Vagónování stavební techniky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 01 led, 2020 10:45 am

Dále jsem pokračoval na rumunském nízkostěnném voze. Postupně jsem sestavil plastové čelní stěny. Pak se doplní všechny popisové desky a stupačky.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 01 led, 2020 11:01 am

Vůz by mohl vypadat takto, bez bočních stěn. Některým vozům se po rekonstrukci a při poškození bočních stěn se stěny odeberou.
Tak si přidělám zdlouhavou a piplavou práci. Boční stěny budou papírové polepené plastem.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 01 led, 2020 5:31 pm

Natištěný papír se přilepí na karton.
Obrázek
Pak se na papírovou šablonu postupně přilepují plastové pásky.
Obrázek
Po vyříznutí a očištění se boční sklopné stěny přilepí na vůz.
Obrázek
A po naložení to může vypadat takto.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 03 led, 2020 6:01 pm

Model vozu Res se stříknul a doplnil obtisky. Část obtisků je koupených a část se musela udělat.
Vůz má číslo Res 31 54 393 6 750-1.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 03 led, 2020 6:59 pm

Na voze řady Res je naložen přívěs, na kterém jsou naloženy výložníky od jeřábu AD 350.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Zde je pak možná začínající souprava.
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne sob 04 led, 2020 9:53 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod statistik_2018-09 » pát 03 led, 2020 10:12 pm

Omlouvám se za hloupý dotaz, ale neměl by náhodou náklad z toho přívěsu ležet na dalším voze? Nejsem si jist, že za normálních provozních okolností mohlo být (může být) takto naloženo na vagónu silniční vozidlo včetně nákladu.
statistik_2018-09
 
Příspěvky: 47
Registrován: ned 30 zář, 2018 8:26 pm

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 04 led, 2020 6:37 pm

Autojeřáb na Tatře T 813 jsem naložil na plošinový vůz 31 54 462 3 238-3 RIV MC ČSD Smmp (Pao) a zajistil klíny a řetězem.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 04 led, 2020 6:39 pm

A zde je pak přepravovaná jeřábová souprava.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 04 led, 2020 7:32 pm

A zde je něco pro zemědělce. Ale zajímavé je právě způsob naložení pásových traktorů. Rumunské traktory KD-35 jsou ve stanici Bratislava v roce 1953. Celkem se dodalo 600 kusů pásových traktorů.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 07 led, 2020 9:35 am

A zde je přeprava stavební techniky. Bohužel fotka je dost špatná.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 07 led, 2020 9:44 am

Velký jeřáb může být naložen a přepravován i na voze Uaaikks s ložnou váhou 85 tun.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 07 led, 2020 7:37 pm

Další vagón, který je v začátku stavby je nízkostěnný čtyřnápravový vůz Res, který v roce 1983 – 87 vyráběla vagónka Poprad.
http://parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=19&odkud=0&obdobi=0&ktere=4&razeni=0
Obrázek
Sestava je jednoduchá, plastové desky, profily a papír. Dvounápravové podvozky jsou od „Malé železnice“, které jsem měl už několik let v šuplíku.
Obrázek
Obrázek
Zde je pak předpokládaný náklad.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pát 10 led, 2020 12:11 pm

statistik_2018-09 píše:Omlouvám se za hloupý dotaz, ale neměl by náhodou náklad z toho přívěsu ležet na dalším voze? Nejsem si jist, že za normálních provozních okolností mohlo být (může být) takto naloženo na vagónu silniční vozidlo včetně nákladu.

Koukal jsem do všech předpisů a nic jsem tam nenašel. Možná jsem hledal špatně. Ptal jsem se kamarádů a jeden říká tak a druhý zase onak.
Jediná cesta je prohledat internet. Příkladem naložení může být přeprava cirkusu po železnici.
V roce 1976 se přepravoval cirkus Barum a zde je právě naložený přívěs, kde jsou složené dřevěné ploty nebo zábrany.
Obrázek
Obrázek
Někdo může namítat, že v nových předpisech už nic takového není. Ale našel jsem několik videí od cirkusu Roncalli. Léta 2015 -18.
Zdroje: https://www.youtube.com/watch?v=xCZM0gB1Ay8,https://www.youtube.com/watch?v=UlmF8LHPEH8atd.
Na těchto videí je krásně vidět vagónování cirkusu, jeho skládaní. Přeprava takového cirkusu není jen na pár vozech, ale jeho přeprava je v několika soupravách. Opravdu zajímavá podívaná.
Na prvním a druhém snímku je přeprava zábradlí nebo zábran na přívěsu, které jsou uskladněné v kontejnerech, přesně řečeno na přepravních paletách.
Obrázek
Obrázek
Na dalším přívěsu jsou naložené bedny a drátěné kontejnerové přepravky, které jsou naložené různým zbožím.
Obrázek
Na dalším přívěsu jsou naložené přepravky v patrech.
Obrázek
Takže jsou to jen příklady, když jsou přepravované přívěsy naložené ještě nákladem. Počítám, když to jde u přepravy cirkusu, tak proč by to nešlo i v jiné přepravě. Možná se mýlím, ale bohužel fotky mám jen cirkusové. :wink:
Anebo je drobné zboží přepravováno v takových přívěsech.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod statistik_2018-09 » sob 11 led, 2020 12:14 pm

Koukal jsem do všech předpisů a nic jsem tam nenašel. Možná jsem hledal špatně.

Ano, hledal jsi špatně a určitě ne ve všech předpisech, jak píšeš. Ten náklad je prostě špatně naložen. Každej normální vozák by Tě to nechal přeložit, rozházet na víc vozů. Je to navíc nebezpečné z hlediska nadlimitního rozdílu kolových sil, což je vidět na první pohled, aniž bych musel znát hmotnost samotného výložníku a hmotnost přívěsu s výložníkem. Tohle by prošlo možná jen u pracovního vlaku na výluce.

Příkladem naložení může být přeprava cirkusu po železnici.

Omyl, to by z těch nákladních přeprav byl pěkněj "cirkus"... Přepravy cirkusů (a čehokoli podobného) jsou totiž vždy přepravami speciálními, ucelenými a se zvláštními pravidly. Nejde o běžnou provozní situaci. Proto to nejde použít jako příklad pro srovnání s přepravou tohoto výložníku, který je jen jednoduše nesprávně naložený.

Jediná cesta je prohledat internet.

Omyl. Jediná rozumná cesta je najít si železniční přepravní řád, nakládací směrnice, případně i mezinárodní předpisy UIC a cokoliv na ně navazujícího (existují samozřejmě i českojazyčné verze) a studovat.

Zbytek viz diskuze na K-reportu.
statistik_2018-09
 
Příspěvky: 47
Registrován: ned 30 zář, 2018 8:26 pm

Re: Vagónování stavební techniky

Příspěvekod Tempotaxi » ned 12 led, 2020 6:36 pm

Popradský nízkostěnný nákladní vůz Res jsem dodělal. Vůz dostal číslo 31 54 3938 555-2 RIV ČSD.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků

cron