Re: TT hák a šroubovka
Napsal: úte 31 črc, 2018 2:25 pm
Technická stránka věci není hlavní problém, ale obecně lidé, kteří staví nebo kupují detailní modely, si je nepořizují ve velikosti N nebo TT. Výhody těchto velikostí mají být jinde, takže ani neznám kolejiště v těchto velikostech, kde by se někdo pokoušel o provoz se šroubovkou. Jen Nkový spolek kolem Jense, jejichž "šroubovka" je spíše zjednodušeninou očkového spřáhla než šroubovkou. Váha vozů se musí řešit pro každou velikost a spřáhlo, tady problém nebude ani v TT. Problém je, že se v TT nedá koupit většina věcí co v H0 nebo větších velikostech. Znamená to sám dělat a to je pro většinu lidí nerealizovatelné nebo drahé. Další problémy totiž odhalíš až později. V H0 je spojování a rozpojování docela náročná věc na přesnou a pevnou ruku. Velká většina lidí to nezvládá a dříve nebo později s tím končí. V TT to bude o hodně horší. Půlka lidí rozhází vlak po nádraží než se jim podaří dva vozy spojit.
Například jedno krásné kolejiště H0 kombinující RP25 a finescale normy pro kola vozidel, která se spřahují se šroubovkama, byl v roce 2015 ve speciálu Eisenbahn Journalu s názvem Die Goldenen Zwanziger.
Možná by vám pomohlo spíše skusit si do TT převést tento typ spřáhla (OBK Kupplung)
http://www.h0fine.com/shop/product_info ... ucts_id=55
Například jedno krásné kolejiště H0 kombinující RP25 a finescale normy pro kola vozidel, která se spřahují se šroubovkama, byl v roce 2015 ve speciálu Eisenbahn Journalu s názvem Die Goldenen Zwanziger.
Možná by vám pomohlo spíše skusit si do TT převést tento typ spřáhla (OBK Kupplung)
http://www.h0fine.com/shop/product_info ... ucts_id=55