Stránka 1 z 1

Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 6:05 pm
od Tempotaxi
Před nedávnem mně poslal kamarád fotku kotlového vozu R 553207.
V seznamu vozů ČSD se uvádí, že firma „Eisler a Szold, priemyselný lihovar a rafineria industrial spiritus fabrik“ vlastní dva kotlové vozy R 553207 a 553208. Vozy jsou maďarského původu a mají rozvor 3,60 m. Oba vozy jsou s brzdou, jímka má ložný prostor 130 hl., průměrná váha 7 900 kg, ložná váha 10 t. a domovská stanice je Galanta. Bohužel zase další informace nemám.
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 6:12 pm
od Tempotaxi
Další neznámou je brzdařská budka. Část budky je na fotce.
Kotlový vůz může mít tenhle tvar brzdařské budky, která je vždy umístěna na jedné straně brzdařské plošiny. Vstup do brzdařské budky je jen z jedné strany a budka je bez dveří.
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 6:18 pm
od Tempotaxi
Další možná brzdařská budka má jen také jedny dveře a je jen na jedné straně brzdařské plošiny. Typická je střecha budky, která má sklon k jedné straně.
Obrázek
Ale stejný tvar brzdařské budky se umísťuje do středu brzdařské plošiny a tím pádem má dvoje vstupní dveře.
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 6:22 pm
od Tempotaxi
Další možná brzdařská budka má zase tenhle tvar.
Obrázek
Všechny možnosti typů brzdových budek jsou možné u tohoto kotlové vozu, ale která je ta pravá brzdařská budka, tak to opravdu netuším.

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: úte 10 črc, 2018 7:30 pm
od Tempotaxi
Jímkový vůz bude mít jistě čtyřpatrové nárazníky, které mám odlité, a odlité rozsochy se budou muset upravit. Úpravu rozsoch jsem už dělal několikrát a není to žádný problém.
Obrázek
Brzdařská budka bude problém. Buď postavit podle fotky. Nebo použít odlitky, které mám v šuplíku.
Zde je první brzdařská budka.
Obrázek
A zde je druhá brzdařská budka.
Obrázek
U obou brzdařských budek se budou muset v čelní desce upravit okna a to buď na dvě, nebo na tři vyhlídky.

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 6:07 am
od Tempotaxi
Protože nemám plánek tohoto vozu, tak pomocí grafického programu jsem si upravil jiný vůz. Nejprve se upravil rozvor na 3,60 m a vzdálenost od os rozsoch k čelníkům jsem neupravoval.
Dále se upravila jímka. Podle fotky je jímka asi stejně vysoká jako brzdařská budka.
A zde je pak výsledek, pro představu, jak má kotlový vypadat to snad stačí.
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: stř 11 črc, 2018 6:25 am
od Tempotaxi
Dále jsem si připravil i brzdařskou budku.
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: čtv 12 črc, 2018 8:44 pm
od Tempotaxi
Základem kostry spodku vozu je čelník a podélník. Na stavbu kostry jsem použil plastové profily Evergreenu. Pak je postupně vlepena kinematiky od firmy http://www.vlacky.biz.
Sada obsahuje:
2 ks kinematiky,
2 ks šachet pro spřáhlo,
a 2 kusy pružinek
rozměry cca: šířka 12,2 mm x délka 18 mm.
Podle potřeby se vlepí ještě příčníky a podélné výztuhy pro lepší stabilitu kinematiky a proti překrucování kostry spodku vozu. Do mých odlitých rozsoch, jsou vlepena bronzová ložiska Romford. Pak jsou upravené rozsochy přilepeny na podélník a postupně jsou doplněny vzpěry rozsochy. Potom se přidají šikmé vzpěry. Na model patří loukoťová dvojkolí od Fleischmanna. Podle usazených dvojkolí se pak přilepí moje odlitky brzdových špalků. Potom se rám doplní brzdařskou plošinou a stupačkou. Na druhý čelník ještě se přidá krycí plech. Na čelník pak přidám moje odlité čtyřpatrové nárazníky a madla pro spřahače.
Obrázek
Jen připomínám, že vnitřní rošt rámu není přesně podle žádného výkresu, ale je sestaven podle potřeby kinematiky.

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: pát 13 črc, 2018 8:29 pm
od Tempotaxi
Nejprve se stříknul rám vozu. Pak neupravila brzdařská budka, stříkla a přilepila na rám. Dále už jen zhotovit zábradlí.
Obrázek
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: sob 14 črc, 2018 8:26 am
od Tempotaxi
Fotografie je dobrý pomocník, ale také odhadce špatně odvedené práce. Na čelním zábradlí brzdařské budky jsou umístěny držáky návěstních světel a ty jsou provedeny, jako kovářská práce v I. ročníku učebního poměru.
Takže, sundat a znova vyrobit. Výsledek je zde.
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: pon 16 črc, 2018 11:34 am
od Tempotaxi
Nejprve se zhotovila jímka. Pak se sestavil papírový nosič jímky. Propisková trubička posloužila jako hrdlo jímky. A výpusť mám odlitou. Prozatím je jímka usazena na rámu vozu, aby se vědělo, jak to bude vypadat.
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: úte 17 črc, 2018 2:04 pm
od Tempotaxi
Na jímce jsou nýtovací proužky.
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2018 9:22 am
od Tempotaxi
Model dvounápravového kotlového vozu R 553207 pro kamaráda je hotov.
Obrázek
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2018 9:27 am
od Tempotaxi
Model dvounápravového kotlového vozu R 553207 pro mě je také hotov.
Obtisky je moje výroba a pár obtisků jsem doplnil od pana Jírana, které mám rozstříhané, použité, prostě zbytkové. Jinak barva vozu je 7005.
Obrázek
Obrázek

Re: Kotlový vůz Eisler a Szold

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2018 9:33 am
od Tempotaxi
Dva modely na přepravu lihu. R 553207 + R 553070
Obrázek
Obrázek
Obrázek