Stránka 2 z 6

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: ned 17 čer, 2018 1:24 pm
od radeksindy
Odkud pochází odlitky rozsoch s pružnicemi a ložisky? Kombinace dvojité závěsky s rakouskou ložiskovou skříní je celkem zrůdnost. Ale v kontextu celé stavby je to drobnost ...

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: ned 17 čer, 2018 5:39 pm
od Tempotaxi
radeksindy píše:Odkud pochází odlitky rozsoch s pružnicemi a ložisky? Kombinace dvojité závěsky s rakouskou ložiskovou skříní je celkem zrůdnost. Ale v kontextu celé stavby je to drobnost ...


Máš naprostou pravdu. Jednu závěsku jsem mohl odříznout.
Ale ona celkově je rozsocha větší a širší, myslím tím, že na modelu jsou delší listová pera.
Zatím nejsem schopen si zajistit přesné odlitky.
Každá rozsocha má jiné pružnice (počet pér, délku a objímku), velikost a tvar koníků, závěsky (hraníky, oblíky, spony), a to nejdůležitější jsou ložiskové domky (velikost a tvar deklu).
Uvítal bych, kdyby všechny potřebné díly někdo vyráběl a mohl bych, pak si potřebnou rozsochu sestavit. Ale to je hudba budoucnosti.
Jinak tuhle rozsochu jsem si nechal odlít. Na sestavení jsem použil dvě rozsochy. Na jedné rozsoše jsem odstranil ložiskový domek a doplnil jsem tam jiný, který se musel vyřezat z jiné rozsochy.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: ned 17 čer, 2018 5:54 pm
od Tempotaxi
Dále jsem pokračoval na ozubení oplenu. Nejprve upravil výkres do měřítka a potřebný díl, kde jsou zoubky, se vytiskl na papír a přilepil na oplen (na fotce oplen vlevo). Pak se jednotlivé zoubky lepil, což bylo špatné a zapatlané od lepidla. Jediná schůdná cesta byla, nanést lepidlo na profil, položit na místo a po přilepení odříznout (na fotce oplen vpravo). Zdlouhavá práce. Tam kde nebude náklad, tak zoubky se musejí udělat. Když tam bude náklad, tak nic není vidět a zoubky se nemusí pracně zhotovovat.
Obrázek
Pak se oplen natřel a patinoval. Po usazení do rámu vozu to vypadá takto.
Obrázek
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: ned 17 čer, 2018 7:50 pm
od Tempotaxi
Na modelu, kde budou pro kamaráda namontovaná krátká spřáhla a tím pádem jsou obě kinematiky, dále od sebe se vejdou dvě podložky jako zátěž vozu.
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pon 18 čer, 2018 3:53 pm
od Tempotaxi
Vyrobil jsem si obtisky. Moje modely spadají do let 1922 až 1925, tak dvounápravové oplenové vozy mají čísla Jd 3-50527 a 50528.
Obrázek
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pon 18 čer, 2018 3:57 pm
od Tempotaxi
Pro kamaráda jsem také postavil dva dvounápravové oplenové vozy. Ale modely mají být do 50let. Od roku 1925 mají vozy číslo Ot 9-27528 a 9-27530. Vozy mají takové čísla až do roku 1965, kdy jsou zrušeny.
Obrázek
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pon 18 čer, 2018 4:22 pm
od Tempotaxi
Na dvou oplenových vozech může být i naložený jiný železniční vagón.
Obrázek
Zdroj: Zemský archív v Opavě.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: pon 18 čer, 2018 6:44 pm
od Tempotaxi
Zde je další námět na přepravu nákladu na oplenových vozech. Ano, na přiložené fotce se jedná o úplně jiné oplenové vozy. Ale mezi dva malé dvounápravové oplenové vozy můžeme vsunout dvounápravový plošinový nebo nízkostěnný nákladní vůz a přepravovat tak, třeba dlouhou ocelovou konstrukci.
Obrázek
Každá takováhle mimořádná a nevšední přeprava vám oživí Vaše kolejiště. A přepravovaný náklad hned bude středem pozornosti všech zúčastněních lidí.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: úte 19 čer, 2018 8:29 pm
od UncleFardy
Ten pětinápravový oplenový vůz je zajímavý. Na diskusi kdysi kolovaly fotky moderní verze něčeho podobného....

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 1:15 pm
od Vladimír_B
Tempotaxi píše:Ale mezi dva malé dvounápravové oplenové vozy můžeme vsunout dvounápravový plošinový nebo nízkostěnný nákladní vůz a přepravovat tak, třeba dlouhou ocelovou konstrukci.

A v prvním oblouku vám vyletí střední vůz. :D Se středním ano, ale poloměry by musely být větší než 500-600 a to je ještě málo...

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 1:23 pm
od MiG
Já na obrázku vidím mezeru mezi nákladem a prostředním vozem. Řekl bych, že ten prostřední jen vymezuje vzdálenost mezi opleny.

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 1:47 pm
od Tempotaxi
Tenhle obrázek sem nepatří, ale když se probírá přeprava dlouhého nákladu, tak ho sem musím dát. Přeprava velmi dlouhých kolejnic na skupině plošinových vozů.
Jsem zvědav, jak by se přepravil pár kolejnic v měříku HO, když by ta kolejnice měřila 1 000 mm. :roll: :lol: :mrgreen: :wink:
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 4:44 pm
od Tempotaxi
Na modelu neuděláte ani jednoduchou přepravu ocelových plechů přes dva plošinové vozy. Ocelové plechy jsou jen položeny na dřevěných hranolech.
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 4:54 pm
od Tempotaxi
Vladimír_B píše:
Tempotaxi píše:Ale mezi dva malé dvounápravové oplenové vozy můžeme vsunout dvounápravový plošinový nebo nízkostěnný nákladní vůz a přepravovat tak, třeba dlouhou ocelovou konstrukci.

A v prvním oblouku vám vyletí střední vůz. :D Se středním ano, ale poloměry by musely být větší než 500-600 a to je ještě málo...

Nic Vám nevyletí, jen to chce mít dobře položené koleje.
Přepravovat náklad se může i takto:http://vytopna.hekttor.biz/view.php?nazevclanku=preprava-rozmerneho-nakladu-na-normalnich-vozech&cisloclanku=2012050001
Obrázek

Re: Oplenový vůz Jd

PříspěvekNapsal: stř 20 čer, 2018 9:47 pm
od Tempotaxi
Ve Vítkovicích se také nakládaly kolejnice na tři oplenové vozy.
Obrázek