Tatře AK-01-39.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 13 pro, 2019 1:41 pm

Že se dá bagr převážet v nerozebíratelném stavu na železničním voze, dokládá tato pěkná fotka dánských železnic. Fotka pochází z roku 1974 a na plánku je stejný vůz. Vrchní vůz je z roku 1929 a spodní plánek je z roku 1936.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 13 pro, 2019 2:40 pm

Škoda Plzeň - přeprava bagru.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 13 pro, 2019 3:14 pm

Ještě přidám fotku nakladače DH 101 z roku 1975.
Obrázek
Zdroj: http://www.ceskasibir.cz/casas/lom-milicin.php
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 13 pro, 2019 6:36 pm

Přepravy zemědělských a stavebních strojů – traktorů, kombajnů, bagrů, strojů s vlastním pohonem i bez – patří k železnici neodmyslitelně již dlouhé roky a desetiletí. Bohužel, asi nenávratnou minulostí jsou každoroční rozsáhlé železniční přesuny sklízecí techniky, realizované v předlistopadových dobách tehdejšími ČSD po území celého Československa. Byly samozřejmou součástí nákladní dopravy o každých letních prázdninách. Přeprava zemědělskéa stavební techniky po železnici .....https://docplayer.cz/4437772-Xrail-setkani-na-nejvyssi-urovni-nakladni-doprava-v-praze-preprava-automobilu-po-zeleznici.html
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 14 pro, 2019 10:40 am

O tom byla řeč před časem, v sousedním tématu o vagonování vojenské techniky, kde se mluvilo o nakládce kombajnů.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 14 pro, 2019 2:25 pm

Michal Šuhajda píše:O tom byla řeč před časem, v sousedním tématu o vagonování vojenské techniky, kde se mluvilo o nakládce kombajnů.


Vagónování vojenské techniky jsem založil, protože na naších kolejištích, jak domácích, tak i klubových nebo na kolejištích výstavních se prohání vojenské soupravy. Ale vždy se vojenská přeprava vejde do průjezdného profilu. A jen jsem chtěl naznačit, jak správně vojenskou techniku naložit, zabezpečit a přepravit na požadované místo. Je pravda, že část vojenské techniky, jakou jsou nákladní auta, cisterny, jeřáby, bagry atd. jsou totožné s civilními stroji. A tyto stroje jdou lehce naložit.

Dále vagónování zemědělské techniky je další téma a možná že bude příště. Fotek mám dost a zde je zase specifické nakládání strojů a vleků. Nakládalo se tak, aby se co nejvíce přepraveného zboží vešlo na určitý vagon.
Obrázek
Obrázek

Ale stavební technika je většinou objemně větší. Je pravda, že velká část těchto strojů se přepravuje po silnici a to v rozebraném stavu, která je naložena na několik podvalníků, či návěsů. Ale část bagrů, jeřábů, buldozerů, zhutňovačů, dumperů atd. se přepravuje po železnici. A zde je problém, že nikdo takové fotky nedělal. Jsou jen fotky strojů ze staveb, ale jak taková technika na velké budovatelské akce jezdila přes půlku republiky, už nikdo neví a ani nefotil. Zda se stroj naložil v celku nebo se rozebral. Ano, stroj se musí vejít do průjezdného profilu.

Ale je zde ještě další možnost přepravy stroje a to „překročení ložné míry“ jak dokládá pár fotek přepravy válcovací stolice. Mně jen jde o to, abych modeloval skutečně možnou přepravu stavebního stroje a ne nějakou fikci. Určit si hranice, kam až můžu zajít.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ale zase nazpátek k přepravě stavebních strojů.
ZŤS Detva v roce 1981.
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne ned 15 pro, 2019 10:11 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » ned 15 pro, 2019 5:59 pm

Nejprve jsem sehnal na internetu průjezdný průřez, v kterém jsou i uvedené rozměry pro širší vozidla. To znamená, že jsou zde rozměry pro překročení ložné míry.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » ned 15 pro, 2019 6:08 pm

Nejprve jsem si zhotovil obrysnici podle normy NEM 101. Výška šablony je podle normy. Jen jsem rozšířil šířku šablony. Ve skutečnosti je šířka průřezu 4 000 mm, což ve velikosti HO je 45,9 mm (46 mm). Takto upravenou šablonu jsem vyzkoušel na nakladači.
Nakladač projel, jen kabina se tam vešla natěsno.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » ned 15 pro, 2019 6:14 pm

Pak se musel upravit bagr. U hydraulických válců se odstranily písty a postupně u pístů změnily délkové rozměry. U bagru jsou stejné problémy, jako u nakladače. Kabina projde šablonou jen taktak.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4306
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků