Stránka 1 z 1

krytý vůz německé řady Gs

PříspěvekNapsal: úte 25 pro, 2018 9:29 pm
od Ruda72
Zdravím modeláře, rád bych si přeznačil model německého krytého vozu Gs na ČSD nebo ČD, ale nemohu nikde na internetu najít, zda u ČSD jezdil nebo ne, případně pod jakým označením. Díky předem za informaci, nejlépe s odkazem, jak takovéto věci najít. Je to tento vagon:
phpR81GJI.jpg

Re: krytý vůz německé řady Gs

PříspěvekNapsal: úte 25 pro, 2018 10:24 pm
od hank
Nejezdil.

Re: krytý vůz německé řady Gs

PříspěvekNapsal: úte 25 pro, 2018 10:33 pm
od Ruda72
Díky moc za ochotu a informaci

Re: krytý vůz německé řady Gs

PříspěvekNapsal: pon 11 bře, 2019 12:58 pm
od statistik_2018-09
Pokud to mermomocí musí mít na sobě napsané ČSD nebo ČD, tak minimálně jeden z těchto vozů zde zůstal patrně po nehodě a stal se z něj vůz pro zvláštní účely železnice. Ale v běžném provozu ve vlastnictví ČSD na 99,99 % opravdu žádný takový nebyl.

Nicméně, jako člověk, co již dávno opustil myšlenku násilného počešťování modelů, dovolím si ještě nastínit druhou možnost využití modelu, a tou je nechat ho jak je a používat ho v provozu na kolejišti společně s vozy ČSD. Pokud přeznačit, tak klidně na nějaké MÁV, CFR, PKP, JŽ, ale klidně může zůstat, jak je.
Až do zániku ČSD v roce 1993 bylo totiž naprosto běžné, že zahraniční vozy například tohoto provedení přes ČSSR nejen tranzitovaly, ale rovněž sem zajížděly, a to buď ložené, případně ložené odjížděly od nás. A stejně tak se po naší republice v mezičase, než opustily republiku, naprosto běžně využívaly ve vnitrostátní přepravě na účet vlastnické správy. Šlo nejen o kryté vozy, ale i plošiny, nízkosťěňáky, uhláky, cisterny..., které vymetaly kdejaké nákladiště a vozilo se v tom naprosto cokoli co Vás napadne. A šlo jak o nejrůznější vozy ze socialistických zemí, tak právě i ze zemí kapitalistických (Rakousko, Švýcarsko, Belgie, Nizozemí, NSR, Itálie, Francie...).

Re: krytý vůz německé řady Gs

PříspěvekNapsal: pon 11 bře, 2019 7:41 pm
od Ruda72
statistik_2018-09 píše:Pokud to mermomocí musí mít na sobě napsané ČSD nebo ČD, tak minimálně jeden z těchto vozů zde zůstal patrně po nehodě a stal se z něj vůz pro zvláštní účely železnice. Ale v běžném provozu ve vlastnictví ČSD na 99,99 % opravdu žádný takový nebyl.

Nicméně, jako člověk, co již dávno opustil myšlenku násilného počešťování modelů, dovolím si ještě nastínit druhou možnost využití modelu, a tou je nechat ho jak je a používat ho v provozu na kolejišti společně s vozy ČSD. Pokud přeznačit, tak klidně na nějaké MÁV, CFR, PKP, JŽ, ale klidně může zůstat, jak je.
Až do zániku ČSD v roce 1993 bylo totiž naprosto běžné, že zahraniční vozy například tohoto provedení přes ČSSR nejen tranzitovaly, ale rovněž sem zajížděly, a to buď ložené, případně ložené odjížděly od nás. A stejně tak se po naší republice v mezičase, než opustily republiku, naprosto běžně využívaly ve vnitrostátní přepravě na účet vlastnické správy. Šlo nejen o kryté vozy, ale i plošiny, nízkosťěňáky, uhláky, cisterny..., které vymetaly kdejaké nákladiště a vozilo se v tom naprosto cokoli co Vás napadne. A šlo jak o nejrůznější vozy ze socialistických zemí, tak právě i ze zemí kapitalistických (Rakousko, Švýcarsko, Belgie, Nizozemí, NSR, Itálie, Francie...).


Takže uvedené vozy jezdily jako MÁV, CFR, PKP atd? díky za info, je jasné, že u nás nejezdily jen vozy ČSD. Na druhou stranu by asi převaha vagonů měla mít ČSD nebo ČD. I tak jich je dost pod zahraniční správou.

Re: krytý vůz německé řady Gs

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2019 10:39 am
od Svratka
Dovolím si poznamenati, že vůz na fotce má režim 42, tedy vůz pouze pro vnitrostátní dopravu. Do zahraničí, tedy i k nám, by se zrovna tento nemohl v provozu dostat. Samozřejmě, typově shodný - s režimem 01, příp. 21 - ano.
Stačí projít fotografie na internetu třeba ze 70.-80. let z našich tratí, občas je nějaký vidět..., případně jemu podobný, a to DB, CFR, MÁV..., jak už zde zaznělo.

Zde odkaz na podrobnosti o zmíněných vozech: http://www.dybas.de/dybas/gw/gw_g_2/g213.html