Stránka 3 z 6

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 6:47 am
od Tempotaxi
Na fotce, kde jsou tři oplenové vozy, které jsou naloženy svazkem kolejnic, lze úspěšně provést i na modelu. Vyzkoušel jsem na oblouku 380 mm a nic nevypadává. Jen malá poznámka, krajní opleny musí být o něco výš než prostřední oplen. Dále největší šířka nákladu musí být 18 mm na obloku 380 mm. Při větších obloucích se může šířka nákladu zvětšit.
Obrázek
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 6:50 am
od Tempotaxi
Na náklad mám připravenou dvojici oplenových vozů Ot 9-27530 a 9-27532.
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 12:13 pm
od Polabský
Kolejnice naložené na třech oplenech musely být v reálu ukotveny aby neputovaly.
Dokázaly se samozřejmě v oblouku ohnout.
Pokud budou v modelu takto znázorněny, jako neohebná destička :shock: , tak se jedná pouze o kompromis.
Jinak by musely být ze silonu, nebo něčeho podobně ohebného.
Na dvou oplenech by to ale šlo :D
Je to stejné, jako přeprava kolejnic na Mamatějích za MUV-kou.
Jako obvykle, v modelu je nutno hledat kompromis.
Hezký den Všem.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 4:17 pm
od Tempotaxi
Na dva oplenové vozy je zhotoven náklad a jeho uložení na oplen. Při volném položení je náklad dost špatně vyvážen. Takhle by se vše převrátilo. Na náklad je potřeba na spodní část přidat další konstrukci, jako protizávaží.
Obrázek
Obrázek
Zatím je to první pokus, tak uvidíme tak to dopadne. Zda se to povede nebo se to zahodí.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: čtv 21 čer, 2018 9:03 pm
od Tempotaxi
Na nákladu přibyla základová deska, vše se pak stříklo a nabarvilo. Na nákladu byla zvýrazněna opracovaná část bílou barvou a v horní části je logo Vítkovic. Náklad je zatím jen volně položen na oplenech. Tak snad to bude to pravé.
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 4:44 am
od Střelec
Vypadá to dobře, ale jak je zajištěno, aby se v modelu souprava s nepropojenými opleny naloženými třeba dlouhým dřívím netrhala? Klády či jiný dlouhý náklad v modelu bohužel nemusí mít dostatečnou hmotnost a tření, aby udržely sestavu pohromadě. Používá se nějaké dlouhé spojovací zařízení?

K ozubení vidlice oplenu - možná by šlo nabouchat raznicí do tenkého plechu (čajová svíčka, plech kryjící špunt u lepšího vína) a pak jím střed vidlice potáhnout. Jako nástroj by mohlo posloužit nějaké hrubší "nýtovací kolečko" pro plastikové modeláře, resp. ozubené kolečko s potřebnou velikostí zubů osazené v nějaké rukojeti.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 7:25 am
od radeksindy
Vložený vůz mezi dva opleny se používal místo spojovací tyče, protože byly obvykle k vozu jedna nebo dvě délky a nemuselo to vždy vyhovovat. Připevněny k oplenu nemusely být pouze kmeny nad 12cm v průměru,jiné náklady se musely zajistit. U modelu se musí zajistit všechno, z vlastní zkušenosti vím, že to vypadává. Asi nejlépe je zespodu připravit z dřevěných profilů sedlo, kterým se to posadí na oplen. Předpokládám, že oplen je otočný.

Tempotaxi: Přeprava nákladů na provizorním mostě mezi dvěma opleny musela mít svůj důvod. Obvykle tvar a rozměry nákladu neumožňovaly ložit na běžný vůz. Všimni si, že náklad na první stránce této diskuze má prakticky čtvercové vnější rozměry a není ho jak otočit, aby si sedl na vůz a vešel se do profilu. Stejně tak velké ozubené kolo. Tvůj přepravovaný výrobek je poměrně úzký a dal by se položit dlouhou hranou na plošinový vůz. Pokud by se ani tak nevešel do profilu, kvůli stabilitě by se zřejmě uchytil ve stejné úpoloze, tj. o 90 stupňů otočený.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 1:07 pm
od Tempotaxi
Zajištění nákladu je řetězem. Při zhotovování výřezů fotek je krásně vidět, že po obou stranách přepravovaného výrobku jsou řetězy, které zabezpečují stabilitu výrobku.
Obrázek
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 1:22 pm
od Tempotaxi
Vítkovice mají pro přepravu kruhového výrobku speciální čtyřnápravový plošinový vůz. Podle výkresu lze přepravovat výrobek do průměru 4 500 mm, což je ve velikosti HO průměr 51,7 mm. Počítám, že na oplenové vozy se mohl naložit náklad o průměru v HO 45 mm, což je ve skutečnosti skoro 4 000 mm. Jen připomínám, že ložná váha vozu Jd je 15 tun.
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 1:33 pm
od Tempotaxi
Přepravovat výrobek lze i takto.
Obrázek
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 1:50 pm
od Tempotaxi
Dále uchycení převozního rámu v oplenu. Na oplenové zoubky je položeno prkno, přes něj je položen profil „U“ nebo dva profily „L“, které jsou přišroubovaný do převozního rámu. Tím pádem je zajištěn náklad proti posunu a je zajištění spojení dvou oplenových vozů mostem. Boční posuv je vymezen dřevěnou výplní, která je zase zajištěna kramlí.
Obrázek
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 2:05 pm
od sukovf
Tempotaxi píše:Dále uchycení převozního rámu v oplenu. Na oplenové zoubky je položeno prkno, přes něj je položen profil „U“ nebo dva profily „L“, které jsou přišroubovaný do převozního rámu. Tím pádem je zajištěn náklad proti posunu a je zajištění spojení dvou oplenových vozů mostem. Boční posuv je vymezen dřevěnou výplní, která je zase zajištěna kramlí.

Ty zoubky na oplenech vážně stačily k zajištění toho, aby se to celé nerozjelo :shock: ?

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 2:41 pm
od hank
sukovf píše: Ty zoubky na oplenech vážně stačily k zajištění toho, aby se to celé nerozjelo :shock: ?

Ty zuby se do dřeva zamáčkly.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 2:54 pm
od Tempotaxi
Jak to mám napsat srozumitelněji. Profil „U“ nebo „L“ musí mít tak vysokou stěnu, aby zakryla prkno, fošnu a přesahovalo ještě částečně přes tělo oplenu. Prkno, lépe řečeno fošna dělá vlastně pružné uložení mostu, aby se dřevo nevymáčklo do strany, je právě zajištěno profilem. Na tom profilu vlastně záleží, ten vlastně táhne nebo sune vůz.
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pát 22 čer, 2018 3:12 pm
od sukovf
hank píše:
sukovf píše: Ty zoubky na oplenech vážně stačily k zajištění toho, aby se to celé nerozjelo :shock: ?

Ty zuby se do dřeva zamáčkly.


Jasně, tomu rozumím, jen jsem si nedokázal představit, že ten "spoj" bude až tak pevný. Vždycky jsem si představoval, že na oplenech jsou spíše vroubky než přímo zuby. Další věc je, že jsem si vždycky myslel, že byly vozy spojovány přímo mezi sebou, ne prostřednictvím mostu s nákladem. Další díra ve vědomostech :D .