Zas (Ra) 10 300hl na kyselinu sírovou bez fotky, zde předpokládám podobnost se stejným vozem určení skupiny 11.
Pouze kotel je podobný. Ale podklady k němu nějaké jsou, pro potřeby nějakého rozumného modelu jsou postačující. Vůz vypadal zhruba takhle: [url]https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_českých_a_slovenských_železničních_nákladních_vozů#/media/File:W7866124-3354_stat_Nymburk_2009-05.jpg[/url]
Zas (Rai) 10 400hl na latex
Správná fotka je pod tímto odkazem: [url]https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_českých_a_slovenských_železničních_nákladních_vozů#/media/File:W7884805-8456_stat_CTrebova2005-04.jpg[/url]. Nicméně nutno si tento vůz představit s izolací, kterou už vůz na fotce nemám, jelikož ji na přepravu umělých hnojiv nepotřebuje. Z hlediska výroby modelu je tohle asi nejjednodušší na ztvárnění v H0 při použití izolovaného kotle od Bramosu (s nezbytným přimhouřením oka).
Zaes (Rah) 10 400hl na hydroxid, toluen, glycerin, změkčovadla... zase dle podniku.
Rozdíl oproti Rah 400 popsanému jako "paliva, změkčovadla, hydroxidy" je zjednodušeně pouze v tom, že tento vůz ze Slovnaftu má bimetalový kotel s jinou velikostí pasů plechu a jinou strukturou svarů. Jinak je to prakticky totéž až na nějaké detaily samozřejmě, které bych asi pro potřeby modelu s nějakou mírou rozumného kompromisu zanedbal.
Zaes (Rahi) 10 400hl izolovaný na latex, hydroxidy, dehet, asfalt, mazut... zase dle podniku.
Viz latexový Rai výše s tím rozdílem, že kotel má navíc vytápění, a to jak vyjímatelné, tak nevyjímatelné, což se na vzhledu pláště kotle projevuje. A pro oba (Rai i Rahi) byly v zásadě dva typy nosičů a tři typy rámů, které lze pro potřeby modelu zjednodušit na dva rámy. Vůz Rahi v obou verzích rámu/nosičů/potrubí se dá navíc vyrobit ve verzi ČSD. Drtivá většina ostatních vozů byly pouze soukromé.
Otázka na statistika, je tam v seznamu i Zagkks skupiny 10 číslo 791 6, ale již s novějším rámem. Existoval i takový vůz na kapalný chlór se starším provedením rámu jako má Jenik?
Podle mých dosavadních informací pravděpodobně neexistoval, nejstarší provedení by mělo být to, na které odkazujete. Je jen jediná možnost, že by existovalo i starší provedení, a to v případě výroby v KPS Brno kolem roku 1960 ještě podle nějakého starého výkresu z číslováním z EVIKy před zavedením jednotných typových výkresových čísel. Období výroby čtyřnápravových vozů na žebřinovém spodku v KPS Brno bohužel není moc dobře zmapováno. To se týká zejména prvních čpavkových Ra 560 hl, než byla výroba předána do Studénky. Takže není vyloučeno, že byl, ale Studénka s pravděpodobností 99,9 % vyráběla jen ten typ s trošku novějším rámem a hlavně zjednodušeným nosičem, což je vůz na mojí fotce ve Wikipedii.
PS: Hyperlinky si prosím zkopírujte to okna prohlížeče, nějak se tu automaticky nepřevádějí, i když formátuji tagem URL...